IMG, właściciel marki Gipara, wprowadzi na rynek kolekcję odzieży dla entuzjastów sportu. Spółka szacuje, że do 2022 r. przychody ze sprzedaży marki Gipara Wear wzrosną prawie czterokrotnie.
– Dotychczas pod marką własną Gipara sprzedawaliśmy profesjonalne akcesoria sportowe i sprzęt do ćwiczeń. W 2016 roku sprzedaż akcesoriów była o 150% wyższa niż w roku poprzednim. W najbliższym czasie planujemy wyjście z ofertą na rynki zagraniczne, rozpoczynając równocześnie intensywny rozwój nowej linii biznesowej, jaką jest produkcja odzieży Gipara Wear. Kolekcja bazowa jest już ukończona, nowości są w fazie produkcyjnej – mówi Arkadiusz Paszun, prezes IMG. – Premierę linii planujemy na pierwszy kwartał bieżącego roku. To najlepszy czas dla klubów fitness, bo klubowicze odnawiają członkostwo, a nowicjusze kupują karnety na wiosnę. Szacunki zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba osób uczęszczających do klubów fitness wzrośnie o 1,5 mln. Chcemy ten trend maksymalnie wykorzystać – dodaje prezes.
Gipara Wear, to kolekcja ubrań sportowych , zaprojektowana i wyprodukowana w Polsce. Spośród innych, dostępnych na rynku, wyróżnia się m. in. unikalną jakością, przy jej powstawaniu pracowało wielu ekspertów z branży fitness oraz procesem produkcji. – Nie wykorzystujemy szkodliwych dla środowiska jonów srebra, co wpisuje się w naszą proekologiczną politykę firmy – mówi prezes IMG.
Nową linię odzieży będzie można kupić m.in. w klubach fitness. Umowa z Calypso Fitness, największą siecią klubów fitness w Polsce, to pierwszy krok w stronę szerokiej dystrybucji. – Planujemy nieszablonową, ale w naszej ocenie bardzo efektywną strategię sprzedażową.
O szczegółach poinformujemy niebawem – mówi Arkadiusz Paszun. IMG szacuje, że przychody ze sprzedaży odzieży sportowej pod własną marką wzrosną do 2022 roku prawie czterokrotnie i będą stanowiły istotny segment w całkowitych przychodach Spółki.
Jak wynika z danych podanych w raporcie PMR „Rynek artykułów i odzieży sportowej
w Polsce 2017 (…)”, rynek artykułów sportowych rośnie i wciąż zwiększa swoją wartość. Szacunki zakładają, że obecnie wart jest 9,2 mld zł. Spośród wszystkich analizowanych w raporcie segmentów artykułów sportowych (obuwie sportowe, sprzęt i akcesoria, odzież), segment odzieży sportowej jest aktualnie największy i posiada najlepsze długookresowe prognozy wzrostu.