Magdalena Szwed: Mamy do czynienia z szeregiem zmian na rynku

Reprezentacja BSOF: Bartosz Dąbrowski, Tomasz Groń, Magdalena Szwed, Katarzyna Demianiuk

Już po liczbach widać, że skala targów powróciła do poziomów sprzed pandemii. Ponad 100 tysięcy odwiedzających, ponad 860 wystawców z 40 krajów prezentowało się na FIBO. W głównych halach i na stoiskach największych wystawców jak zwykle panował tłok – mówi Magdalena Szwed, wicedyrektor ds. produktów w Benefit Systems SA Oddział Fitness.

Po zeszłorocznych targach wszyscy odetchnęli z ulgą widząc, jak wygląda branża. Wystawcy i goście byli wyraźnie spragnieni energii i życia, do jakich fitness zdążył nas przyzwyczaić i tę energię ewidentnie na FIBO poczuli.

FIBO pokazało, że już wróciliśmy do normalności – ale będzie to zupełnie nowa normalność. I chyba tak na prawdę nikt nie wie do końca jaka.

Wychodzimy z pytaniem “Jak być potrzebnym?- tu pytanie pojawiło się po konferencji EHFF, bo od tego zaczęliśmy. Wiemy, że zmieniło się podejście do zdrowia i aktywności fizycznej – nasza usługa w tych nowych warunkach jest zdecydowanie warta swojej ceny.

W 2023 roku klub fitness to nie jest już tylko miejsce, w którym buduje się sylwetkę. Sama „kondycja” nabrała innego, szerszego znaczenia. Nie oznacza już jedynie zdrowia fizycznego i bycia w dobrej formie fizycznej. Dziś pytając „w jakiej jesteś kondycji” mamy również na myśli również zdrowie psychiczne, samopoczucie.

Mamy do czynienia z szeregiem zmian na rynku. Jedną z nich jest zmiana pojęcia zdrowia, tego, czemu służy aktywność fizyczna. Zdrowie nabiera szerszego, bardziej holistycznego znaczenia. W jego zakres wchodzi również zdrowie psychiczne, mentalne, dobre samopoczucie. Jednym z motorów zmiany jest nowe pokolenie, które zdrowie rozumie szerzej niż tylko brak choroby.

Mamy również do czynienia z intensywnym rozwojem nowoczesnych technologii, które mają wpływ na różne sfery życia. Z jednej strony technologia oferuje nam coraz więcej rozwiązań w obszarze fitness, a my jako użytkownicy coraz częściej i chętniej z tego korzystamy. Z drugiej strony po doświadczeniach pandemii mamy świadomość, jak bardzo potrzebujemy ludzi, bliskich relacji, fizycznego dostępu do różnych miejsc w realnym świecie. Potrzebujemy więc mądrych liderów, którzy pokierują tymi zmianami i pokażą, jak mądrze tymi procesami zarządzać. Dlatego hasło konferencji TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP w mojej ocenie wymaga dostosowania do nowych realiów.

O czym mówi branża:

  • FITNESS jako narzędzie do promowania zdrowia, zapobiegania chorobom i wspomagania procesów leczenia,
  • PRICING – podnoszenie cen usług fitness, coraz ważniejsza staje się kwestia odpowiedniego pozycjonowania oraz budowania wartości, za którą klient jest w stanie zapłacić. Edukowanie operatorów i budowanie wspólnego stanowiska, polegającego na tym, że fitness to nie koszt, ale przede wszystkim inwestycja,
  • Trening, zdrowe odżywianie i odnowa biologiczna od dawna stanowią część holistycznego podejścia do profilaktyki zdrowotnej. Widoczny jest coraz większy fokus na Zdrowie psychiczne,
  • OMNICHANNEL – Od cyfryzacji procesów zarządzania klientami w studiach po treningi w domu z wykorzystaniem aplikacji oraz mobilnych urządzeń. Coraz więcej mówi się o wykorzystaniu AI (dywagacje na temat wpływu CHAT GPT) oraz zastosowaniu w branży i procesach automatyzacji,
  • Rosnąca rola POKOLENIA Z i targetowanie usług pod kątem różnych grup docelowych oraz pokoleń,
  • Potrzebujemy coraz większej liczby danych o kliencie, ale nie traćmy z oczu niuansów, by jeszcze lepiej odpowiadać na jego potrzeby w sposób zindywidualizowany. Zbierajmy dane, za pomocą, których podejmiemy dialog z klientem i możemy zaproponować jeszcze lepiej dostosowaną usługę,
  • Potrzeba edukacji: za sprawą nowoczesnych technologii mamy dostęp do coraz większej liczby wskaźników, parametrów, jak np. jakość snu, poziom glukozy, wysokość ciśnienia. Wielu ludzi nie wie jak czytać i interpretować tego typu parametry. Naszą rolą jest, by edukować, propagować wiedzę na ten temat.

Fot. z archiwum Magdaleny Szwed

- REKLAMA -