Do szczytu jeszcze kawałek?

Powiem wam w tajemnicy, że robienie konferencji dla naszej branży w czasach pandemii to wyczyn porównywalny do zdobywania szczytu. No bo niby jest się przygotowanym dobrze kondyncyjnie, aklimatyzację na różnych wysokościach ma się we krwi, ale czekanie na okno pogodowe powoduje, że misja nie ma szansy powodzenia i trzeba ją zakończyć.

Podobnie jest w tym roku w naszym przypadku. Do zapowiadanej konferencji dla menedżerów podchodziliśmy w naszych wewnętrznych rozmowach redakcyjnych już kilka razy. Jesteśmy świadomi tego, że czasem trzeba założyć obóz i poczekać na wspomniane już korzystne warunki pogodowe. Więc czekaliśmy w nadziei, że się wypogadza.

Z naszych niedawnych konsultacji zarówno z potencjalnymi sponsorami i partnerami imprezy, jak i uczestnikami wynika, że to jednak nie ten czas i na spotkanie w realu musimy jeszcze poczekać. W branży dużo się dzieje. Jesteśmy świadkami zmieniającego się krajobrazu rynku usług fitness i potrzeb konsumentów także w Polsce.

Chyba większość z nas myślała, że po kilkunastu miesiącach lockdownów, wyrzeczeń, kryzysu, problemów wróci normalność, jaką znamy sprzed marca 2020 roku. Tymczasem mamy czwartą falę i duży chaos na całym świecie. Siedzimy w ponownie otwartych klubach, ale czy działają one tak, jak przed pandemią? Czy wrócili do nas wszyscy klienci? Czy zachęceni profilaktyką zdrowotną nowi klienci ustawili się w kolejce po nasze usługi? Czy nastąpił boom inwestycyjny w branży fitness & wellness? Czy producenci i dystrybutorzy wyposażenia dla obiektów sportowych mają ręce pełne roboty? Jak jest faktycznie?

Jestem w branży od 15 lat. Trochę w niej i z nią przeżyłam, ale trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Czuję się chwilami jak jeden z bohaterów filmu „Pasażerowie” podczas międzyplanetarnej podróży kosmicznej do nowego miejsca. Mam nadzieję, że dolecę do lepszego świata, ale obudziłam się za wcześnie i sytuacja nie jest kolorowa. A do tego wokół mnie zahibernowani ludzie…

Pozdrawiam przedświątecznie w nadziei, że rok 2022
mimo wszystko pozwoli nam działać, rozwijać się i spotkać w Poznaniu

Dorota Warowna
redaktor naczelna

Fot. Zofia Kowalczyk

Przeczytaj też Profilaktyka zdrowotna made in Poland

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ