Connected Solutions, czyli bądź online

Segment sprzętu cardio podłączonego do internetu rozwija się najbardziej dynamicznie na tle wszystkich rodzajów maszyn treningowych. Może odegrać kluczową rolę w zachęceniu klubowiczów do powrotu do obiektów sportowych i zwiększeniu retencji. Jakie jest więc zadanie dla twojego klubu? Bądź online!

Obecnie łączność z internetem wysuwa się na pierwszy plan, a utrzymanie zachowania regularności w treningu przez klubowiczów oraz kontakt z klubami było i nadal jest jednym z najważniejszych wyzwań dla branży fitness. Może w tym pomóc m.in. sprzęt do treningu cardio z dostępem do internetu, co znajduje odzwierciedlenie w liczbach.

Co mówią dane?

Raport Global Fitness Equipment Market, dotyczący możliwości i prognoz odnośnie do urządzeń treningowych na lata 2020‒2027, opracowany przez Allied Market Research, prognozuje, że wielkość globalnego rynku sprzętu fitness, wyceniona na 11,5 miliarda dolarów w 2019 roku, wzrośnie do poziomu 15,2 miliarda dolarów do 2027 roku, przy średniej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 3,5 proc. Przy czym w 2019 roku to sprzęt cardio dominował w tej szerokiej kategorii i zgodnie z przewidywaniami trend
ten utrzyma się w całym prognozowanym okresie. Natomiast gdy weźmiemy pod lupę podłączone do internetu cardio jako odrębny segment, sytuacja się powtarza. Otóż według raportu Global Market Trajectory & Analytics, opracowanego przez Global Industry Analysts, Inc. w kwietniu 2021 r., poświęconego wyłącznie maszynom treningowym z dostępem do internetu, globalna wartość rynku, szacowana na 255,7 mln USD w 2020 r., wzrośnie aż do poziomu 1,5 mld USD do 2027 r., przy średniej rocznej stopie wzrostu 28,3 proc.

Z kolei wartość samych maszyn cardio podłączonych do internetu osiągnie poziom 913,5 mln USD do 2027 r., przy średniej stopie wzrostu 29,7 proc. Tym samym maszyny cardio ugruntowują swoją pozycję absolutnego lidera wśród wszystkich dostępnych urządzeń fitness z dostępem do internetu.

Zaspokoić potrzeby członków klubu

Warto się zastanowić zatem, co napędza tak dynamiczny wzrost tego segmentu? Otóż
potrzeba członków klubu, by mieć dostęp na bieżąco do danych treningowych, monitorowania postępów, a także do ulubionych opcji rozrywki w konsolach. Kluby fitness wykorzystują te same dane, by pozostać w bieżącym kontakcie z członkami za pomocą
konsol z rozbudowaną liczbą funkcjonalności w maszynach cardio. Wszystko po to, by
dostarczyć użytkownikom coraz więcej opcji treningowych i rozrywki, których oczekują.
To zapotrzebowanie jest motorem napędowym dla innowacyjnych rozwiązań w obszarze sprzętu cardio z dostępem do internetu.

W czasach popandemicznych, gdy kluby modyfikują i uatrakcyjniają ofertę, ten rodzaj
wyposażenia fitness stanowi niejako pomost do ich członków, ułatwiając z nimi kontakt.
‒ Sprzęt cardio podłączony do internetu jest ważnym czynnikiem w zachęceniu klubowi-czów do powrotu do obiektów. W konsekwencji jest też istotnym czynnikiem odzyskania przez nich dobrej formy po pandemii ‒ mówi Mike Feitelberg, prezes Edge Fitness, operatora sieci, która ma sześć klubów w Burlington w stanie Vermont.

Connected solutions, czyli bądź online

‒ To będzie ważne narzędzie, które pomoże klubowiczom odzyskać zaangażowanie w rutynę treningową. Ułatwi również powrót po przerwie do klubów czy siłowni. Innowacje ukierunkowane na interakcję w podłączonym do internetu sprzęcie cardio od dawna uważa się za doskonały instrument przydatny w gromadzeniu danych użytkowników. Wspierają one realizację celów. Pomagają także w pracy trenerom personalnym. Bieżnie i inne maszyny cardio z dostępem do internetu zdecydowanie pomogły naszym członkom, którzy wrócili do nas po dłuższej przerwie, utrzymać obrany kurs na wyznaczone cele treningowe i programy

‒ zapewnia Alyssa Tushman, właścicielka sieci Burn Fitness, która ma trzy lokalizacje w pobliżu Rochester w stanie Michigan.

‒ Nasi trenerzy włączają trening na sprzęcie cardio do programów treningowych, by w ten sposób pomóc klientom zrealizować ich cele. To fantastyczna funkcjonalność. W naszych klubach korzystamy również z monitorów tętna. Dostępne są nie tylko dla uczestników
zajęć grupowych i klientów korzystających z treningów personalnych, ale dla wszystkich
członków. Są kompatybilne ze sprzętem cardio i świetnie idą z nim w parze.

Klub fitness jako baza

Faktem jest, że dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii maszyny cardio zyskały
wiele nowych funkcji, co siłą rzeczy zwiększyło ich atrakcyjność w oczach członków […].

‒ Im więcej danych indywidualny klient otrzymuje i łączy się z obiektem fitness poprzez różne kanały, tym łatwiej można go skierować z powrotem do klubu, jako swego rodzaju bazy

– przekonuje Feitelberg.

Ciąg dalszy artykułu przeczytasz w najnowszym wydaniu Magazynu Fitness Biznes dostępnym online – LINK lub możesz otrzymać swój egzemplarz – LINK do bezpłatnej prenumeraty.

Źródło: Club Business International. Artykuł publikujemy dzięki zgodzie IHRSA oraz Club Business International/ autor Jon Feld.

Fot. Alterio Felines z Pixabay

- REKLAMA -