Branża fitness znów działa normalnie, a wraz z nią powróciło też FIBO. FIBO 2022 pokazało, jak wielki potencjał biznesowy tkwi w fitnessie, wellnessie, a przede wszystkim zdrowiu.
W dniach od 7 do 10 kwietnia br. targi odwiedziło 51 270 osób. Na FIBO ponownie przyjechali profesjonaliści branży fitness ze 109 krajów, w tym z Włoch, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Polski, RPA, Australii i Brazylii, a także z Izraela i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. A wraz z nimi projekty i plany inwestycyjne, a także chęć poznania innowacji i trendów.
– FIBO 2022 wyraźnie pokazało, że branża patrzy w przyszłość. Sięga po nowe koncepcje i nowe grupy docelowe. FIBO napędzane przez coraz większą obecność tematyki zdrowia we wszystkich segmentach rynku. Zdrowie to bogactwo
– mówi Benedikt Binder-Krieglstein, CEO RX Austria & Germany.
O udanym ponownym uruchomieniu targów mówi: – Jestem dumny, że FIBO nadal pozostaje pionierską platformą w branży. Ponad 500 wystawców było zachwyconych tak dużą liczbą, a przede wszystkim wysoką jakością odwiedzających.
Branża fitness: klucz do lepszego zdrowia
Tematyka zdrowia była wyraźnie głównym tematem tego FIBO. – Po dwóch latach drastycznego ograniczenia oferty ćwiczeń, znaczenie fitnessu dla zachowania zdrowia ponownie bardzo wzrosło – mówi Silke Frank, dyrektor targów FIBO. – Trend wykorzystywania sportu do promowania zdrowia, zapobiegania chorobom i wspomagania procesów leczenia nie jest nowy, ale został jeszcze bardziej przyspieszony przez pandemię. Trening, zdrowe odżywianie i odnowa biologiczna od dawna stanowią część holistycznej profilaktyki zdrowotnej.
Fitness w świecie wirtualnych treningów
Zbierać ludzi tam, gdzie “zardzewieli” i przestali się ruszać: przed ekranem. FIBO pokazało, jakie wirtualne bodźce zachęcają ludzi do ruchu oraz jakie grupy docelowe szczególnie korzystają z ofert eSportu i gier. Od cyfryzacji zarządzania klientami w studiach po treningi w domu z wykorzystaniem aplikacji i mobilnych urządzeń.
– Dla branży fitness FIBO 2022 było impulsem, na który wszyscy czekali od tak dawna. Wielu wykorzystało ten czas na przygotowanie się do tej chwili. W ciągu ostatnich dwóch lat opracowano wiele produktów, które teraz mogły być wreszcie zaprezentowane
– mówi Silke Frank, dyrektor targów FIBO.
– Targi FIBO pokazały również, jak duże jest zapotrzebowanie na rozwiązania cyfrowe – zarówno wśród klientów biznesowych, jak i naszych prywatnych gości. Jest to trend, na którym skorzysta branża fitness – dodaje Frank.
Odprężenie na rynku europejskim
Dzięki innowacyjnemu sprzętowi i programom szkoleniowym branża fitness w znacznym stopniu przyczynia się do odciążenia systemu opieki zdrowotnej. W związku z tym wszystko wskazuje na to, że nastąpi znaczne odprężenie. Już w ubiegłym roku liczba członków klubów w Europie wzrosła o milion. Liczba obiektów w Europie również nieznacznie wzrosła. Takie są wyniki raportu “2022 European Health & Fitness Market Report” przygotowanego przez Deloitte na zlecenie Europe Active. Raport został opublikowany na początku targów FIBO podczas EHFF w Kolonii.
Już teraz organizatorzy zapraszają na kolejną edycję targów. W 2023 roku FIBO odbędzie się w dniach od 13 do 16 kwietnia.
Źródło: materiały prasowe