EuropeActive i Deloitte: Europejski rynek usług fitness wciąż rośnie

Opublikowana została kolejna edycja raportu przygotowywanego przez EuropeActive i Deloitte. Wyniki “European Health & Fitness Market Report 2019” zaprezentowano dziś podczas poprzedzającej targi FIBO w Kolonii szóstej edycji European Health & Fitness Forum (EHFF).

Większa liczba członków klubów

Jak wynika z raportu, liczba członków klubów fitness w Europie wzrosła w 2018 roku o 3.5% i wynosiła 62.2 millionów. Całkowite przychody klubów kształtowały się na poziomie 27.2 mld EUR (+3.4%). Liczba klubów wzrosła o 4.6% do 61 984. Zauważalny jest dalszy trend konsolidacji. 30 największych operatorów klubów fitness odpowiada za 15.4 mln klubowiczów, czyli 24.8 % wszystkich członkostw (wzrost na poziomie +11.2%).

Największy wzrost członkostw odnotowały Niemcy –  4.5 % z 11.1 milionami członków klubów. Tym samym Niemcy są na pierwszym miejscu listy krajów z największą liczbą osób ćwiczących w klubach.  Na drugim miejscu znalazła się  Wielka Brytania, na trzecim – Francja, na czwartym – Włochy i na piątym – Hiszpania.

Współczynnik penetracji

Kraje skandynawskie przodują z kolei pod względem największej penetracji – w Szwecji 21.6% populacji posiada abonament w klubie fitness. Na kolejnych miejscach w rankingu jest Norwegia (21.4%), Dania (18.6%), Holandia (17.1%), Finlandia(17.0%) i Wielka Brytania (14.9%).

Średnio 7.8% całej populacji w Europie korzysta z usług klubów fitness. Dla całej Europy współczynnik penetracji kształtuje się na poziomie 9.4%. W raporcie czytamy, że wysoki współczynnik penetracji w krajach Północnej i Centralnej Europy obniża niska penetracja w krajach Zachodniej i Wschodniej Europy…

Najwięksi gracze

Największym graczem europejskiego rynku fitness jest McFIT GLOBAL GROUP z 1.95 mln członków. Na drugim miejscu znalazł się Basic-Fit (1.84 mln), który może pochwalić się największym wzrostem liczby członkostw w stosunku do roku poprzedniego (+316,000). Trzecie miejsce zajmuje Pure Gym, czwarte – The Gym Group, piąte –  clever fit.

 

Pod względem przychodów największymi zwycięzcami są: premium operator David Lloyd Leisure (EUR 545 mln), operator low-cost Basic-Fit (EUR 402 mln) i szwajcarski operator Migros Group (EUR 383 mln). Herman Rutgers, EuropeActive Board member i współautor raportu, powiedział: “Rok 2018 był kolejnym rokiem wzrostu naszego sektora.

Bardzo ciekawe było móc obserwować pozytywne działania we wszystkich segmentach naszej branży. Zarówno w segmencie premium, jak i u operatorów z segmentu mid-market. Poza tym zauważyliśmy powstawanie wielu mniejszych i średnich klubów/ studiów, które otwierały się bliżej miejsc, w których ludzie żyją i pracują. To sprawia, że fitness jest bardziej dostępny dla wszystkich.  Naszym celem jest 80 milionów członków klubów do 2025 roku”.

Pełny raport (168 stron) będzie dostępny w cenie 299 EUR (dla aktywnych członków EuropeActive cena specjalna – 149 EUR). Raport będzie można zamówić online na  https://europeactive.blackboxpublishers.com/en/publications/european-health-fitness-market-report-ehfmr-2018/

Źródło: materiały prasowe EuropeActive

 

- REKLAMA -