Statystyki są zatrważające. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w rok po wybuchu pandemii COVID-19 „przypadki lęku i depresji w skali globalnej wzrosły aż o 25 proc.”. Dlatego nie dziwi, że problemy związane ze zdrowiem psychicznym obecnie
nazywa się „pandemią równoległą”. Mental wellness wydaje się być kolejnym ciekawym wyzwaniem dla branży fitness.
Po tym, czego doświadczyli ludzie na całym świecie ‒ bezprecedensowy lockdown, długotrwała izolacja, bezustanna niepewność i straty wszelkiego rodzaju ‒ przypadków
zaburzeń psychicznych wciąż przybywa, od łagodnych po poważne.
Na szczęście dzięki temu, że zagadnienie zdrowia psychicznego wyszło z cienia, poniekąd pozbywszy się tradycyjnego stygmatu, branża fitness również to odnotowała.
‒ Skoro media zajęły się wpływem pandemii na nasze społeczności, zaczęliśmy znacznie
częściej rozmawiać o zdrowiu psychicznym ‒ mówi Kevin McHugh, dyrektor operacyjny
The Atlantic Club (TAC), certyfikowanego centrum zdrowia i wellness w Manasquan i Red Bank w New Jersey.
Mając do dyspozycji wyniki rozległych badań i wykorzystując rosnącą świadomość społeczną na temat dobroczynnego wpływu aktywności fizycznej na zdrowie psychiczne, branża fitness staje przed niepowtarzalną szansą, by efektywniej wspierać swoje społeczności i rozwijać ich biznes. ‒ Pandemia uwydatniła znaczenie zdrowia
fizycznego i jego bezpośredniego wpływu na dobrostan psychiczny ‒ podkreśla Peggy Vo,
globalna dyrektor ds. marketingu w iFIT Health & Fitness, Inc. ‒ Mimo że ten fakt jest
ogólnie znany, jak dotąd nie wykorzystywano go w kampaniach marketingowych ani
podczas planowania ścieżki doświadczeń klienta.
Według ostatniego badania Fundacji IHRSA „Perspektywy wsparcia zdrowia psychicznego i dobrostanu w obiektach zdrowia i wellness” (ang. „Perspectives on Supporting Mental Health and Well-being in Health and Fitness Facilities”) specjaliści z branży
fitness wyraźnie dostrzegają potencjał i przestrzeń do działania dla klubów fitness. Opowiadają się też za spójną ofertą w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego, a także
nadaniu jej priorytetu. Podczas gdy wellness niepodzielnie króluje w ofercie obiektów fitness, aktualnie wiele z nich analizuje sytuację i zastanawia się, jak wdrożyć i pozycjonować się jako obiekt oferujący zajęcia wspierające zdrowie psychiczne.
‒ Coraz częściej kluby wychodzą naprzeciw zapotrzebowaniu konsumentów na bardziej holistyczne podejście do wellnessu
‒ dodaje Vo.
Jeśli chcesz przeczytać ciąg dalszy artykułu, zapraszamy do czytelni online – LINK
Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK
Fot. Jeremy Tomas/ Unsplash