Operator parków trampolin Gravity wyznaczył firmę Savills na doradcę w procesie ekspansji na terenie Europy. Savills to globalna spółka świadcząca usługi w branży obrotu nieruchomościami, notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych. Gravity planuje otwarcie lokali m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Francji, Irlandii oraz Polsce.
Ekspansja jest wynikiem sukcesu sześciu istniejących już lokalizacji marki: Xscape, Yorkshire; centrum handlowe St Stephen’s, Hull; The Soar, Glasgow i Edinburgh Fountain Park. Kolejne dwa w Bluewater, Kent i Xscape, Milton Keynes są w trakcie budowy i mają zostać otwarte przed końcem 2017 r. Następne lokalizacje w Wielkiej Brytanii otworzą się w 2018 r. Wszystkie obecne obiekty marki Gravity znajdują się w dużych i popularnych centach handlowych i rozrywkowych w Wielkiej Brytanii.
Steve Henderson, dyrektor działu powierzchni handlowych w Savills, komentuje: “Od czasu powstania w 2014 r., Gravity odniosło ogromny sukces w Wielkiej Brytanii. Obecność marki w obiekcie przekłada się w wymierny sposób na zwiększenie sprzedaży oraz poziomu odwiedzalności pozostałych najemców. Cieszymy się, że będziemy mieli okazję wprowadzić markę do krajów Europy kontynentalnej i mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli ogłosić szczegóły nowych lokalizacji”.
Gravity poszukuje lokalizacji o powierzchni pomiędzy 1400 mkw. a 2800 mkw. w wielkopowierzchniowych obiektach rozrywkowych, galeriach i parkach handlowych. Firma skupia się na kluczowych rynkach, w szczególności na najatrakcyjniejszych obszarach miejskich oraz regionalnych obiektach handlowych i rekreacyjnych. Nieruchomości spełniające wymagania najemcy muszą zapewniać minimalną wysokość stropu wynoszącą 5,2 metra oraz powierzchnię piętra nie mniejszą niż 1115 mkw.
Harvey Jenkinson, dyrektor generalny Gravity, dodaje: “Nasza strategia dotycząca doboru nieruchomości pod nowe obiekty była kluczowym elementem dotychczasowego sukcesu. Chcemy współpracować z właścicielami i deweloperami kluczowych obiektów handlowych
i rekreacyjnych, tak aby Gravity stał się integralną częścią ich oferty rozrywkowej. Tym właśnie różnimy się od innych, lokalnych operatorów, którzy skupiają się na rozwoju w wolnostojących obiektach ze względu na koszty”.
Firmy Gravity i Savills będą uczestniczyć w listopadzie w MAPIC w Cannes, największych w Europie targach powierzchni handlowych. W trakcie wydarzenia przedstawiciele firm będą wspólnie poszukiwać nowych lokalizacji i spotykać się z właścicielami obiektów handlowych.