Rynek fitness w Polsce rośnie dzięki firmowym kartom sportowym oraz tanim karnetom. Coraz więcej osób, nie tylko w Polsce, chce korzystać z klubów niskobudżetowych – takie są wnioski badania przeprowadzonego przez firmę Deloitte we współpracy z organizacją EuropeActive w Polsce.

Jak wynika z raportu rozdrobniony rynek usług fitness w Polsce  w kolejnych latach powinien się rozwijać i konsolidować. Do klubów, których liczba na koniec ubiegłego roku wyniosła ponad 2,6 tys., uczęszcza 2,91 mln Polaków. Jesteśmy nadal poniżej poziomu penetracji w Europie Zachodniej.

W Polsce działa ok. 2,6 tys. klubów, w 2016 roku było to 2,56 tys. Suma ich przychodów w omawianym okresie wyniosła 872 mln euro (bez VAT), czyli 3,71 mld zł. Rok wcześniej było to 842 mln euro. Średnia wysokość miesięcznej opłaty członkowskiej wynosi w Polsce 27,9 euro, czyli blisko 119 zł.

 

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ