Chcą odżywiać się zdrowiej

Anna Lewandowska, która rok temu wystartowała ze swoim kolejnym projektem, uważa, że Polacy chcą odżywiać się zdrowiej. Stąd tak duże zainteresowanie klientów dietą pudełkową i sukces firm oferujących zdrowy catering.

Według raportu „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” cateringi dietetyczne w Polsce są coraz bardziej popularne. Obecnie rynek wyceniany jest na ponad 2 mld zł i będzie rósł. Tylko w 2020 roku, mimo rozwijającej się pandemii, powstało prawie 200 nowych cateringów. Wśród nich było również SuperMenu by Anna Lewandowska.

– Zdecydowałam, że jestem gotowa, żeby założyć catering dietetyczny. W zeszłym roku w lutym dobiegało końca niespełna roczne przygotowywanie nowoczesnego zakładu produkcyjnego, który naprawdę robi wrażenie. Na przełomie marca i kwietnia mieliśmy wystartować. Nagle wybucha pandemia. To był trudny moment, bo wszystko było już przygotowane: osoby operacyjne, dietetycy – olbrzymi zespół. Spoczywała na mnie duża odpowiedzialność – mówi Anna Lewandowska.

Żywienie i dbanie o zdrowie w centrum uwagi

Lewandowska tłumaczy, że decyzja o rozpoczęciu działania mimo wybuchu pandemii na początku nie była dla niej oczywista. Świat wówczas pogrążony był w strachu i niepewności. Wizja nadciągającego zagrożenia sprawiła jednak, że wiele osób postanowiło zmienić coś w swoim dotychczasowym życiu i zmodyfikować żywieniowe przyzwyczajenia. Cieszy się, że nie przełożyła rozpoczęcia działalności. Patrząc z perspektywy czasu, wie, że była to właściwa decyzja.

– Razem z moimi wspólnikami stwierdziliśmy, że to jest odpowiedni moment. Chcieliśmy pokazać, że na zmianę nawyków zawsze jest czas, nawet mimo pandemii, stresu i lęku. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii

– zaznacza.

Chcą odżywiać się zdrowiej

Raport „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” pokazuje, że 65 proc. osób korzystających z diet pudełkowych decyduje się na catering, ponieważ chce odżywiać się zdrowiej. Ten wynik świadczy o tym, że świadomość społeczna dotycząca zbilansowanej i pełnowartościowej diety bardzo szybko rośnie. Anna Lewandowska tłumaczy, że współtworząc SuperMenu, korzystała ze swojego doświadczenia oraz wiedzy. Starała się, by jadłospisy odpowiadały podejściu do żywienia, które jest jej bliskie.

– Moje podejście w kontekście tego, co bym chciała, żeby znajdowało się w cateringu, było dosyć restrykcyjne. Zależało mi przede wszystkim na eliminowaniu składników takich jak pszenica, cukier, produkty przetworzone. Mamy do wyboru różne opcje diet, między innymi dietę Wyzwanie Wojownika, którą stosuję wspólnie z mężem. To dieta oparta właśnie na eliminacji niektórych produktów spożywczych. Oczywiście w ofercie cateringu znajdują się też diety bez glutenu, bez laktozy i te oparte na poszczególnych trendach żywieniowych, takich jak Intermittent Fasting – wyjaśnia.

Źródło: materiały prasowe agencja Newseria
Przeczytaj także Czy odporność Polaków zaczyna się w kuchni?

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ