Welfie i turystyka fitness – najnowsze światowe trendy

Welfie i turystyka fitness – najnowsze światowe trendy

Podsumowanie wakacyjnych wyjazdów wskazało na preferencje podróżujących w kierunku aktywnego spędzania czasu zamiast wylegiwania się na plaży i popijania zimnego piwa. Według danych opublikowanych przez portal Hotels.com™ aktywność fizyczna stała się najważniejszym elementem wakacji dla 79 proc. badanych.

 Ponad połowa (59 proc.) osób poniżej 35 roku życia twierdzi, że do aktywnych wyjazdów inspirują ich celebryci zwracający uwagę na swoje ciało oraz influencerzy fitness w mediach społecznościowych.

Influencerzy fitness

Z badań przeprowadzonych przez ekspertów portalu Hotels.com wynika, że do coraz większej popularności aktywnych wyjazdów przyczyniają się wszechobecni w mediach społecznościowych influencerzy fitness, którzy chętnie łączą plener i sport.

Welfie lepsze niż selfie
Media społecznościowe przeżyły tego lata  napór „welfie“ wśród młodych urlopowiczów, którzy chętniej umieszczali w sieci selfie z wyciskającego siódme poty treningu (16 proc.) niż zdjęcia w seksownych strojach kąpielowych (10 proc.).

Przyjaciele z fitness
Lubujący się w podróżach millenialsi poszukują bogatszych i bardziej nietypowych wrażeń  i przyznają, że wykorzystują treningi do poznawania nowych ludzi (27 proc.) i nowych miejsc z innej perspektywy (32 proc.). Chęć pozyskania unikalnych wspomnień (42 proc.) i udowodnienia w mediach społecznościowych, że spędzali wakacje na najwyższych obrotach (29 proc.) również zajęła wysokie miejsce w rankingu.

Fitness w hotelu to już konieczność
Trend fitness wpisał się na stałe w wakacyjny kalendarz tak wielu osób, że popyt na dostępne w hotelach możliwości fitness na najwyższym poziomie sięga zenitu. Wyposażenie fitness na najwyższym poziomie (26 proc.), trening personalny (20 proc.), zdrowe jadłospisy (25 proc.) i darmowe urządzenia fitness typu wearables (17 proc.) plasują się na wysokich miejscach listy życzeń gości hotelowych.

Najpopularniejsze aktywności

Mężczyźni poszukują w czasie urlopu wrażeń ekstremalnych, np. interesuje ich cross-fit (12 proc.), boot camp na plaży (12 proc.) i wakeboarding (16 proc.), natomiast 1/4 kobiet (25 proc.) woli całościowe wyjazdy wellness, gdzie do aktywnego programu dochodzą medytacje, joga i tai chi.

Podczas ostatnich wakacji pięcioma najpopularniejszymi aktywnościami były:

  • Trening siłowy z masą własnego ciała (69 proc.)
  • Wspinaczki górskie (45 proc.)
  • Trening personalny (34 proc.)
  • Pływanie interwałowe HIIT (26 proc.)
  • Hot yoga (25 proc.)

Isabelle Pinson, wiceprezes zarządu marki Hotels.com™, EMEA z z entuzjazmem podchodzi do tych trendów:Bardzo się cieszymy, że dla osób wyjeżdżających na wakacje sport staje się dopełnieniem dobrego spędzania czasu. Priorytety urlopowe już od jakiegoś czasu mocno ewoluują. Szczególnie podróżujący millenialsi mają większe wymagania co do wyjazdów. Kluczową rolę odgrywają tutaj media społecznościowe. Młodzi podróżni chcą się dzielić swoim życiem za dotknięciem przycisku, a fitness to najnowszy trend, który bardzo im przypadł do gustu i masowo pojawia się na Instagramie.

Polacy w trendzie welfie

Polacy zapytani w tym samym badaniu czy zgadzają się, że utrzymywanie dobrej formy i aktywność fizyczna stanowi ważny element wypoczynku, potwierdzają zdecydowanie (49 proc.) oraz zgadzają się (46 proc.) ze światowym trendem. Okazuje się, że podczas wybierania wakacyjnego noclegu istotnym jest dla nas dostęp do sali do ćwiczeń lub możliwości uprawiania sportu (46 proc.).

Jakie dyscypliny są dla Polaków najważniejsze podczas wakacji?
Najwięcej respondentów opowiedziało się za jazdą na rowerze (81 proc.), pływaniem (76 proc.), rowerami wodnymi (62 proc.), bieganiem (58 proc.) i kajakami (52 proc.). Co istotne, ponad połowa pytanych badanych krajan (54 proc.) przyznała, że to właśnie w trakcie urlopu ma więcej czasu na ćwiczenia dlatego chętnie korzysta z udogodnień oferowanych przez hotel.

- REKLAMA -