Pokolenie Z na siłowni

Jak wynika z raportu “Pokolenie Z jako konsument usług fitness” 64% nowych klientów klubów w USA w ostatnich 3 latach to osoby w wieku 19-34 lat. Część tej grupy wiekowej, która ma pieniądze i chce je wydać, to pokolenie Z, czyli tzw. zoomersi/ zoomerzy.

Zoomersi to osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem. Jest to grupa kochająca nowe  technologie, ponieważ nie znała świata bez internetu czy urządzeń mobilnych. Wraz z osiągnięciem pełnoletności, zaczyna się kształtować także postawa i zachowanie tych osób wobec zdrowia/ profilaktyki zdrowotnej i aktywności fizycznej.

Raport przygotowany przez ClubIntel na zamówienie ABC Fitness Solutions, skupia się na zachowania pokolenia Z w klubach fitness i siłowniach. Bada ich preferencje, motywacje i wyzwania, jeśli chodzi o utrzymanie dobrej kondycji i zdrowia.

– Analizując dane i trendy związane z nawykami fitness zoomersów, możemy uzyskać cenny wgląd w to, jak kluby i siłownie mogą lepiej wykorzystać ten ważny demograficzny trend

– czytamy w raporcie.

W raporcie znajdziemy m.in. profil przeciętnego konsumenta z pokolenia Z, sposoby kreaowania wartości i zaangażowania w doświadczeniach w klubie, a także odpowiedź na pytanie, jak zoomersi reagują na trudności ekonomiczne.

Jak podkreślają badacze, konsument z pokolenia Z zauważalnie różni się od przeciętnego
konsumenta usług fitness. 33% zoomersów to konsumenci o profilu “poszukiwacz/odkrywca” [w oryg. Fitness Explorer] (dla porównania wśród pozostałych klientów klubów 23% reprezentuje profil konsumenta poszukiwacza).
Osoby te ciągle szukają nowych programów, zajęć i usług, które sprawdziłyby się w ich rutynie treningowej. Lubia eksperymentować. Są ciekawe nowości.

Raport pokazuje też, że w chwili obecnej kluby fitness nie umieją całkowicie zaspokoić potrzeb treningowych tego pokolenia. Zoomersi wymieniają kluby na jednym z ostatnich miejsc na swojej liście lokalizacji treningowych. Najchętniej trenują w domu (51%), w outdoorze (46%), na zajęciach sportowych (44%) i korzystają z darmowego contentu fitness online (38%). Klub fitness jako miejsce aktywności wskazało w badaniu jedynie 25% respondentów. Dla porównania pozostałe grupy wiekowe w 42% wskazały klub jako miejsce treningu.

Jeśli chcesz zapoznać się z raportem, jest dostępny bezpłatnie TUTAJ

Są to oczywiście obserwacje i doświadczenia z rynku amerykańskiego, ale warte przyjrzenia się i przeanalizowania w kontekście usług na polskim rynku.

Opracowano na podstawie materiałów prasowych
Fot. Beth Jnr/ Unsplash

- REKLAMA -