To moje drugie spotkanie z tym crossoverem, ale pierwsze z tą odświeżoną jednostką napędową. Tak się złożyło, że testuję Nissana X-Trail wtedy, kiedy potrzebuję dużo miejsca na bagaże (obecna generacja oferuje 565-litrowy bagażnik) i pasażerów (czterech umięśnionych pasażerów + kierowca podróżuje komfortowo, a w wersji większej ‒ nawet siedem osób). I muszę przyznać, że w takich momentach sprawdza się doskonale.
Wszechstronny
Zarówno w mieście, podczas dynamicznej jazdy, jak i poza miastem, na autostradzie. Crossover Nissana jest samochodem wszechstronnym. Z napędem na przednią oś w mieście zapewnia komfortową i oszczędną jazdę. Asystent parkowania z kolei sprawia, że masywny X-Trail bez trudu wciśnie się w niemal każdą przestrzeń.
Terenowy
Terenowe możliwości tego SUV-a miałam okazję poznać podczas zorganizowanej
przez polski oddział Nissana „Przygody na Podlasiu”. Chociaż Nissan X-Trail nie jest
„terenówką” do ekstremalnych wyczynów, dobrze radził sobie podczas jazdy po bezdrożach.
Jest to zasługa m.in. napędu na obie osie oraz ponad 20-centymetrowego prześwitu. Na samochodzie z powodzeniem mieści się boks dachowy lub cztery rowery albo sześć par nart.
Elegancki
Uciąg do 2000 kg pozwala nam zabrać ze sobą nawet przyczepę kempingową. Jak widać, X-Trail to niezły wół roboczy w eleganckim opakowaniu. Podczas „Przygody na Podlasiu” pokazano nam również, że ten model Nissana to także… jeżdżący hotel. Konstrukcja samochodu pozwala na zamontowanie na dachu specjalnego namiotu w sztywnej obudowie.
Inteligentny
Podczas “Przygody na Podlasiu” każdy jej uczestnik miał okazję przetestować auto na malowniczej trasie, która prowadziła m.in. przez łąki nad Bugiem. Była więc możliwość sprawdzenia inteligentnego układu napędowego i muszę przyznać, że przypadła mi do gustu owa inteligencja. Piasek nie przestraszył ani kierowcy ani X-Traila, a prężenie muskułów przed wjazdem do piaskownicy okazało się w pełni uzasadnione 🙂
Zaawansowany
Jak informuje producent, źródłem mocy Nissana X-Trail są nowe, zaawansowane jednostki napędowe: wysokoprężna o pojemności 1,7 litra i benzynowa 1,3 litra.
Nowy diesel 1.7 dCi to silnik o mocy 150 KM, dostępny z napędem na jedną lub obie osie oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub bezstopniowym automatem Xtronic.
Sportowy
Nowy silnik benzynowy 1.3 DIG T o mocy 160 KM jest oferowany z napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią dwusprzęgłową, która zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia podczas jazdy.
Jeździłam obiema wersjami i moje serce zdecydowanie należy do diesla 1.7dCi z napędem na obie osie i automatem.
Ceny:
Rocznik produkcji 2019 – od 105 500 zł do 146 500 zł CENNIK DO POBRANIA
Rocznik produkcji 2020 – od 104 440 zł do 157 440 zł CENNIK DO POBRANIA
DANE TECHNICZNE do pobrania
Fot. Zofia Kowalczyk
Relacja z “Przygody na Podlasiu”
Fot. Dorota Warowna