Trening siłowy – akcesoria, w które warto zainwestować

0
72 wyświetleń

Niezależnie od tego, czy twój klient dopiero zaczyna swoją przygodę z treningiem siłowym, czy jest już bardziej zaawansowany, powinien zdobyć podstawową wiedzę na temat anatomii i pracy poszczególnych mięśni. Pozwoli mu to, kiedy będzie ćwiczył bez wsparcia trenera,  uchronić się przed wieloma kontuzjami. Wraz ze zwiększeniem intensywności treningu warto pomyśleć o akcesoriach, które pozwolą uniknąć otarć i przeciążeń, a także zmniejszą ryzyko wystąpienia kontuzji.

Magnezja treningowa

Węglan magnezu to niezbędna pomoc przy wykonywaniu treningu z użyciem hantli, sztang czy drążka do pociągania. Dzięki jego zastosowaniu chwyt jest bardziej pewny, co ma kluczowe znaczenie przy dużych obciążeniach. Zmniejszasz ryzyko, że ciężar wyśliźnie się z dłoni, co może skończyć się bardzo poważną kontuzją. Pewniejszy chwyt to lepsza izolacja w czasie wykonywania ćwiczeń. Magnezję możesz stosować także w celach higienicznych – ułatwia pozbycie się wilgoci z powierzchni ciała.

Rękawice treningowe

Podobnie jak magnezja sprawią, że trening z wykorzystaniem ciężarów stanie się znacznie bardziej komfortowy. Nie dość, że będą stabilizować chwyt, dodatkowo ochronią skórę dłoni przed otarciami i powstawaniem pryszczy przy niewłaściwym jej ułożeniu. Warto wybrać rękawiczki odprowadzające wilgoć. Powinny być też elastyczne i wykonane z materiałów najlepszej jakości.

Owijki na nadgarstki

Jednym z częstych problemów osób uczęszczających na siłownię są bóle nadgarstków. Aby uchronić się przed tego typu dolegliwościami, oprócz właściwej techniki wykonywania ćwiczeń, trzeba zadbać o ich należytą ochronę. Pomocne będą tu owijki na nadgarstki. Służą one odpowiedniej stabilizacji i usztywnieniu przy wykonywaniu ćwiczeń z dużym obciążeniem. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na jakość wykonania i wykorzystane materiały. Sprawdź też, czy konkretny model nie będzie powodował jakiegoś dyskomfortu, zwłaszcza jeśli jest wyposażony w dodatkowy pasek na kciuk.

Ochraniacze na piszczele

Kolejne akcesoria znajdują zastosowanie głównie przy ćwiczeniach ze sztangą. W czasie jej podnoszenia istnieje ryzyko ocierania metalu o nogi. Jeśli chcesz uniknąć powstawania siniaków i zranień, musisz zastosować odpowiednią ochronę. Dobrym wyborem będą ochraniacze na piszczele Unbroken. Gwarantują one odpowiednią protekcję goleni w czasie wykonywania ćwiczeń – dzięki swojej specjalnej konstrukcji dopasowują się do kształtu nogi w czasie pracy. Dodatkowo ich zastosowanie znacznie minimalizuje ryzyko kontuzji łydki.

Ochraniacz na kark

Wiele ćwiczeń ze sztangą wymaga wstępnego umieszczenia jej na barkach za głową. To często pozycja wyjściowa, a w niektórych przypadkach podstawowa (np. przy wykonywaniu przysiadów). Dzięki ochraniaczom na kark minimalizujemy ryzyko otarć i kontuzji. Pamiętajmy o tym, jak ważne jest zabezpieczenie tego obszaru – poważniejsza kontuzja może skończyć się nawet paraliżem.

Aktywność fizyczna jest ważna. Trzeba jednak pamiętać o tym, by trenować z głową, dysponując odpowiednią wiedzą i zachowując należytą ostrożność. Pomogą w tym m.in. dopasowane akcesoria treningowe. Warto przypominać to klientom podczas treningu.

Artykuł sponsorowany
Fot. adobestock

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ