Skuteczny marketing cz. 3: Szybko, łatwo i przyjemnie?

Social media to medium, które sami tworzymy i to, jakie treści tam oglądamy czy jakie umieszczamy, to nasza decyzja. Dla części klientów jest to jedyne źródło informacji o świecie, życiu, ofercie firm. Można je kochać lub jednocześnie nienawidzić, ale nie można obok nich przejść obojętnie.

Social media to kolejna grupa kanałów komunikacji z członkami klubów lub grupami treningowymi. Zaraz obok strony internetowej, ulotek czy też billboardów, są: Facebook, Instagram, Tik-Tok i Pinterest. To, czy nasza oferta będzie na tym kanale, zależy od tego, czy są tam nasi klienci.

Jeśli mamy klientów głównie młodych (13‒24), szukających rozrywki, najpewniej będą na Tik-Toku. Gdy nasi odbiorcy są w grupie wiekowej 18‒40, szukają materiałów z poradami, chcą się czegoś nauczyć, oglądać zdjęcia i wideo, a mniej czytać – najpewniej mają zainstalowanego Instagrama.

Jeśli twój marketing skupia się na klientach w wieku 30‒60, chcesz przekazać interesujące treści, aktualności, założyć grupę – Facebook stoi przed tobą otworem.
Obecność w social mediach z założenia mieści się w tzw. działaniach niskobudżetowych. Oczywiście jest to praca twoja lub twojego zespołu czy zewnętrznej agencji.

Jak zacząć? Jak tworzyć? Jak ogarnąć?

Kolejne kroki, jakie należy wykonać, prowadząc kanały na Facebooku i Instagramie.

Profil na „Fejsie” lub „Insta” – marka osobista, np. trenerska, menedżerska

  1. Załóż profil z wymienieniem w nazwie imienia i nazwiska oraz funkcji, np. Agata Chmielewska – Karmin Marketing. Możesz również dokonać zmian w obecnym profilu. Skup się na tym, czym się zajmujesz i użyj swojego imienia i nazwiska jako marki własnej.
  2. Uzupełnij dane w BIO (opis i wstęp do twojego profilu). Napisz, czym się zajmujesz,
    dopisz numer telefonu, adres strony WWW, dokładną specjalizację, adres e-mailowy założony specjalnie dla twojej działalności. Zadbaj o wizerunek twojej firmy również przez adres e-maila. Lepiej, żeby nie było to „buziaczek1980”, a „trener_Wiola”.
  3. Ustal, w jaki sposób możesz dzielić się swoją wiedzą:
    ‒ informacje o tobie, czym się zajmujesz, jakie masz doświadczenie – oczywiście nie
    musi to być jeden materiał,
    ‒ krótkie wiadomości z poradami (np. pomysły na śniadania, poranne ćwiczenia, jak
    przeprowadzić rozgrzewkę itp.),
    ‒ materiały wideo – instruktaż jednego ćwiczenia – jak krok po kroku wykonać je poprawnie,
    ‒ seria spotkań na żywo z twoimi klientami
    – odpowiedzi na ich pytania.
  4. Częstotliwość – ile informacji od ciebie będzie umieszczanych w tygodniu, miesiącu
    – pamiętaj, że jeden post tygodniowo też jest OK. Dobrym pomysłem jest wykonanie np. 10 takich treści i zaplanowanie ich w Meta Business Suite na komputerze. Z wyprzedzeniem ustawiasz datę i godzinę, o której ma zostać opublikowana informacja. Raz wykonana praca, a ty masz czas na kolejne materiały.

Jeśli chcesz przeczytać ciąg dalszy artykułu autorstwa Agaty Chmielewskiej, zapraszamy do czytelni online – LINK

Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK

 

- REKLAMA -