Nowe zasady funkcjonowania klubu w czasie pandemii

Jak tylko rząd wdroży kolejny etap odmrażania gospodarki i zezwoli na ponowne otwarcie obiektów fitness, będziesz musiał przestrzegać ścisłych wytycznych. Bez względu na przepisy wprowadzone przez rząd, ważne jest, aby zapewnić bezpieczne i zdrowe środowisko twojej kadrze i klubowiczom. TOP-GYM, dystrybutor marki Life Fitness, podpowiada, jak postępować zgodnie z nowymi przepisami w czasach pandemii.

Dystans społeczny na siłowni

Jak wszyscy wiemy, będziemy musieli nadal przestrzegać zachowywania dystansu społecznego, odległości 1,5 – 2 metrów. Jak wdrożyć tę zasadę w twoim klubie?

Zapewnij co najmniej 1,5 metra odległości między maszynami treningowymi, a jeśli nie jest to możliwe, pomyśl o innych rozwiązaniach, takich jak „ścianki działowe” z pleksi lub składane parawany. Możesz również użyć naklejek lub taśmy barierowej, aby uniemożliwić użytkownikom korzystanie z określonych maszyn, ale upewnij się, że klub jest czysty, wykorzystaj też konsole w maszynach cardio i ustaw na nich właściwe komunikaty jak, np: wytrzyj maszynę po treningu.

Zdejmij siodełka z połowy rowerków treningowych, aby nie można było ich używać. Zamknij szatnie i prysznice. Dotyczy to również basenu, staraj się zminimalizować zużycie wody. Zamknij lub ogranicz wyposażenie barku fitness.

Przechowywanie i rozmieszczenie sprzętu fitness

Tymczasowe powiększenie powierzchni siłowni może być świetnym rozwiązaniem do zmiany rozstawienia sprzętu. Być może możesz wynająć dodatkową lokalizację obok lub jakieś miejsce na innym piętrze, lub postawić duży namiot na parkingu.

Prawdopodobnie będziesz musiał inaczej zagospodarować sale do zajęć grupowych. Jeśli w twoim klubie znajduje się kilka salek do zajęć grupowych, jedna może na razie wystarczyć do samych zajęć, a kolejne można wykorzystać do prowadzenia zajęć na bieżniach lub zajęć na ergometrach wioślarskich. Przeniesienie części sprzętu cardio do sal do zajęć grupowych stworzy więcej miejsca w samej strefie cardio czy siłowej.

Kierunek ruchu

Utwórz jednokierunkowe strefy ruchu, aby kontrolować przepływ klientów na siłowni. Można to łatwo zrobić za pomocą strzałek i znaków stop. Kluczem do sukcesu jest bardzo wyraźne oznakowanie podczas tworzenia ścieżek i „ruchu w jedną stronę”. Użyj taśmy i innych napisów, oznaczeń, aby wskazać konieczność zachowania bezpiecznej odległości.

Rozsądnie jest rozważyć przepływ „zgodnie z ruchem wskazówek zegara” i – jeśli to możliwe – odseparować wejście od wyjścia. Umożliwia to łatwe nadzorowanie obiektu i kontrolowanie liczby osób. Łatwo to również wdrożyć.

Komunikacja z klubowiczami

Jedynym sposobem gwarantującym udane i bezpieczne ponowne otwarcie klubu jest przygotowanie się do niego na 100% i współpraca w tym względzie zarówno kadry, jak i klubowiczów. Za zdrowie osób ćwiczących w klubie odpowiedzialny jest nie tylko twój zespół, ale sami też klubowicze.

Poinformuj swoich klubowiczów z wyprzedzeniem, podkreślając znaczenie przestrzegania tych zasad i konsekwencje ich nieprzestrzegania! Poproś, aby przygotowali się, aby uniknąć rozczarowań, a przede wszystkim ryzyka zakażenia.

Rezerwacja wizyty w klubie/siłowni

Przewiduje się, że w tym samym czasie będzie mogła wejść do klubu ograniczona liczba osób  – szczególnie w pierwszej fazie. Ważne jest, aby przygotować się do tego. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest dostosowanie obecnego narzędzia do rezerwacji zajęć grupowych lub innych systemów CRM, do których masz dostęp – to również ułatwi życie twoim klientom.

Jeśli nie masz jeszcze narzędzia do rezerwacji na zajęcia grupowe lub narzędzie to nie jest dostosowane, dostępnych jest wiele innych dość tanich i prostych (online) narzędzi. Rozważ ograniczoną liczbę rezerwacji na klubowicza na tydzień, aby wszyscy klubowicze mieli taki sam dostęp. Kolejną wielką zaletą narzędzia do rezerwacji jest to, że pozwala uniknąć kolejek przed wejściem do klubu.

Niestety sytuacja zmusi cię do wprowadzenia i przestrzegania ograniczeń w dostępności do klubu, a twoi klubowicze nie będą mogli na razie przychodzić trenować, kiedy będą mieli ochotę. Dlatego tak istotna jest dobra i sprawna komunikacja z twoimi klientami. Nie ma innego wyjścia.

Więcej informacji znajdziesz na www.top-gym.pl

Artykuł sponsorowany

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ