Jak poinformowała Grupa Benefit Systems, w pierwszym kwartale 2023 r. przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 625,3 mln zł. Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 65,7 mln zł. Na koniec marca br. z kart sportowych korzystało ponad 1 309 tys. użytkowników w Polsce oraz 462 tys. na rynkach zagranicznych.
Według szacunków Grupy, w kwietniu i maju liczba kart sportowych wzrośnie o kolejne 35 tysięcy, w tym o 25 tys. w Polsce i o 10 tys. na pozostałych rynkach. Liczba karnetów w sieciach własnych osiągnie na koniec maja poziom prawie 210 tys. (z uwzględnieniem niedawnych przejęć). Spółka podtrzymuje oczekiwania dotyczące dalszej poprawy rentowności operacyjnej i wzrostu liczby kart o 280-300 tysięcy sztuk w 2023 r.
W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems były o 56 proc. wyższe niż w analogicznym okresie w 2022 r. Spółka odnotowała 65,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 52,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 8,1 mln zł zysku netto rok wcześniej).
– Za nami bardzo udane pierwsze trzy miesiące roku i jeszcze lepiej zapowiadający się drugi kwartał. Dynamiczny wzrost zysków jest odzwierciedleniem pozytywnych trendów we wszystkich kluczowych obszarach naszej działalności
– mówi Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems.
– W Polsce w pierwszym kwartale br. utrzymywała się stosunkowo wysoka aktywność użytkowników. Utwierdza nas to w przekonaniu, jak ważna jest aktywność fizyczna dla Polaków. W kwietniu i maju baza kart sportowych przyrośnie łącznie o 35 tysięcy, a zatem od początku roku dodamy już prawie 190 tysięcy kart. Oczekujemy dalszej, skokowej poprawy rentowności operacyjnej w całym roku, dzięki efektom dźwigni operacyjnej, ale też rosnącemu na wszystkich rynkach ARPU. Mocny wynikowo pierwszy kwartał dodatkowo wspiera te oczekiwania – dodaje.
Segment Polska na kursie wzrostowym
Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w pierwszym kwartale 435,4 mln zł. Oznacza to wzrost o 49 proc. rok do roku. Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 1 309 tys. sztuk (wzrost o 122 tys. sztuk od początku roku). Własne sieci fitness, mimo presji kosztowej, osiągnęły rekordowy poziom zysku operacyjnego (15,4 mln zł). W kwietniu Spółka przejęła sieć Saturn Fitness, posiadającą 6 klubów (Warszawa, Kraków, Gdynia, Łódź, Chorzów, Gorzów Wlkp.), i zwiększyła tym samym bazę własnych klubów do 191 obiektów.
– W naszych sieciach fitness początek roku był bardzo dobry sprzedażowo. Baza karnetów wzrosła o 19 proc. w stosunku do I kwartału ubiegłego roku. Równocześnie, jako pierwsi na rynku, przeprowadziliśmy z sukcesem proces podwyżek cen karnetów. Byliśmy także bardzo aktywni w zakresie rozwoju sieci. W styczniu otworzyliśmy 2 kluby w Krakowie, w lutym nabyliśmy 16 klubów Calypso Fitness, a w kwietniu 6 obiektów Saturn Fitness. W naszych sieciach mamy już aktualnie 191 obiektów. Ćwiczy w nich blisko 210 tysięcy posiadaczy karnetów
– wyjaśnia Bartosz Józefiak.
– Nasze kluby własne znakomicie odpowiadają na potrzeby klientów. Połączenie świetnej oferty produktowej, dogodnej lokalizacji i jakości klubów oraz wykwalifikowanej kadry ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe nowych klientów. Wraz z efektywnym zarządzaniem stroną kosztową dało to najlepszy historycznie wynik operacyjny na poziomie kilkunastu milionów złotych. To bardzo dobry prognostyk na cały 2023 i kolejne lata – mówi Józefiak.
Spółka kontynuuje rozwój kluczowych produktów, zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i rozwiązań IT. Z kafeterii MyBenefit korzystało na koniec marca br. 653,1 tys. użytkowników, którzy mają do dyspozycji bogatą ofertę produktów i usług w takich kategoriach, jak turystyka, sport czy rozrywka. W tym roku zintensyfikowane zostały działania sprzedażowe produktu MultiLife, które wspiera kampania marketingowa („Dzień dobry na MultiLife”). Nowy produkt oferuje kursy, warsztaty oraz zróżnicowane usługi i aplikacje mobilne w obszarze psychologii, odżywiania, zdrowia i rozwoju.
Wyniki Segmentu Zagranica
Na koniec marca br. aktywnych było łącznie 462 tys. kart (wzrost o 30 tys. od początku roku). Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 189,9 mln zł, a zysk operacyjny 16,4 mln zł. Grupa kontynuuje rozwój sieci partnerskiej (obecnie ponad 400 obiektów) oraz sprzedaż kart MultiSport na rynku tureckim.
– Od zakończenia pandemii nasze rynki zagraniczne potwierdzają swój potencjał wynikowy. W 2022 r. segment Zagranica zaraportował 25 mln zł zysku operacyjnego. W pierwszym kwartale br. – sezonowo najbardziej wymagającym – EBIT przekroczył 16 mln zł. Odpowiadał tym samym już za około jedną czwartą wyniku Grupy
– dodaje Bartosz Józefiak.
Komentarz Małgorzaty Kloki, dyrektorki finansowej, odpowiedzialnej m.in. za relacje inwestorskie i finansowanie w Benefit Systems SA:
Od ubiegłego roku Spółka utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży na wszystkich rynkach, generując rekordowe wyniki. Mamy mocny bilans z ponad 200 mln zł gotówki netto, co pozwala nam myśleć o rozwoju i inwestycjach w dalszy wzrost, ale też o dystrybucji zysków. Perspektywy – zarówno te krótkoterminowe jak i długoterminowe oceniamy jako bardzo dobre. Niezmiennie widzimy spory potencjał wzrostu na wszystkich naszych rynkach. Wspierają nas trendy związane z dbałością o zdrowie, rosnąca aktywność populacji czy odporne na kryzys rynki pracy w regionie. Powoli można też dostrzec, że wydatki związane z aktywnością fizyczną przesuwają się w koszyku konsumenta i zaczynają mieć bardziej acykliczny charakter.
Sprawozdanie finansowe Benefit Systems za 1 kwartał 2023 roku: https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora
Prezentacja wyników finansowych za 1 kwartał 2023 r. wraz z outlookiem: https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/daneprezentacje/prezentacje/
Źródło: materiały prasowe
Przeczytaj także Benefit Systems: rekordowe wolumeny, marże i zyski