Obsługa klienta w internecie

Obsługa klienta online to już standard. To, jak ważnym kanałem sprzedaży usług jest internet, pokazały zarówno ostatnie wydarzenia pandemiczne, jak i zachodząca zmiana pokoleniowa. Już w 2013 roku uruchomiliśmy jego pierwszą wersję. Od tego czasu zrealizowaliśmy kilkaset wdrożeń, a sam moduł jest już kilka poziomów wyżej.

Statystyki naszych klientów wykazują nawet kilkaset milionów transakcji rocznie dokonywanych online, a jest to przecież kanał, który wciąż jest na etapie rozwoju. Nie wszyscy zarządzający klubami korzystają z tych możliwości. Boją się przede wszystkim zmian, dodatkowych obciążeń finansowych, nowego sposobu obsługi klienta. Wszystkie obawy to mity!

Wystarczy dobrze zapoznać się z tematem oraz związanymi z tym zyskami i kosztami. W sposobie obsługi klienta zmienia się niewiele, a innych zmian często nie ma wcale. Dla wielu zarządzających obiektami sportowymi dużym problemem zdają się być finanse.
Są przekonani, że obiekt poniesie duże koszty utrzymania sprzedaży internetowej. Często powodem takiej opinii jest fakt funkcjonowania na rynku tzw. modelu SaaS, czyli prowadzenia takiej sprzedaży przez podmiot zewnętrzny, „pośrednika”. Wtedy faktycznie prowizja od transakcji, jaką musi zapłacić obiekt, wynosi 3‒14 proc.! Ale… przy obsłudze płatności internetowych przez bezpośrednich operatorów (np. First Data, PayU, eService itp.) jest to maksymalnie 1,5 proc.!

Nam udało się nawet uzyskać specjalną stawkę dla naszych klientów ‒ 0,7 proc.! Przyjmując założenie tak niskiej marży, łatwo dokonać symulacji miesięcznych kosztów utrzymania. Biorąc pod uwagę, jakie korzyści płyną z uruchomienia internetowego kanału sprzedaży, koszty na pewno będą akceptowalne.

Korzyści

Wśród korzyści z wykorzystania internetu w obsłudze klienta są:

  1. Możliwość opłacania umów długoterminowych;
  2. Sprzedaż karnetów z możliwością bezpośredniego pobrania faktury;
  3. Sprzedaż różnego rodzaju kursów i warsztatów;
  4. Sprzedaż wejściówek na dowolne usługi lub imprezy;
  5. Umożliwienie rezerwacji (z natychmiastową płatnością lub bez) dowolnych zasobów lub zajęć;
  6. Prezentacja dowolnych grafików – zasobów rezerwowanych, zajęć, instruktorów – bez możliwości rezerwacji;
  7. Prezentacja cennika obiektu (pojedynczych usług i karnetów);
  8. Prezentacja kadry obiektu;
  9. Zautomatyzowany dostęp (płatny lub nie) do bazy filmów – zarejestrowanych treningów, zajęć, imprez, szkoleń itp.;
  10. Bieżąca informacja na stronie internetowej o liczbie osób w po-
    szczególnych strefach obiektu.

Jeśli chcesz przeczytać ciąg dalszy artykułu, zapraszamy do czytelni online – LINK

Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK

- REKLAMA -