Basic-Fit wchodzi na rynek niemiecki

Największa sieć klubów w Europie, Basic-Fit, poinformowała, że w drugiej połowie 2022 roku planuje wejście na rynek niemiecki.

W raporcie podsumowującym wyniki operacyjne sieci za rok 2021 czytamy też, że liczba członkostw wzrosła o 11% do 2,22 mln (w 2020 roku było to 2,00 mln członkostw).
Sieć może się też pochwalić otwarciami kolejnych 110 klubów. Powiększyła tym samym liczbę swoi obiektów do 1 015 (wzrost o 12% rok do roku). Jako jedno z istotnych osiągnięć sieć wymienia także udane uruchomienie nowej, autorskiej aplikacji Basic-Fit.

Wyniki finansowe

Wpływ na wyniki finansowe w 2021 roku miały tymczasowe zamknięcia klubów związane z COVID-19. Przychody sieci osiągnęły poziom 341 mln EUR (w 2020 roku było to 377 mln EUR). EBITDA bazowa wyniosła 31,6 mln EUR (dla porównania rok 2020: 93,8 mln EUR). Sieć odnotowała stratę netto 150 mln euro (2020: 125 mln euro).

Ekspansja na rynek niemiecki

Pierwsze otwarcia klubów na rynku niemieckim Basic-Fit planuje w drugiej połowie 2022 roku. Na początek mowa jest o 20 klubach. Długoterminowy potencjał rynku niemieckiego Basic-Fit ocenia na 600 klubów tej sieci.

Perspektywy Basic-Fit

Sieć zauważa silny wzrost liczby członków w pierwszych miesiącach 2022 r. Spodziewa się wzrostu o około 400 000 członków (18%) do 2,6 mln na koniec marca 2022 r. Zniesienie wszystkich ograniczeń związanych z pandemią z dniem 14 marca to, zdaniem analityków operatora klubów, perspektywa wzrostu liczby członków o co najmniej 1 milion w 2022 r.
Jak czytamy w raporcie, w 2022 roku sieć rozrośnie się do 1250 klubów. Operator planuje w 2022 roku przychody na poziomie 800-850 mln euro.

– Po drugim roku zdominowanym przez globalną pandemię COVID-19, zakończyliśmy rok 2021 w dobrej kondycji. Powiększyliśmy naszą sieć o 110 klubów do łącznej liczby 1 015 i zakończyliśmy rok z silną pozycją finansową

– mówi Rene Moos, CEO Basic-Fit.

– W ostatnim roku rządy krajów, w których działamy, coraz bardziej doceniały znaczenie fitnessu. W rezultacie byliśmy w stanie utrzymać nasze kluby otwarte w większości krajów. Nawet gdy w drugiej połowie 2021 roku wzrosła liczba zakażeń i hospitalizacji. Moim zdaniem jest to ogromny postęp w porównaniu z sytuacją w roku 2020 i na początku roku 2021 – dodaje Rene Moos.

– Kiedy ponownie otworzyliśmy nasze kluby w maju i czerwcu, odnotowaliśmy rekordową liczbę klientów. Jeszcze bardziej utwierdza nas to w przekonaniu, że fitness zaspokaja ważną potrzebę zachowania zdrowia. Widzimy świetlaną przyszłość dla fitnessu za rozsądną cenę. A w szczególności dla propozycji Basic-Fit

– opowiada CEO Basic-Fit.

W listopadzie ogłosiliśmy nasz zamiar przyspieszenia otwierania klubów do 200-300 rocznie, z planem zwiększenia liczby klubów do 2000 do 2025 roku i od 3000 do 3500 do 2030 roku. W drugim kwartale 2022 roku rozpoczniemy budowę pierwszych klubów w Niemczech. Spodziewamy się, że pierwsze z nich zostaną otwarte w drugiej połowie tego roku. Spodziewamy się, że w najbliższych latach będziemy w stanie otworzyć 600 klubów w Niemczech.

Do tej pory otworzyliśmy 66 klubów i jesteśmy na dobrej drodze, aby w tym roku nasza sieć powiększyła się do 1250 klubów. Spodziewamy się wzrostu liczby członków o co najmniej 1 milion w następstwie silnego rozwoju w styczniu i lutym oraz jeszcze silniejszego wzrostu w pierwszych ośmiu dniach marca, spowodowanego zniesieniem ograniczeń związanych z paszportami covidowymi. Podsumowując, rok 2022 zapowiada się jako rok ożywienia i wzrostu – dodał Rene Moos.

Źródło: materiały prasowe

 

- REKLAMA -