Więcej ofert pracy, coraz mniej benefitów

Najnowsza edycja raportu “Rynek pracy w czasie COVID-19” przygotowanego przez Grant Thornton i firmę Element sugeruje, że największy kryzys rynek pracy ma już za sobą. Jednak warto zauważyć, że trwa spadkowy trend oferty benefitów pracowniczych.

Przełom w kryzysie na rynku pracy? Być może – co prawda ofert pracy nadal ubywa, ale już mniej gwałtownie niż w kwietniu. Jak pokazuje badanie, w maju 2020 roku na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce pracodawcy opublikowali 195,1 tys. nowych ofert pracy. Jest to co prawda ogromny – prawie 42-procentowy – spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (liczba nowych ofert skurczyła się o 138,8 tys.), ale w kwietniu spadek ten wynosił aż 50,7 proc.

Coraz mniej zdrowia i sportu

Maj był kolejnym miesiącem, w którym pracodawcy rezygnowali z najbardziej popularnych benefitów pracowniczych – pakietów medycznych i kart sportowych. Teraz najczęstszą zachętą do pracy są szkolenia. W maju 2020 roku pracodawcy ucięli większość dodatkowych benefitów proponowanych przyszłym pracownikom. Już tylko 30 proc. przedsiębiorstw oferuje kandydatom pakiet prywatnej opieki medycznej i tylko 27 proc. oferuje dopłaty do karty sportowej. Jeszcze rok temu benefity te były proponowane w niemal połowie badanych ofert. Obecnie główną zachętą, którą pracodawcy kuszą kandydatów, są szkolenia. Często realizowane wewnętrznie przez pracodawcę, a więc nie generujące istotnych kosztów. Jednak i tutaj spadek jest wyraźny, odsetek ofert z tą zachętą spadł przez rok z 53 do 42 proc.

Źródło: materiały prasowe Grant Thornton
Fot. Hunters Race/ Unsplash

Czytaj też RYNEK PRACY POD LUPĄ

- REKLAMA -

1 KOMENTARZ