Po fitness do galerii handlowej?

Najważniejszym elementem oferty dodatkowej centrów handlowych, z punktu widzenia klienta, są wszelkiego rodzaju lokale gastronomiczne – wynika z raportu Cushman & Wakefield „Rynek powierzchni handlowych – powrót optymizmu?”. A co konsumenci myślą i mówią o klubach fitness w galeriach?

Życie przed pandemią

W badaniu realizowanym na zlecenie Cushman & Wakefield zapytano ankietowanych, z jakich elementów oferty centrów i parków handlowych, poza zakupami, korzystali przed pandemią oraz czy w trakcie pandemii ich wcześniejsze zwyczaje i preferencje uległy zmianie. Przed pandemią z oferty kawiarni, lodziarni i cukierni przy każdej lub prawie każdej wizycie w centrum handlowym korzystało 23% ankietowanych. W przypadku restauracji ten odsetek wynosił 21%. Ważnym elementem oferty centrów handlowych są także kina. Przed pandemią, 14% respondentów korzystało z oferty kin przy każdej lub prawie każdej wizycie w centrum handlowym. 67% odwiedzało kina od czasu do czasu.

Strefa do pracy i kluby fitness w centrach handlowych to elementy oferty, z których klienci korzystają najrzadziej. Przed pandemią 60% respondentów nigdy nie korzystało z coworkingów w galeriach handlowych, a 67% nigdy nie odwiedzało klubów fitness zlokalizowanych w centrach handlowych.

 

Tęsknota za rozrywką

W wyniku pandemii, częstotliwość korzystania z oferty gastronomicznej tylko nieznacznie spadła. O 3-4 pp. mniej ankietowanych deklaruje chęć korzystania z oferty gastronomicznej przy każdej lub prawie każdej wizycie w centrum handlowym. Tak jak w przypadku lokali gastronomicznych, tak i w przypadku kin, pandemia jedynie nieznacznie zmieniła preferencje konsumentów. Obecnie, odsetek ten wynosi odpowiednio 13% respondentów korzystających z oferty kin przy każdej lub prawie każdej wizycie w centrum handlowym oraz 69% odwiedzających kina od czasu do czasu.

Co ciekawe, w wyniku pandemii wzrosło zainteresowanie klientów zarówno strefami do pracy, jak i klubami fitness.

O tym, że konsumenci tęsknią za możliwością korzystania z oferty rozrywkowej świadczyć może również odsetek respondentów, którzy deklarowali korzystanie z oferty rozrywkowej innej niż kino.  Mowa np. o kręglach, z których przed pandemią korzystało 59% ankietowanych, a teraz – 64%.

Źródło: materiały prasowe
Fot: dimitrisvetsikas1969/ Pixabay

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ