Badanie Deloitte „Global Marketing Trends 2022” przeprowadzono, aby pomóc specjalistom od marketingu i osobom odpowiedzialnym za tworzenie rozwiązań dla klientów. W raporcie
z badania eksperci zauważają i poddają analizie siedem trendów. Oto trendy marketingowe 2022.
Ostatnie 18 miesięcy przedefiniowało strategie zaangażowania klienta. Aby pomóc markom odnaleźć się w tych wyjątkowych czasach i znaleźć swoją nową drogę do serc i portfeli konsumentów, trendy podzielone zostały na trzy grupy: ludzie, dane i doświadczenia. Nie tylko nie wykluczają się one wzajemnie, ale współtworzą spójny system współzależności. To siedem puzzli, które po ułożeniu tworzą podstawę doświadczeń konsumentów.
W świecie, w którym konsumenci przechodzą płynnie z rzeczywistości cyfrowej do świata realnego i z powrotem, linearna mapa podróży klienta zdaje się być reliktem przeszłości. Konsument oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń skrojonych na miarę jego potrzeb, ale jednocześnie bardziej zwraca uwagę na to, jak pozyskiwane i przetwarzane są jego dane. Bezpieczeństwo to słowo klucz.
W nowej rzeczywistości nawet definicja wygody/udogodnienia uległa zmianie. Konsumenci oczekują, że usługa lub produkt będą dostępne praktycznie na wyciagnięcie ręki, a konkretnie na „naciśnięcie przycisku”.
„Global Marketing Trends 2022” to nic innego jak mapa drogowa dla osób odpowiedzialnych za marketing. To ściągawka, która podpowiada, jak marki mogą prosperować w coraz bardziej złożonym świecie. To także inspiracja do holistycznego przemyślenia, w jaki sposób marki angażują się w relacje z klientami, i do weryfikacji wizji sprzed marca 2020 roku.
Trend 1.
Autentyczne cele, czyli nowy model budowania marek
W kontekście przybierających na sile rozmów o rozwoju i wzroście, który mierzony jest nie przez liczby, ale poprzez pozytywny wpływ na życie ludzi i otaczającego ich świata, zmienia się filozofia działania i rola pełniona przez marki. Coraz więcej z nich wraca do korzeni i zadaje sobie pytanie, dlaczego tak naprawdę istnieję? Brand purpose, o którym mowa w raporcie, to nowy model budowania marek, posiadających głębszy cel i sens istnienia. Redefiniuje on wszystkie obszary działalności marki, pozwalając jednocześnie budować jej przewagę konkurencyjną oraz zwiększać siłę i wiarygodność. Tego bowiem oczekuje konsument.
Jeśli chcesz przeczytać artykuł w całości, zapraszamy do naszej czytelni online – LINK
Możesz też otrzymać wersję papierową magazynu. Wystarczy, że wypełnisz formularz bezpłatnej prenumeraty – LINK
Fot. Alejandro Barba/Unsplash