Cyfrowa transformacja, czyli nowe relacje rynkowe

Dynamiczny rozwój zaawansowanych technologii w połączeniu z rosnącą, kolektywną świadomością konsumentów to motyw przewodni najnowszego raportu “Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery”. Sprawdź, w jaki sposób zmieniające się relacje między konsumentami a markami kształtują rynki i bądź gotowy na nadchodzące zmiany.
Według analizy International Data Corporation aż 65% przedstawicieli europejskich firm nie słyszało o istocie digital transformation. Jak się okazuje to znacznie głębsze
i szersze pojęcie niż cyfryzacja, która jest stricte związana z rozwojem technologii. Ten zagraniczny termin oznacza przede wszystkim zmianę technologiczno-społeczną, polegającą na tworzeniu się nowych relacji rynkowych.

-Nieznane dotychczas sposoby komunikacji i interakcji między człowiekiem a marką związane są z ewolucją społeczności konsumenckich i dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji. – Rozwój takich trendów jak voice search, nowe sposoby płatności bezgotówkowych, sztuczna inteligencja, zakupy bezobsługowe, AR i VR, dostarczają całą gamę nowych możliwości dotarcia do klientów. Na bazie nowych technologii i automatyzacji rozwinął się, chociażby marketing konwersacyjny – mówi Izabela Kaczmarska, Strategic Planner w agencji reklamowej PA.

Czego oczekują klienci nowej ery i jak reagują na to marki?

Nowoczesne rozwiązania służą zarówno konsumentom, jak i markom. Firmy poprzez wdrażanie udogodnień dla klientów takich, jak np. aplikacje zakupowe w sklepach bezobsługowych, zyskują więcej możliwości na zbieranie szczegółowych danych na temat swoich klientów, a ci z kolei, mogą w łatwy, wygodny i niewymagający stania w długich kolejkach sposób dokonać płatności. Cyfrowa transformacja opiera się na innowacjach w sposobie sprzedaży i kontaktu z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Firmy muszą być gotowe na wdrażanie zmian. Ich tempo podyktowane jest przez pokolenie X i Y, którego przedstawiciele w 2025 roku będą stanowić 75% całego społeczeństwa. Dla tych grup społecznych, a szczególnie post-millenialsów urodzonych „ze smartfonem w ręku” kluczowe stają się takie aspekty jak ekologia, społeczna odpowiedzialność oraz budowanie bliskich relacji, nie tylko z najbliższym otoczeniem, ale także z markami w świecie cyfrowym. Przesyceni agresywnymi reklamami konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na autentyczność marki. Właśnie ten czynnik przyczynił się do wzrostu popularności mikro-influencerów. W przyszłości marketingu nie ma miejsca na sztuczną, nachalną perswazję.

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu ważne jest dostarczanie usług szybko
i bezproblemowo. Konsumenci oczekują wygodnych form płatności i transparentnych zasad w relacji z marką. Firmy, które chcą odnieść sukces w digitalowej przyszłości muszą być nastawione na stałe monitorowanie otoczenia i dostosowywanie swoich strategii do pojawiających się trendów w jak najkrótszym czasie.

Darmowy raport “Cyfrowa Transformacja – marketing nowej ery.”

Raport zawiera aż 123 strony wartościowych informacji, analiz i inspirujących case studies liderów cyfrowej transformacji z całego świata. Znajdują się w nim odpowiedzi na takie pytania:

  • Jak ekonomia współdzielenia kreuje nowy model biznesowy?
  • W jaki sposób sztuczna inteligencja może wspierać rozwój przedsiębiorstw?
  • Dlaczego marketing konwersacyjny jest przyszłością branży reklamowej?
  • Jak rozszerzona rzeczywistość może wpłynąć na wzrost sprzedaży?
  • Jak nano-influencerzy mogą wpłynąć na sukces marki?
  • Czym jest tokenizacja?
  • Jakie są najnowsze metody płatności?

Bądź gotowy na zmiany i pobierz raport tutaj

Źródło: materiały prasowe

- REKLAMA -