Klub fitness – jak zmienić wystrój nie mając milionów?

Chociaż twoje wydatki rosną, nieustannie musisz dbać o to, by twój klub wyglądał świeżo i zachęcająco. Podpowiadamy, jak tego dokonać.

Przez ostatnie dwa lata koszty związane z zapewnieniem bezpiecznego treningu i spełnieniem wymogów sanitarnych znacząco wzrosły, podczas gdy przychody dopiero
od niedawna zaczynają się stabilizować. Zatem operatorzy klubów muszą znaleźć sposób, by względnie niskim nakładem kosztów zaimplementować konieczne modyfikacje i ulepszenia. Prawda jest taka, że klubowiczów nie interesuje, jakim budżetem dysponujesz.

Chcą ćwiczyć w estetycznych, zadbanych wnętrzach. Jednak podczas kryzysu obiekty sportowe nie mają zbyt wiele kapitału, by inwestować w design klubów, nawet w nieznacznym zakresie. Poza tym, oprócz specyficznych dla branży wyzwań związanych z oczekiwaniami klientów, którzy zwracają coraz większą uwagę na przemyślany i dopracowany wystrój klubów, przyszło się nam zmierzyć z czynnikami zewnętrznymi, ekonomicznymi.

‒ Obecnie, z powodu bezprecedensowej utraty przychodów spowodowanej zamknięciem klubów w trakcie lockdownu podczas pandemii, wiemy, że wielu właścicieli klubów ma bardzo ograniczone budżety na przeprowadzenie renowacji i budowy

‒ mówi Rudy Fabiano, prezes Fabiano Designs.

Na domiar złego, branża budowlana odczuwa zakłócenia łańcucha dostaw. Boryka się także z brakiem siły roboczej i wysoką inflacją, która powoduje wzrost cen o 15‒25 proc. w porównaniu z poziomem z 2019 roku. Najbardziej wzrosły koszty infrastruktury ‒ czyli klimatyzacji i wentylacji, hydrauliki, elektryki itp. Są to prace modernizacyjne, których właściwie nikt nie dostrzega, a mimo to są nieodzowne dla funkcjonowania klubu. W związku z tym przearanżowanie powierzchni klubowej i unowocześnienie jej wystroju wymagają świeżego spojrzenia.

Niezależnie od powyższych kwestii, musisz zadbać o to, by twój obiekt był przyjazny i zachęcał do regularnych wizyt. Tak naprawdę wszystkie elementy wystroju wnętrza
mają znaczenie: oświetlenie, kolorystyka, zagospodarowanie przestrzeni treningowej, lobby, recepcja, strefa treningu grupowego, a także dbałość o detale. Na tym niezwykle konkurencyjnym rynku musisz zbudować wizerunek marki, która inspiruje, wnosi powiew
świeżości i przyciąga niczym magnes. Twój klub musi być miejscem, w którym klienci
chcą przebywać, bo emanuje pozytywną energią, jest komfortowe i funkcjonalne. Jak
więc poprawić wygląd klubu, gdy twój budżet jest napięty?

Poprosiliśmy ekspertów od designu, by podpowiedzieli nam konkretne obszary i inwestycje, które z miejsca odświeżą wizerunek klubu i nie nadszarpną klubowego budżetu. W efekcie wyłoniły się cztery główne obszary, na których warto się skoncentrować.

Jeśli chcesz przeczytać ciąg dalszy artykułu, zapraszamy do czytelni online – LINK

Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK

Na zdjęciu: D&I Fitness (South Orange)

- REKLAMA -