Nowy rok, nowy ja, czyli wzmożony ruch w klubach fitness. Jak się do niego przygotować?

Styczeń to miesiąc, który dla wielu oznacza symboliczny start nowego rozdziału w życiu. Zegar przekracza granicę między starym a nowym rokiem, a wraz z nim pojawiają się postanowienia, marzenia i determinacja do wprowadzenia pozytywnych zmian. Jednym z najbardziej zauważalnych przejawów tych noworocznych deklaracji jest wzmożony ruch na siłowniach.

W takich okolicznościach właściciele i zarządzający klubami zastanawiają się, jak skutecznie przygotować swoje obiekty na przyjęcie większej liczby klientów oraz jak zatrzymać ich na stałe. To wyzwanie nie tylko związane z dostosowaniem infrastruktury, ale również z kreowaniem atmosfery sprzyjającej regularnym treningom i długoterminowemu zaangażowaniu klubowiczów. Przed nami zadanie stworzenia środowiska sprzyjającego zdrowym nawykom i motywacji do długotrwałej aktywności fizycznej. Jak skutecznie podejść do tego zadania? Przedstawiamy kilka rozwiązań.

Trening z wirtualnym trenerem

Pusta sala lub rzadko wykorzystywana przestrzeń to idealne miejsce do stworzenia sali do treningu z wirtualnym trenerem. Wystarczy kilka prostych urządzeń oraz ekran, do którego podłączony zostanie kiosk MyWellness. Nowoczesna aplikacja pozwala na automatyczne uruchomienie treningu w wybranej przez nas godzinie.

Jak to działa w praktyce? Odnotowujemy wzmożony ruch w godzinach 17:00-19:00 i brakuje nam „rąk do pracy” w postaci trenerów personalnych. Nasz nowy klubowicz nie pozostaje jednak sam w nowej przestrzeni pełnej nieznanych urządzeń. Zamiast tego udaje się do specjalnej sali, w której wyświetla się wcześniej zaplanowany film – nagrany przez naszego trenera lub wybrany z szerokiej bazy filmów Technogym. W materiale klient prowadzony jest krok po kroku przez cały trening. Dokładnie tak, jakby był na sali fitness z rzeczywistym instruktorem. Zapewniamy w ten sposób opiekę nowicjuszowi, który nie będzie czuł się tak zagubiony w nowej przestrzeni oraz, co ważne, wykona bezpieczny dla siebie trening.

Intuicyjna rozgrzewka

W urządzeniach cardio z ekranem Technogym Live pojawiła się specjalna sekcja „Warm up” zawierająca propozycje rozgrzewek, które pozwolą na szybkie przygotowanie organizmu do wysiłku. Wystarczy spersonalizować czas, wybrać część ciała na których będziemy się skupiać i wygenerować rozgrzewkę na urządzeniu.

Po zakończeniu rozgrzewki zawsze możemy kontynuować nasz trening z Technogym Sessions lub Routines, czyli programami treningowymi opracowanymi przez specjalistów z całego świata prowadzącymi użytkownika krok po kroku przez trening dopasowany do jego możliwości.

Jeśli mamy swój trening, ale poszukujemy dodatkowej rozrywki, by urozmaicić swoje doznania treningowe – wystarczy wybrać jedną z wielu dostępnych aplikacji: Netflix, HBO, Spotify, YouTube itd. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi klienci nie mogą narzekać na nudę.

Szybkie tworzenie indywidualnego planu treningowego

Z początkiem roku pojawia się wiele nowych podopiecznych, którzy przychodzą na siłownię z tutorialem z Youtube czy nowo zainstalowanymi aplikacjami. Dlatego warto zaproponować im jedną aplikację łączącą wiele możliwości i zbierającą postępy treningowe.

W Technogym App można korzystać z gotowych planów treningowych i filmów instruktarzowych lub układać własne treningi. Klubowicz może dokonać tego sam lub z pomocą trenera personalnego. Co istotne po zakończeniu wysiłku aplikacja podsumuje wszystkie parametry i pokaże je w prosty i przejrzysty sposób. Po połączeniu jej z urządzeniami wearables zyskujemy jedno sprawne centrum dowodzenia.

Aplikacja Technogym App pozwala też na wysłanie powiadomień push na urządzenie mobilne podopiecznych. Wyobraźmy sobie, że klubowicz przyszedł na zajęcia grupowe, a po nich otrzymuje specjalną ofertę rabatową na kolejne zajęcia czy shake proteinowy. To pomoże zwiększyć sprzedaż w klubie. Możemy  również pogratulować mu udanego treningu w wirtualnej salce treningowej, by poczuł się zauważony i zmotywowany do dalszego wysiłku.

W intensywnym styczniowym okresie kluczowe jest skoncentrowanie się na pozyskiwaniu nowych klubowiczów i utrzymanie ich motywacji oraz zainteresowania. Podejście zapobiegawcze pomaga uniknąć zjawiska wypalenia się u nowych członków już po pierwszym miesiącu. Ważne jest stworzenie warunków sprzyjających dłuższej współpracy i zaangażowaniu z nowymi członkami klubu. Korzystając z rozwiązań oferowanych przez Technogym twórz ścieżkę klienta, monitoruj jego zachowania oraz postępy, aby uzyskać wysoki poziom personalizacji.

Artykuł promocyjny

- REKLAMA -