Klubowicze pod lupą Move TV

Jak często klubowicz Kowalski chodzi do klubu? W której strefie spędza najwięcej czasu? W jaki sposób płaci za korzystanie z usług klubu fitness? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi udziela badanie przeprowadzone na zlecenie Move TV.


– W połowie ubiegłego roku podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu profesjonalnego badania profilu użytkowników tych klubów fitness, w których obecna jest nasza platforma wideo out of home, na której emitujemy program Move TV. Ostatni raz takie badanie zostało zrealizowane blisko cztery lata temu, w maju 2015 r. Uznaliśmy, że czas je odświeżyć – mówi Fitness Biznes Michał Maciuk, CEO Benefit Multimedia, spółki, do której należy marka Move TV.

-W najnowszym badaniu zastosowano metodę CAPI na terenie wyznaczonych klubów fitness w Polsce oraz wywiady on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel należącym do firmy badawczej SW Research, której zleciliśmy realizację badania. Przeprowadzone ono zostało na próbie 1000 osób. Wnioski, które mogliśmy z badania wyciągnąć, są dla nas bardzo obiecujące – opowiada Michał Maciuk.

Okazuje się, że użytkownik tych klubów to mieszkaniec dużego miasta (tylko w tych ośrodkach znajdują się kluby, z którymi Move TV współpracuje), najczęściej w wieku 25–49 lat (70 proc. użytkowników).
To także osoba dobrze wykształcona (59 proc. wykształcenie wyższe) i aktywna zawodowo (82 proc. użytkowników). Określa się także mianem osoby zadowolonej ze swojej sytuacji materialnej (94 proc.!), żyje w związku (71 proc. użytkowników), w wielu przypadkach mająca dzieci (44 proc. użytkowników).


Użytkownicy badanych klubów to osoby dbające o kondycję fizyczną
i dobry wygląd, aktywne również na innych polach (pasje, hobby, samorozwój), podróżujące zarówno w Polsce, jak i za granicę (88 proc. procent).
Klub fitness odwiedzają średnio trzy razy w tygodniu. Korzystają głównie ze strefy cardio, samodzielnie organizując sobie trening, ale aż 23 proc. badanych korzysta również z pomocy trenera personalnego.
Ogromna większość z tych osób korzysta z oferty programowej Move TV (83 proc.) i pozytywnie ją ocenia (zaledwie 4,8 proc. ocen negatywnych).

Źródło: materiały Move TV

- REKLAMA -