W swojej pierwszej wyprodukowanej zdalnie kampanii, Zalando promuje kreatywne sposoby na utrzymywanie formy i aktywność fizyczną w nowej rzeczywistości oraz przekonuje, że w czasach dystansowania społecznego, to właśnie sport może łączyć ludzi, nawet wirtualnie. Spot reklamowy przedstawia historię 11 osób, które zamiast trenować na siłowni czy w klubie, robią to w swoich domach.
Bohaterowie kampanii
w różny sposób interpretują hasło „Together I am strong” i podejmują
wyzwanie uprawiania aktywności fizycznej w swoich domach. Wszystkich łączy jedno:
trenują w domu i znajdują do tego siłę dzięki kontaktom z pozostałymi członkami swojej
społeczności. Spot reklamowy zabiera widzów w podróż po mieszkaniach i domach
członków obsady, łącząc różne techniki filmowania, animacji oraz ilustracji.
Współpraca z agencją Kolle Rebbe z Hamburga
zaowocowała powstaniem kampanii, która odnosi się do nowej rzeczywistości wielu osób. “Kreatywność odgrywa w niej ważną rolę
i często jest nawet niezbędna, aby kontynuować domowe treningi. Siłownie, kluby taneczne
i studia jogi oferują zajęcia online, za pośrednictwem mediów społecznościowych, a fani
aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia, zamiast w świecie rzeczywistym, spotykają się
na treningach online. Ćwiczą w domach i wykorzystują do tego zupełnie nowe sprzęty
sportowe. Butelki wody stają się ciężarkami, rama drzwi zamienia się w drążek, a dywan
w matę do jogi” – czytamy w informacji prasowej.
Kampania nie tylko motywuje
do aktywności fizycznej osoby, które zostały w domach, ale
także dodaje otuchy twórcom z branży kreatywnej, przed którymi stoją obecnie nowe
wyzwania. Idea połączenia sił i bycia razem, nawet mimo dzielącej wszystkich odległości,
jest wyrazem solidarności.
Nowy model i zasady produkcji umożliwiły szybką produkcję zdjęć i materiałów video na
kanały Zalando. Stefanie Soho była odpowiedzialna za reżyserię spotu reklamowego,
a ilustracje, które się w nim pojawiają stworzone zostały przez Deveroe.
Kamera zagląda do mieszkań bohaterów kampanii
i nagrywa ich nową, sportową rutynę w salonach, na balkonach a nawet na dachu. W pierwszej scenie widzimy nauczycielkę jogi Steph Cusack, która łączy się z uczniami na zajęcia online na platformie Zoom. Następnie przenosimy się do mieszkania Phillipa Pratta, który wykorzystuje do treningu z obciążeniem swój wózek inwalidzki. Max Lang, olimpijski sztangista, prezentuje kreatywne pomysły na ćwiczenia w czterech ścianach. Kolejne ujęcia przedstawiają sportowców i ich sposoby na treningi w domu, od fitnessu po koszykówkę, dostosowane do nowej rzeczywistości.
Spot reklamowy emitowany będzie w telewizji od 01.05.2020 roku. Ponadto kampanię
można zobaczyć także w mediach społecznościowych i na kanałach własnych Zalando.
Źródło: materiały prasowe