IMG wprowadzi na rynek markę odzieży

Male fitness athlete performing overhead squat with kettlebell

IMG, właściciel marki Gipara, wprowadzi na rynek kolekcję odzieży dla entuzjastów sportu. Spółka szacuje, że do 2022 r. przychody ze sprzedaży marki Gipara Wear wzrosną prawie czterokrotnie.

– Dotychczas pod marką własną Gipara sprzedawaliśmy profesjonalne akcesoria sportowe i sprzęt do ćwiczeń. W 2016 roku sprzedaż akcesoriów była o 150% wyższa niż w roku poprzednim. W najbliższym czasie planujemy wyjście z ofertą na rynki zagraniczne, rozpoczynając równocześnie intensywny rozwój nowej linii biznesowej, jaką jest produkcja odzieży Gipara Wear. Kolekcja bazowa jest już ukończona, nowości są w fazie produkcyjnej – mówi Arkadiusz Paszun, prezes IMG. – Premierę linii planujemy na pierwszy kwartał bieżącego roku. To najlepszy czas dla klubów fitness, bo klubowicze odnawiają członkostwo, a nowicjusze kupują karnety na wiosnę. Szacunki zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba osób uczęszczających do klubów fitness wzrośnie o 1,5 mln. Chcemy ten trend maksymalnie wykorzystać – dodaje prezes.

Gipara Wear, to kolekcja ubrań sportowych , zaprojektowana i wyprodukowana w Polsce. Spośród innych, dostępnych na rynku, wyróżnia się m. in. unikalną jakością,  przy jej powstawaniu pracowało wielu ekspertów z branży fitness oraz  procesem produkcji. – Nie wykorzystujemy szkodliwych dla środowiska jonów srebra, co wpisuje się w naszą proekologiczną politykę firmy – mówi prezes IMG.

Nową linię odzieży będzie można kupić m.in. w klubach fitness. Umowa z Calypso Fitness, największą siecią klubów fitness w Polsce, to pierwszy krok w stronę szerokiej dystrybucji. – Planujemy nieszablonową, ale w naszej ocenie bardzo efektywną strategię sprzedażową.

O szczegółach poinformujemy niebawem – mówi Arkadiusz Paszun. IMG szacuje, że przychody ze sprzedaży odzieży sportowej pod własną marką wzrosną do 2022 roku prawie czterokrotnie i będą stanowiły istotny segment w całkowitych przychodach Spółki.

Jak wynika z danych podanych w  raporcie PMR „Rynek artykułów i odzieży sportowej
w Polsce 2017 (…)”, rynek artykułów sportowych rośnie i wciąż zwiększa swoją wartość. Szacunki zakładają, że obecnie wart jest 9,2 mld zł. Spośród wszystkich analizowanych w raporcie segmentów artykułów sportowych (obuwie sportowe, sprzęt i akcesoria, odzież), segment odzieży sportowej jest aktualnie największy i posiada najlepsze długookresowe prognozy wzrostu.

- REKLAMA -