Wraz z nadejściem jesieni na sklepowe półki zawitała najnowsza kolekcja Marmota. Najlepszą sprzedaż – niejako już tradycyjnie – notują najbardziej rozpoznawalne modele kurtek i spodni membranowych z serii PreCip ® i Minimalist. W ofercie znajdziemy jednak również szeroki przekrój kurtek ocieplanych, bazujących na puchu naturalnym, jak i syntetycznych ocieplinach. Tradycyjnie nie brakuje bielizny termicznej, jak i dodatków akcesoryjnych, takich jak czapki i rękawice.
Analizując własne, przedsezonowe potrzeby produktowe często zadajemy sobie pytania: „jaki produkt powinienem wybrać?”, „jaka kurtka będzie mi potrzebna?”, „co wziąć w Tatry, a w czym pójść do pracy?” itp. Pytania można mnożyć, szczęśliwie jednak na poziomie potrzeb odzieży outdoorowej Marmot jest w stanie zaspokoić niemal każdą z nich. Swoją pozycję zbudował on na opracowaniu warstw izolacyjnych, które przekuł na wysokiej jakości produkty w postaci m.in. kurtek i śpiworów puchowych. Idąc z duchem czasu, amerykański producent stale jednak proponuje innowacyjne rozwiązania, tym samym wychodząc naprzeciw wzrastającym potrzebom odbiorców. Marmot inwestuje środki zarówno w rozwój nowych linii produktowych oraz odświeżania starszych wersji kultowych pozycji, jak i w rozwój autorskich technologii. To one stanowią podwaliny pod przyszłe kolekcje i produkty. Konkretne przykłady? Sztuczna ocieplina 3M™ Thinsulate™ Featherless Insulation oraz impregnacja hydrofobowa puchu Down Defender™ – to one, i im podobne rozwiązania, sprawiają, iż produkt klasyfikowany jest jako „premium” i znajduje swojego nabywcę, mimo że cenowo jest droższy od wielu podobnie – na pierwszy rzut oka – wyglądających ocieplanych produktów. Świadomy konsument woli jednak wydać nieco więcej, ale zainwestować w jakość i cieszyć się kurtką przez kilka sezonów, zamiast iść na skróty i sezon po sezonie odpowiadać sobie na pytania wspomniane powyżej.
MARMOT Avant Featherless Hoody
Innowacyjny model kurtki amerykańskiej ikony outdooru, dostępny w sklepach outdoorowych wraz z początkiem sezonu jesień & zima’ 2018. W przeciwieństwie do kurtek puchowych sztuczna izolacja Featherless zapewnia tu znacznie większą wydajność w wilgotnych warunkach lub podczas wzmożonej aktywności fizycznej. W celu odpowiedniego dopasowania do sylwetki użytkownika zastosowano w niej krój Athletic Fit. Bazę stanowi syntetyczna ocieplina Marmota – 3M™ Thinsulate™ Featherless Insulation. Tworzy ją hipoalergiczny materiał, imitujący naturalny puch, z siłą sprężystości na poziomie 700 cuin, dzięki czemu kurtka jest niezwykle kompresyjna. Co więcej, konstrukcja oparta w pełni na materiałach syntetycznych sprawia, iż bez przeszkód można prać ją w pralce, a wilgotna kurtka szybko wyschnie. Model wykonany został z zastosowaniem autorskiego systemu Marmota Angel – Wing Movement™, zapewniającym szeroki zakres ruchów podczas aktywności w terenie. Ponadto, kurtka wyposażona jest w elastyczne mankiety, dobrze dopasowujący się do kształtu głowy kaptur, zamykane suwakiem dwie kieszenie boczne i jedną zewnętrzną kieszeń na wysokości piersi. Waga: 481,9 g (kurtka męska, rozmiar M). Sugerowana cena detaliczna: 999 PLN.
MARMOT Tullus Hoody
Klasyczna puchówka o regularnym kroju, która ze względu na uniwersalne kolory i design sprawdzi się zarówno na szlaku, jak i podczas codziennego użytkowania w mieście. Niezwykle lekka i wygodna, co możliwe jest dzięki zastosowaniu w niej puchu 600 Fill Power Down – lekkiego, niezwykle kompresyjnego i gwarantującego ciepło materiału izolacyjnego. Izolacja ta została dodatkowo zaimpregnowana systemem Down Defender, co znacznie poprawia jej wydajność i zapewnia długą żywotność produktu na przestrzeni kolejnych lat. Wygodę zapewnia system Angel – Wing Movement ™, który umożliwia pełną swobodę ruchu ramion we wszystkich kierunkach. Dodatkowo, w celu lepszego dopasowania kurtki do ciała, wyposażona ją w pełną regulację rękawów za pomocą rzepów Velcro ® oraz ściągacz na dole i na wysokości ocieplanego kaptura. Niezbędne dodatki stanowią zapinane suwakiem, ocieplane kieszenie boczne, kieszeń wewnętrzna (mieszcząca całą kurtkę!) oraz tzw. kieszeń Napoleona do chowania drobnych rzeczy. Waga: 541,5 g (kurtka męska, rozmiar M). Sugerowana cena detaliczna: 839 PLN.
MARMOT ROM Jacket
Kultowy softshell doskonale sprawdzający się podczas wysokiej aktywności ruchowej. Elastyczny krój zapewnia pełny zakres ruchów, a przedłużane rękawy doskonale sprawdzają się podczas wspinaczki, wycieczek skitourowych czy nawet w czasie zimowej jazdy na rowerze. Konstrukcja kurtki została oparta na membranie GORE ® Windstopper ®, a producent zalicza ją do średniej ciężkości softshelli z grupy M2, wyróżniających się doskonałym balansem pomiędzy ochroną przed wiatrem, a oddychalnością. Techniczne wykończenie widoczne jest w przedłużonym tyle kurtki oraz wysoko umieszczonych kieszeniach, z których skorzystamy również w sytuacji, gdy mamy założoną uprzęż lub plecak z pasem biodrowym. Długie zamki użyte w kieszeniach mogą z powodzeniem służyć jako dodatkowy system wentylacji, gwarantując tym samym doskonałą cyrkulację powietrza. ROM dostępny jest zarówno w wersji damskiej jak i męskiej o szerokiej palecie kolorystycznej. Waga 507 g (kurtka męska, rozmiar M). Sugerowana cena detaliczna: 839 PLN.
MARMOT Spire Jacket
Wyjątkowo trwała, przeciwdeszczowa kurtka dla fanów mocnych wrażeń. Spire to model przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników, którym frajdę sprawia wspinaczka w wymagającym terenie, wysokogórski trekking lub jazda na nartach – również poza terenem stoku. Najwyższą jakość i wytrzymałość kurtki gwarantuje zastosowanie w niej 3-warstwowego laminatu, sygnowanego logo GORE-TEX®. Z jednej strony zapewnia on ochronę przed deszczem, śniegiem i wiatrem, z drugiej gwarantuje wysoki stopień oddychalności. Kluczowa w tym aspekcie jest również funkcja wywietrzników pod pachami PitZips. Komfort ruchu w czasie wybranej aktywności zapewnia zastosowanie systemu Angel – Wing Movement™. Kurtka została wyposażona w obszerny kaptur pod który z łatwością zmieścimy kask wspinaczkowy lub narciarski. Inne kluczowe dodatki to m.in. pas przeciwśnieżny (z możliwością odpięcia), ochraniacz podbródka z materiałem DriClime ®, dwie przednie kieszenie zapinane laminowanymi suwakami, kieszeń wewnętrzna, regulowane na rzepy mankiety oraz ściągacz u dołu kurtki. Waga: 708,7 g (kurtka męska, rozmiar M). Sugerowana cena detaliczna: 1 699 PLN
—
MARMOT – amerykański producent specjalizujący się w produkcji najwyższej klasy odzieży i sprzętu outdoorowego, zarazem jeden z kluczowych brandów w portfolio koncernu Newell Brands. Firma znana jest z umiejętności tworzenia produktów, które łącząc stricte techniczny charakter, jednocześnie wyróżniają się nowoczesnym wzornictwem i oryginalnie dobranymi kolorami. Dedykowane są one nie tylko miłośnikom gór, podróży i sportów aerobowych, ale i miłośnikom świata mody, preferującym rekreację na świeżym powietrzu. Marmot ceniony jest za rozwijanie autorskich, innowacyjnych patentów, dzięki czemu uchodzi za jednego z technologicznych liderów na rynku outdoorowym. Priorytetową wartość dla jego zarządzających stanowi produkcja przyjazna dla człowieka i środowiska naturalnego, nierzadko bazująca na materiałach recyklingowych. Oficjalnie data powstania Marmota datowana jest na rok 1974, a za twórców marki uchodzą David Huntley i Eric Reynolds. Główna siedziba firmy mieści się Kalifornii, w mieście Rohnert Park, natomiast europejska centrala zlokalizowana jest w niemieckiej Norymberdze. Aktualnie produkty Marmota dystrybuowane są do kilkudziesięciu krajów na całym świecie, w tym do większości krajów Europy. Od 2005 dostępne są również w Polsce, a ich wyłącznym dystrybutorem jest krakowska firma Raven.
Więcej informacji na http://marmot.com.
O dystrybutorze
RAVEN – powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej oraz lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem szesnastu uznanych i stale rosnących sprzedażowo marek, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów hurtowych, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno – kempingowy. Ponadto, Raven dystrybuuje swoje marki w dziesięciu krajach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.
Więcej informacji na http://www.ravenco.eu.