FIBO wróciło do swojej dawnej formy. Hale były pełne wystawców i odwiedzających. Wróciło sporo nieobecnych dużych graczy z zeszłych lat. W Perfect Gym liczba nowych potencjalnych klientów przekroczyła dwukrotnie wynik 2022 roku. Na IHRSA w Stanach dało się słyszeć jeszcze echa Covidu w korytarzach i na prezentacjach. Na FIBO wszyscy byli pozytywnie zaskoczeni odbiciem w branży fitness w ostatnich kilku miesiącach – opowiada Sebastian Szałachowski, Chief Executive Officer w Perfect Gym Solutions S.A.
Czym FIBO 2023 różniło się od dotychczasowych edycji?
– Większy nacisk położyło na edukację. Konferencja EHFF odnotowała rekordową frekwencję – 600 delegatów. Większa część paneli na samym FIBO, w tym Future Talks, skupione były na cyfrowej innowacji.
Czy zauważalne są nowe trendy?
– Przez wiele lat na konferencjach branżowych mówiło się o obniżaniu cen, o tym, jak z tym walczyć. Zarówno na IHRSA, jak i FIBO wielu operatorów opowiadało o sukcesach w podwyżce cen. Podwyżka ta związana była nie tylko z większymi kosztami, ale też z większą wartością, jaką kluby dostarczają swoim klientom. Postępująca cyfryzacja branży i konsumentów – tych tematów dotykało większość prezentacji.
Co szczególnie zwróciło twoją uwagę?
– Projekt European Data Hub i powiązany z nim raport Think Active (wpływ społeczno-ekonomiczny aktywności fizycznej). To bardzo mocne narzędzie do zmian w polityce i zwiększania znaczenia aktywności fizycznej. Jest bliski nam, bo zajmujemy się przetwarzaniem danych naszych klientów. Za ich zgodą informacje statystyczne będą mogły zostać przekazane do European Data Hub. Pomoże to w dalszych badaniach nad tym, jak aktywność fizyczna wpływa na zmniejszoną śmiertelność i obniża koszty publicznej służby zdrowia.
W jakim kierunku zmierza branża, twoim zdaniem?
– Po okresie pandemii, kierunek branży jest klarowny: zdrowie i well-being konsumenta połączony z cyfryzacją. To trendy bardzo widoczne zarówno u odwiedzających, jak i wystawców.
Fot. archiwum Perfect Gym Solutions