Klienci CityFit o bezpieczeństwie treningu w czasie pandemii

Po blisko 3 miesiącach przerwy, 6 czerwca, klubowicze wrócili na treningi. Nadal realizowane są one z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego, jednak, jak podkreśla sieć CityFit w komunikacie prasowym, chętnych nie brakuje. Czy oznacza to, że na siłowni możemy czuć się bezpiecznie? Czy klienci czują się bezpiecznie?

Bezpieczniej niż u fryzjera

– Myślę, że klub fitness jest miejscem bezpieczniejszym niż sklep czy salon fryzjerski. Chodzą tam osoby ćwiczące, prowadzące zdrowy tryb życia, a więc należące do grupy małego ryzyka zachorowania. Dobre kluby posiadają nowoczesne systemy wentylacji, są regularnie sprzątane, a sprzęt jest dezynfekowany. Oczywiście klub MUSI być przygotowany i o to powinni zadbać jego właściciele – mówi doktor Michał Chudzik, internista, kardiolog, specjalista z zakresu elektrokardiologii sportowej oraz ekspert medycyny przeciwstarzeniowej i medycyny zdrowego trybu życia, współpracujący z siecią Medicover.

Oceny klubowiczów

A co na to sami klubowicze? Jak wynika z badania* przeprowadzonego wśród klubowiczów CityFit, 92% z nich czuje się bezpiecznie podczas treningu w swoim klubie, a 94% poleciłoby trening w nim swoim znajomym. Klubowicze na 5 gwiazdek („super”) ocenili wszystkie aspekty związane z reżimem sanitarnym i zasadami bezpiecznego treningu: czystość, wdrożone rozwiązania zapewniające bezpieczny trening, komunikację i informację o zasadach bezpiecznego treningu, a także postawę i zachowanie obsługi klubu.

Bezpieczne miejsce na trening

– Aspekt bezpieczeństwa treningu był priorytetem w trakcie przygotowań naszych 22 klubów do ponownego otwarcia. Projektując nasze działania czerpaliśmy z doświadczeń rynków skandynawskiego i chińskiego, gdzie kluby ponownie otwierały się wcześniej niż u nas. Dzięki temu mogliśmy wdrożyć rozwiązania już przetestowane i ustrzec się błędów tam popełnionych. Badanie przeprowadzone wśród klubowiczów miało potwierdzić, czy należycie wywiązaliśmy się z tego zadania, a nasi klienci uznają CityFit za bezpieczne miejsce na trening – mówi Łukasz Gądek, członek zarządu sieci.

Wprowadzone rozwiązania

Jakie zatem rozwiązania zostały wprowadzone? Po pierwsze te związane z utrzymywaniem dystansu społecznego. Sieć stosuje się do wytycznych administracji rządowej w zakresie maksymalnej liczby osób przebywających na treningu. Liczbę trenujących na bieżąco monitoruje system, a same kluby należą do największych na rynku, dlatego pomimo wprowadzonych restrykcji, dostanie się na trening nie jest utrudnione. Ograniczono za to ilość osób biorących udział w zajęciach fitness. Zapisy prowadzone są przez aplikację CityFit, dlatego miejsce można zarezerwować z wyprzedzeniem. Aby ułatwić klientom zachowanie zalecanych odległości dokonano również zmian w rozkładzie maszyn treningowych.

Wszystkie kluby zostały zdezynfekowane oraz zaopatrzone w niezbędne środki do dezynfekcji rąk oraz sprzętu. Klubowicze mają obowiązek przecierania sprzętu po użyciu, a także używania ręcznika, który podkłada się w miejscach styku ciała z maszyną. O czystość – ze szczególnym uwzględnieniem punktów styku (uchwyty, rączki) – dba również serwis sprzątający. Do wymagań obecnej sytuacji dostosowano także centrale wentylacyjne i system HVAC, maksymalizując ilość świeżego powietrza pobieranego z zewnątrz.

Samoobsługowo i bezdotykowo

Aby zapewnić bezpieczne wejście i wyjście z klubu sieć rekomenduje korzystanie z kodu QR generowanego w aplikacji CityFit. Dzięki temu wchodzi się samoobsługowo i bezdotykowo o dowolnej porze dnia i nocy (nie trzeba przekazywać kart, pobierać kluczyków w recepcji). Sieć wdrożyła również zmiany w zasadach pracy obsługi klubów, wprowadzając między innymi rotacyjny system pracy, nowe zasady przebywania w pomieszczeniach socjalnych czy kontrolę temperatury ciała przed rozpoczęciem zmiany. Duży wagę przyłożono do edukacji i informacji. Szczegółowe informacje na temat bezpiecznego treningu umieszczone zostały na stronie www.cityfit.pl/bezpieczeństwo, a bezpośrednio po otwarciu przeprowadzono kampanię informacyjną dla klubowiczów.

 

*W badaniu online przeprowadzonym w lipcu br. udział wzięło 2217 klientów CityFit.
Źródło: materiały prasowe

- REKLAMA -