Lokalna społeczność to najważniejsze wyzwanie dla miejsc oferujących aktywność fizyczną. Zdobycie serc mieszkańców naszej miejscowości czy dzielnicy to cel na 2023 rok i kolejne lata. Oto kluby, które już wyszły poza schemat i poszerzyły swoją ofertę, zwiększając tym samym swój zasięg i rangę.
Pandemia z jednej strony postawiła przed klubami fitness mnóstwo wyzwań, a z drugiej zarysowała nowe szanse, dzięki którym branża fitness może odegrać niebagatelną rolę
w niedalekiej przyszłości.
Mając na uwadze fakt, że obecnie większy nacisk kładzie się na dobrostan i sprawność
fizyczną, kluby fitness są na znakomitej pozycji wyjściowej, aby dotrzeć do pozostałych
80 proc. niećwiczących potencjalnych klientów. Można tego dokonać poprzez precyzyjnie ukierunkowane działania, które zniwelują „niechęć i opór w stosunku do treningu w si-
łowni”. Dotarcie do grup, takich jak seniorzy, młodzież i osoby z niepełnosprawnością
intelektualną lub zaburzeniami neurorozwojowymi, które dotychczas nie korzystały z oferty
klubów fitness, nie tylko otwiera obiektom sportowym drzwi do pozyskania nowych
członków, ale też pokazuje ich dostępność oraz otwartość.
Kluby fitness powinny w swojej komunikacji podkreślać również korzyści dla zdrowia
psychicznego, płynące z aktywności fizycznej, i wzmocnić swój przekaz w stylu „tylko
pięć minut dzieli cię od lepszego nastroju”. Ponadto sprawdzą się doskonale jako miejsca, w których można nawiązać nowe znajomości ‒ a ludzie są ich spragnieni.
Natomiast rozszerzenie współpracy z lokalnymi społecznościami może nastąpić częściowo dzięki oferowanym zajęciom, a w gruncie rzeczy jest niezbędne, by nasza branża zyskała na znaczeniu i z całą mocą zaakcentowała swój potencjał.
Rozszerzona oferta, wychodząca poza utarty schemat, pozycjonuje kluby fitness jako liderów lokalnych społeczności w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia, ponieważ wówczas nie zadawalają się rolą miejsc dla ludzi sprawnych fizycznie
‒ wskazuje konsultantka branżowa dr Amy Bantham, dyrektor generalna i założycielka Move to Live More.
‒ Kluby zyskują na tym, że działają na rzecz swoich społeczności, gdyż przekłada
się to na wzrost liczby członków, przychody, rolę, jaką odgrywają w życiu mieszkańców,
i lepsze rozeznanie w potrzebach potencjalnych klubowiczów, a także elastyczność
w działaniu.
Dostawca kluczowych usług dla społeczności
W USA kluby mogą wyjść do społeczności lokalnej z rozbudowaną ofertą w ramach
wspólnej inicjatywy Essential Community Resource Network (ECRN), sieci podstawowych zasobów dla lokalnych społeczności, z ramienia organizacji Move to Live More i The Activist in Motion.
‒ Sieć ECRN pomaga biznesom w transformacji wizerunku od „fajnej siłowni” do
zasadniczego źródła zasobów dla społeczności ‒ wyjaśnia Bantham.
‒ Działa również jako sieć kontaktów i relacji, w której centra fitness wymieniają się ze sobą najlepszymi praktykami w zakresie komunikacji, zatrudniania pracowników oraz tworzenia oferty i usług.
Jeśli chcesz przeczytać ciąg dalszy artykułu z Club Business International, zapraszamy do czytelni online – LINK
Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK
Fot. Simona Roubkova/ Unsplash