ReShape – pakiet nowych możliwości

Na początku listopada ruszyła w Zabrzu, realizowana w ramach rewitalizacji zabytkowego zespołu halowego po Zakładach Mięsnych Maćko, inwestycja – ReShape Fitness. Inwestorem jest firma Multus z Zabrza założona przez Annę i Arkadiusza Patyk. ReShape to wielofunkcyjne centrum rekreacji i sportu. Finalna wartość inwestycji wyniesie 20 mln złotych, czyli ponad 4 razy więcej niż powstałe dotąd w regionie obiekty o zbliżonym profilu. Z inwestorami ReShape rozmawiamy o ich pomyśle i jego realizacji.

Rozmawiała Dorota Warowna
Zdjęcia Jacek Taran

Skąd pomysł na rewitalizację zabytkowego zespołu halowego po zakładach mięsnych? Co zafascynowało państwa w tym miejscu? Klub w rzeźni, jak napisał kiedyś jeden z dzienników, nie kojarzy się dobrze. Dlaczego wielomilionowa inwestycja w fitness?
– Nabyliśmy opuszczony zespół hal po Zakładach Mięsnych Maćko w 2012 roku. Od tego czasu sukcesywnie zmieniamy ich oblicze, dokonując rewitalizacji całego terenu. Bardzo zależało nam na tym, aby nasze działania spójnie wpisały się w plany rewitalizacji całego miasta. Wiedzieliśmy, że będzie to bardzo czasochłonny proces, ale umożliwi stworzenie mieszkańcom Śląska całkiem nowych możliwości w zakresie spędzania wolnego czasu i dbania o zdrowie.
Zdajemy sobie sprawę, że osoba, która pierwszy raz usłyszy o siłowni w hali mięsnej, może się podejrzliwie uśmiechnąć. Jesteśmy jednak przekonani, że już jedna wizyta w naszym obiekcie całkowicie odmieni to spojrzenie. Nabyte przez nas hale dawały ogromny potencjał. Ponadto mury tych zakładów to jednak kawał historii naszego miasta, którą warto było utrwalić i zachować. Na Śląsku procesy rewitalizacyjne są bardzo zaawansowane. Starym kopalniom i zakładom przemysłowym nadaje się całkowicie nowe funkcje użytkowe. Rewitalizacja obiektów przemysłowych lubi przeciwieństwa. W szybach kopalnianych powstają galerie sztuki, a w cechowniach sale teatralne. Dlaczego w dawnej hali mięsnej nie zrobić siłowni? Doskonałe połączenie. W podjęciu decyzji o budowie kompleksowego klubu fitness w tym miejscu z pewnością pomogła doskonała lokalizacja w samym centrum Zabrza.

Otwarcie ReShape planowane było wiosną br. Klub ruszył ostatecznie 5 listopada. Co spowodowało takie opóźnienie?
– Tak jak wspomniała pani wcześniej, to inwestycja za ponad 20 mln zł, innowacyjna pod niemal każdym względem. Nikt przed nami nie podejmował się tego typu projektu, dlatego nie mieliśmy skąd czerpać doświadczeń. Z tego też powodu przyszło nam uczyć się na własnych błędach. Opóźnienia spowodowane były wieloma czynnikami zewnętrznymi, m.in. nierzetelnymi wykonawcami. Nie mamy jednak w naturze rozpamiętywać tego, co było, a raczej patrzymy na wyzwania, które przed nami.

W ReShape, opierając się na badaniu rynku oraz współpracy z takimi placówkami jak Politechnika Śląska czy Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, stworzyliście państwo własny wzorzec treningowy. Na czym on polega?
– Nasz własny wzorzec treningowy to wykorzystanie elementów znanych w sporcie, jak również w treningu personalnym. Dzięki wdrożeniu najnowszych zdobyczy technologicznych i nowoczesnego sprzętu jesteśmy w stanie kompleksowo wprowadzić w trening i monitorować postępy wszystkich naszych klientów. Wykorzystujemy m.in. specjalistyczny ergospirometr, cardioscan, skaner 3D oraz analizator składu i masy ciała.
Każdy z klientów ReShape ma możliwość skorzystania z kompleksowej opieki trenera personalnego. Zachęcamy, aby już podczas pierwszej wizyty wspólnie ustalić z trenerem plan treningowy oraz dietę. Naszym nadrzędnym celem jest to, aby klient nieświadomie nie wyrządzał sobie krzywdy podczas złego wykonywania ćwiczeń, dlatego cały czas do jego dyspozycji są trenerzy pracujący na obiekcie. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych sprzętów nasi trenerzy są w stanie przygotować plan treningowy, który zmniejsza ryzyko występowania chorób serca czy udaru mózgu. Profesjonalne zaplecze techniczne ReShape to doskonałe wsparcie dla zawodowych sportowców, dzięki któremu mogą oni stworzyć indywidualne plany treningowe pozwalające poprawiać maksymalne wyniki.

Oferujecie państwo dwa rodzaje członkostw. Niestety, jak doświadczenia innych klubów w Polsce pokazują, sprzedaż nie jest mocną stroną branży fitness. Czy państwo postawili na własny dział sprzedaży i własną sprzedaż?
– Tutaj każdy klub ma swoje doświadczenia i coś, co działa u jednych, niekoniecznie sprawdzi się u innych. Bez wdawania się w szczegóły możemy zdradzić, że naszą najsilniejszą stroną jest rekomendacja zadowolonych klientów.

Czy użytkownicy kart sportowych również będą mogli ćwiczyć w ReShape, czy rezygnujecie państwo ze współpracy z pośrednikami?
– Na tym etapie testujemy własne rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu naszych klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych – możliwość skorzystania z kart sportowych byłaby bardzo korzystna. Dlatego prowadzimy negocjacje z operatorami.
Chcemy, aby nasi klienci wiedzieli, że nie zamykamy się na współpracę z pośrednikami, ale też nie chcemy się od nich uzależnić. Nasz projekt jest bardzo innowacyjny i wychodzi daleko poza ramy typowej siłowni. Chcąc zapewnić najwyższe standardy, musimy stale się rozwijać i tworzyć coraz to nowsze możliwości. Dlatego rozmowy wymagają odpowiednich przygotowań i są czasochłonne.

Dlaczego wybrali państwo sprzęt marki Technogym? Wybór padł na najnowsze linie sprzętowe. Czy wierzą państwo w siłę nowych technologii?
– Wybór najnowszych linii sprzętowych Technogym pozwolił na stworzenie najnowocześniejszej przestrzeni fitness. To nie był kaprys. Takie wyposażenie było wręcz konieczne, aby móc pracować na stworzonym przez nas wzorcu treningowym.
Dodatkowo wybrany sprzęt ma wiele korzyści. Komfort, bezpieczeństwo, wysoka efektywność treningów, trwałość – moglibyśmy tak długo wymieniać. Uwagę zwraca także stylowy design, który jak przystało na włoską linię wzorniczą, jest dopracowany do perfekcji pod kątem stylistycznym.
Najbardziej jednak cieszy fakt, że nasi klienci dostrzegają różnicę. Już podczas dni otwartych wiedzieliśmy, że dokonaliśmy dobrego wyboru. To między innymi właśnie dla konkretnych urządzeń przechodzą do nas sportowcy z innych klubów, ponieważ sprzęt Technogym daje im dużo większe możliwości treningowe.
Ogromnym wsparciem są dla nas oraz naszych klientów nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dzięki nim każdy otrzymuje możliwość samodzielnego obserwowania postępów treningowych. A trenerzy zyskują dodatkowe narzędzia do oceny skuteczności i bezpieczeństwa treningów. Bez zastosowania nowoczesnych technologii nie bylibyśmy w stanie odpowiedzieć na tak wiele potrzeb naszych klientów i obsłużyć ich w tak komfortowy sposób.

Do jakiego klienta adresowana jest oferta?
– Nie stawiamy sobie żadnych ograniczeń. Przykładem jest pan Jan, który jest rześkim 76-latkiem i trenuje w naszym klubie codziennie.
Naszym celem i misją jest objęcie opieką jak największej liczby osób z regionu. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań treningowych oferta ReShape okazuje się bardzo atrakcyjna dla szerokiego grona odbiorców. Przykładowo dysponujemy jedynym w Polsce kortem do InteractiveSquasha. Dlatego wiemy, że jest to nie lada gratka dla pasjonatów squasha nawet spoza naszego regionu.

Strefa VIP ze sprzętem audio-wideo, bilard – to dość niestandardowe wyposażenie klubu fitness. Jakie niespodzianki czekają jeszcze klientów ReShape?
– Planujemy serię eventów, podczas których na żywo, w warunkach sportowej rywalizacji, będzie można poznać największe gwiazdy polskiego show-biznesu. Nie zdradzamy więcej szczegółów, bo mają to być niespodzianki. Zachęcamy do regularnego śledzenia fanpage’a ReShape. Jesteśmy przekonani, że nieraz bardzo miło zaskoczymy naszych klubowiczów.

Nie tylko w branży fitness trudno jest zbudować idealny zespół, który będzie realizował wizję właściciela obiektu, menedżera. Jak wyglądała rekrutacja w ReShape?
– Od samego początku zdawałem sobie sprawę, że powodzenie mojej wizji będzie w dużej mierze zależało od zbudowania zmotywowanego i zaangażowanego zespołu. Każdy pracownik ReShape tworzy konkretną wartość dodaną. Ogromnie ważna jest praca menedżera Pawła Wąsika, który wyznacza kierunki rozwoju klubu, zarządza personelem i spina wszystko w całość. Dzięki pracy świetnych specjalistów ds. marketingu mogliśmy jeszcze przed otwarciem ReShape dotrzeć do ogromnej grupy pasjonatów sportu i zarazić ich wspólną wizją. Równie ważna jest praca instruktorów, którzy mają bezpośredni kontakt z klubowiczami i swoją postawą zachęcają ich do regularnych treningów. Jednocześnie klub nie funkcjonowałby dobrze, gdyby personel techniczny nie zadbał o czystość obiektu. Dlatego każdy pracownik jest ważny i to dzięki naszej wspólnej pracy możemy cieszyć się z tak fantastycznego efektu końcowego.
Na etapie rekrutacji kandydatów ogromną wagę przywiązywaliśmy do otrzymanych rekomendacji. Chcieliśmy, aby w ReShape każdy czuł się komfortowo. Ten efekt udaje się nam osiągnąć dzięki opiekuńczości i empatii naszych trenerów personalnych i pracowników obsługi. Entuzjazm instruktorów przekłada się na większy komfort treningów, a empatia personelu sprawia, że w ReShape czujemy się zaopiekowani.
ReShape to nie kolejna bezobsługowa siłownia. Tutaj o każdej porze klienci mogą skorzystać z pełnej obsady personelu. Dlatego to nasza wspólna praca w dużej mierze przekłada się na tak pozytywny odbiór całego przedsięwzięcia. I z tego właśnie jestem najbardziej dumny. Udało mi się nie tylko stworzyć piękny obiekt, ale także zbudowałem zespół, który dzieli ze mną wspólną wizję.

Dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów.

 

Komentarz TECHNOGYM

Reshape Fitness został wyposażony w najwyższą i najbardziej nowoczesną linię sprzętu TEFCHNOGYM ARTIS. Klubowicze mogą trenować na ponad 80 urządzeniach cardio z multimedialnymi ekranami UNITY, dzięki którym odtworzą ulubioną muzykę, obejrzą film czy po prostu skorzystają z internetu. Dzięki wykorzystaniu platformy MyWellness Cloud, mogą również korzystać z multimedialnej biblioteki ćwiczeń, zapisywać swoje treningi w chmurze czy kontaktować się z trenerem. MyWellness Cloud to również szereg możliwości dla trenera i menedżera klubu.
„Cieszymy się, że Reshape Fitness docenił markę Technogym i postawił na najnowocześniejsze rozwiązania, które są przyszłością naszej branży – komentuje Dominik Śliwowski, Członek Zarządu ITP S.A. i General Manager marki Technogym w Polsce. Dzięki MyWellness Cloud, trenerzy mogą planować treningi dla swoich podopiecznych i sprawdzać ich postępy. Platforma daje też możliwość prowadzenia akcji marketingowych, tworzenia grafików czy sprawdzania stanu urządzeń – dodaje Śliwowski.

W Reshape imponująco prezentuje się również strefa siłowa, wyposażona w urządzenia stosowe z linii ARTIS, maszyny półwolne Pure Strength i wolne ciężary. Całość dopełniają najnowsze urządzenia TECHNOGYM z linii SKILL – SKILLMILL, SKILLRUN i SKILLROW.

  

- REKLAMA -