Skuteczny marketing cz. 2: Audyt działań marketingowych, czyli co poprawić?

Budżet marketingowy zawsze można powiększyć i zacząć działać na większą skalę. Jeśli jednak nie podejmiemy pracy nad audytem naszych obecnych działań, to będziemy wydawać coraz więcej lub robić to bez przemyślenia i efektów.

Otacza nas ogrom firm marketingowych i reklamowych, próbujących nakłonić do skorzystania z ich oferty. Jako właściciele firm, szczególnie w słabszych miesiącach,
próbujemy chwytać się, jak tonący deski, każdej możliwej okazji, jaką nam ktoś dobrze sprzeda. Często sami popełniamy podstawowy błąd, jakim jest całkowita rezygnacja z budżetu marketingowego. To pierwsza decyzja mająca nas uratować przed upadkiem.
A powinno być na odwrót. Zwiększony budżet marketingowy na właściwe działania da nam efekt i klientów.

Jeśli chcesz wydawać pieniądze na płatne promocje i twoją obecność marketingową, to należy sobie zadać przede wszystkim pytanie o obecną sytuację, o poprawność działań i analizę obecnych narzędzi, np. komunikacji z klientem.

Sprawdzam!

Jednym z posiadanych narzędzi komunikacji marketingowej jest
strona internetowa lub landing page. Jeśli posiadasz stronę internetową, w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy:

  • wszystkie podstrony działają poprawnie,
  • wszystkie linki są klikalne,
  • strona jest dobrze widoczna na telefonie komórkowym (responsywna
    strona WWW),
  • dane firmy są aktualne,
  • opisany produkt lub usługa jest aktualna,
  • zdjęcia na stronie są aktualne, dobrej jakości, zachęcające,
  • czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL.

Kolejnym elementem, który możesz mieć na swojej stronie WWW, jest blog lub inaczej baza wiedzy. Jest to jedna z podstron, sekcja na stronie WWW. Nie tylko masz tam okazję edukować, dzielić się wiedzą z klientami, ale także umieszczać aktualności.

Taki blog pełni funkcje:

  • informatora o nowościach,
  • potwierdzenia wiedzy specjalistycznej dotyczącej działalności firmy,
  • nowa treść na stronie publikowana regularnie, np. dwa razy na miesiąc, wpływa dobrze na pozycjonowanie,
  • słowa kluczowe – po których nasi klienci będą nas poszukiwać.

Zaimplementowanie nowej podstrony z blogiem to inwestycja, która nie kosztuje dużo, ponieważ jest to kolejna podstrona na istniejącej już platformie. Chcąc jednak, aby inwestycja w BLOG zwróciła się, należy pamiętać o zapewnieniu contentu, jakim są artykuły. Regularna publikacja artykułów i ich plan to podstawa tego działania niskobudżetowego.

Pisanie dobrych artykułów na stronę WWW, bloga, to zadanie dla:

  • ciebie, jeśli masz czas i potrafisz dobrze pisać,
  • współpracowników, jeśli potrafią to robić,
  • dla copywritera, czyli zewnętrznego pracownika zajmującego się zawodowo pisaniem tekstów.

Jeśli chcesz przeczytać ciąg dalszy artykułu autorstwa Agaty Chmielewskiej, zapraszamy do czytelni online – LINK

Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK

 

- REKLAMA -