Przygotuj się! to kampania edukacyjna, która ma uświadomić Polakom, że dzięki aktywności fizycznej można z powodzeniem m.in. rozładować stres i negatywne emocje, wzmocnić zdrowie i odporność, wesprzeć koncentrację czy poprawić jakość życia.
– Zachęcamy społeczeństwo do podejmowania codziennej, różnorodnej aktywności fizycznej, która wpływa pozytywnie na rozmaite aspekty naszego życia. Do aktywnego stylu życia chcemy przekonać także osoby, które do tej pory stroniły od sportu. Liczne badania wskazują, że zdrowie i poprawa samopoczucia to obecnie najsilniejsze motywacje, skłaniające Polaków do uprawiania sportu. Tym samym budowanie strategii komunikacji i tworzenie produktów wspierających realizację tych celów, z dużym prawdopodobieństwem może mieć pozytywny wpływ na poziom retencji. Tak było np. w krajach skandynawskich
– mówi Daniel Biegaj, Dyrektor ds. Marketingu i E-Commerce Benefit Systems Oddział Fitness.
Kampania i ambasadorzy codziennej aktywności
Z badania „Ruch to zdrowie” przeprowadzonego wśród 1114 użytkowników klubów fitness, należących do Benefit Systems, wynika, że 9 na 10 ankietowanych (93%) uważa, że aktywność fizyczna neutralizuje stres i przeciążenia psychiczne. Ponad połowa respondentów (56%) przyznaje, że wzmacnia ich samoakceptację. Pozytywny wpływ aktywności na codzienne życie potwierdzają także bohaterzy kampanii „Przygotuj się!”- Ania, Tomek, Iza, Romek i Karol, wybrani spośród klubowiczów sieci fitness należących do Benefit Systems. Reprezentują oni różne zainteresowania, pokolenia, potrzeby zdrowotne i poziom wytrenowania. Ich historię poznać można m.in. w materiale promującym projekt.
Spot kampanii można obejrzeć TU.
Bohaterzy Przygotuj się! pojawią się także w kreacjach stworzonych na potrzeby działań promocyjnych i edukacyjnych w mediach społecznościowych sieci fitness. Będą także obecni w ramach działań digitalowych i content marketingowych. Dodatkowo, by zwiększyć wiedzę społeczeństwa na temat zdrowego stylu życia, zespół ekspertów z sieci fitness Zdrofit, Fabryka Formy, Fitness Academy, S4, Fit Fabric, My Fitness Place oraz Step One przygotował bezpłatne ebooki. Pomogą one podczas pierwszej wizyty w klubie fitness, ułatwią wprowadzenie aktywnych przerw w pracy – również w warunkach domowych. Podpowiedzą także jak zredukować stres. Każdy z ebooków pobrać można na stronie www.przygotujsię.pl.
Przełamywanie stereotypów
Jednym z celów kampanii jest zmiana podejścia do ćwiczeń i motywacji z nimi związanych. Aktywność fizyczna, jak przekonują twórcy projektu, to nie tylko praca nad ciałem, ale przede wszystkim ważny element zdrowego stylu życia.
– Zdajemy sobie sprawę, że wciąż dla wielu osób podjęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej wiąże się z różnymi barierami. Co 10. mieszkaniec naszego globu jako barierę nadal postrzega swój wiek, dla kolejnych 10 proc. przeszkodą w podejmowaniu aktywności fizycznej jest ich sylwetka. Bohaterowie kampanii udowadniają, że sport jest dla każdego, niezależnie od metryki, a ćwiczymy, by osiągać wyznaczone cele, często zupełnie inne niż smukła sylwetka. Tym samym w ramach kampanii chcemy również zmienić sposób postrzegania aktywności fizycznej, która nie zawsze oznacza wypacanie litrów potu na siłowni.
Projekt Przygotuj się! ma zachęcić do zrównoważonych ćwiczeń, regeneracji, odpowiedniego odżywiania i minimalizowania czynników odpowiedzialnych za długotrwały stres. Są to kluczowe działania wzmacniające zdrowie psychofizyczne
– podkreśla Daniel Biegaj.
Działania promocyjne kampanii sprzężone są także z nowymi usługami skupionymi na poprawie samopoczucia psychicznego poprzez aktywność fizyczną. Nowością w ofercie fitness jest specjalny program zajęć „antystres” dedykowany osobom prowadzącym intensywny tryb życia obarczony przewlekłym stresem. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomagają przywrócić prawidłowe funkcjonowanie organizmu, zwiększają zdolność do pokonywania wysiłku psychofizycznego oraz wspomagają profilaktykę chorób spowodowanych stresem.
Kampania Przygotuj się! potrwa do końca października 2021 roku. W tym czasie projekt będzie rozwijał się zarówno pod względem zdrowych przemian bohaterów kampanii, poruszanych tematów związanych z aktywnością i zdrowiem, a także ekspozycji kampanii i prowadzonych działań zasięgowych.
Źródło: materiały prasowe
Przeczytaj też Zdrofit wybrał kierunek zdrowie