CityDiet: pysznie i zdrowo dla zabieganych

Od kilku lat trwa moda na dietę pudełkową. Większa grupa klientów oznacza też nowe wyzwania stawiane przed firmami oferującymi catering dietetyczny. O ofercie CityDiet opowiada dyrektor firmy, Emilia Kusion.

Kto korzysta z cateringu dietetycznego? Czy są to wyłącznie osoby aktywne fizycznie, świadome potrzeb organizmu także w zakresie codziennej diety?

Emilia Kusion: ‒ Branża cateringu dietetycznego rozwija się bardzo dynamicznie. Zmianie uległo zarówno jej postrzeganie przez społeczeństwo, jak i sama grupa odbiorców.
Początkowo produkt był faktycznie kojarzony wyłącznie z miłośnikami fitnessu czy sportu,
którzy chcieli się prawidłowo odżywać. Następnie z zapracowanymi pracownikami biur
i korporacji, pracującymi do późnych godzin nocnych.

Aktualnie catering dietetyczny nie jest już tylko wygodnym rozwiązaniem dla zapracowanego singla, lecz sposobem na świadome odżywianie dla każdej osoby, dla której zdrowy styl życia jest istotny. To idealna odpowiedź na chęć i potrzebę zdrowego, zbilansowanego i świadomego życia, w którym wygrywamy nie tylko zdrowie i smak, ale i czas. A czas staje się dzisiaj najcenniejszą walutą. W przypadku CityDiet, dzięki konceptom ECO, jednocześnie możemy dbać o otaczające nas środowisko.

Obecnie na polskim rynku jest w czym wybierać, jeśli chodzi o ofertę cateringu dietetycznego. Jaki jest wasz sposób na wyróżnienie się z tego tłumu?

E.K.: ‒ Wyróżnia nas przede wszystkim to, że w CityDiet na każdym etapie tworzenia
produktu działamy z profesjonalistami. Nie zostawiamy miejsca na kompromisy. Nad
naszymi daniami pracują mistrzowie kuchni. Menu układane jest w ścisłej współpracy
z dyplomowaną dietetyczką, a o doskonałe desery dbają nagradzani mistrzowie cukiernictwa. To w pełni przemyślany koncept, stworzony ze specjalistami i mistrzami w swojej dziedzinie. Nie ma tutaj miejsca na nudę czy banalne potrawy.

Korzystając z cateringu dietetycznego możemy nie tylko zadbać o swoje zdrowie, figurę, zaoszczędzić cenny czas, ale mamy także doskonałą okazję, by skosztować nietypowych potraw. To wspaniała kulinarna podróż, odkrywanie nowych smaków i oryginalnych połączeń. Zajmują się tym najwyższej klasy eksperci. Nasz kucharski dream team to wyznawcy filozofii slow food. Naszym niewątpliwym wyróżnikiem jest także podejście do deseru. To swego rodzaju dietetyczne tabu, które skutecznie obalamy. Nie używamy białego cukru ani sztucznych dodatków. Nasi rewelacyjni cukiernicy tworzą prawdziwe arcydzieła smakowe, które wpisane są w zapotrzebowanie kaloryczne klientów. A wszystkie oferowane przez nas diety są zgodne z założeniami IZiŻ, nad czym nieustannie czuwają dietetycy.

Bardzo istotne jest także to, że w CityDiet dbamy nie tylko o zdrową i zbilansowaną dietę, ale także o środowisko naturalne. Wyznajemy zasadę: tylko ECO. My nie sugerujemy klientom rozwiązań szkodliwych zarówno dla nas, jak i dla otaczającego nas środowiska. Nasza marka nie jest rozwiązaniem, które serwuje klientom dania w plastikowych opakowaniach, a za chęć bycia ECO każe dopłacać. Opakowania, w których otrzymujesz CityDiet, są w pełni ekologiczne, biodegradowalne i bez dodatkowych opłat.

Muszę przyznać, że lista miast i miejscowości, do których docieracie, robi wrażanie. Jak buduje się taką sieć i gwarantuje jakość odbiorcom w całej Polsce?

E.K.: ‒ Serce CityDiet od samego początku bije w Poznaniu. I to właśnie tutaj znajduje
się nasza centrala. Jednak bardzo szybko przestaliśmy być marką jedynie lokalną. Aktualnie CityDiet cieszy podniebienia odbiorców w ponad 3000 miast w całej Polsce. Od
Wejherowa czy Władysławowa (lokalizacja sezonowa) aż po Zakopane. Jak zbudowaliśmy taką sieć, nie pozwalając sobie na spadek jakości produktu? Dokładnie tak samo,
ja każdy inny element naszej marki. Działamy z profesjonalistami.

Nasze dania oparte są wyłącznie na najwyższej jakości produktach, a od momentu tzw. wyjścia z kuchni CityDiet nocą podążają bezpośrednio do swoich odbiorców samochodami wyposażonymi w chłodnie, w pełni dostosowanymi do transportu zamówień. Tak, by dostarczone o preferowanej przez klientów porze dawały bezkompromisową radość naszym smakoszom.

Wielu potencjalnych klientów cateringu dietetycznego zniechęcają koszty korzystania z tego rodzaju usług? Może więc obalmy panujący mit.

E.K.: ‒ Tak, jest to mit niesamowicie mocno zakorzeniony w świadomości osób niebędących odbiorcami cateringu dietetycznego. Dużym błędem jest zawsze próba przekalkulowania jedynie kosztu tzw. rachunku tygodniowych zakupów. Dieta pudełkowa to nie tylko produkt włożony do koszyka, to czas, który poświęcasz w sklepie, w drodze, w kuchni, przy planowaniu posiłków.

Pamiętajmy także, że produkt produktowi nierówny. W CityDiet pracujemy wyłącznie
na najlepszych jakościowo produktach, działamy z lokalnymi dostawcami, dzięki czemu
codziennie otrzymujemy świeże i najlepsze artykuły. I spójrz, nagle okazuje się, że zyskujesz 10‒14 godzin tygodniowo. Ile rzeczy dla siebie samego, swoich najbliższych,
przyjaciół mógłbyś wykonać w tym czasie? Do tego woda, energia, środki chemiczne
niezbędne przy używaniu piekarników, kuchenek, płyt indukcyjnych czy zmywarek.

Inna kwestia to marnotrawienie produktów. Według danych statystyczny Polak rocznie
marnuje 366 litrów wody i wyrzuca do śmieci ponad 240 kg żywności. Zbyt duże zakupy,
chwytliwe promocje 3+1, tzw. rodzinne opakowania, brak planowania listy zakupów po-
wodują, iż kupujemy dużo za dużo. W konsekwencji czego część zakupów usuwana jest
z lodówek, ponieważ termin przydatności do spożycia minął. Nie wspominając już o negatywnych skutkach nadprodukcji żywności dla środowiska naturalnego. W przypadku diety pudełkowej każdego dnia otrzymujesz odpowiednio wyliczoną ilość produktów.

Zobacz, jak wiele możesz zrobić dla siebie i środowiska. Osobiście zawsze zachęcam każdego sceptyka do tego, aby wypróbował catering dietetyczny przez okres 1‒2 tygodni i sam przekonał się oraz ocenił wartość i cenę swojego czasu i zdrowia.

Dieta pudełkowa to nie tylko oferta dla ludzi zapracowanych lub uprawiających sport. W waszej ofercie macie też wiele propozycji dla osób z problemami zdrowotnymi. Mogą też liczyć na wsparcie dietetyka. Jak to wygląda? Czy konsultacje są dla wszystkich klientów? Jakie są koszty?

E.K.: ‒ Jak najbardziej, nasz catering dietetyczny ma tyle twarzy, ilu jest naszych odbiorców. Zupełnie dosłownie. Nasze diety bardzo często są „szyte na miarę”. W City-
Diet personalizacja diety zaczyna się na wielu poziomach. To już nie tylko wybór diety
i jej kaloryczności czy wybór liczby posiłków (3, 4, 5), możliwość stosowania wykluczenia produktów.

Obok diet standardowych posiadamy diety „zdrowotne”, jak np. dla osób z insulinoopornością, diety z wyborem menu (klienci każdego dnia mogą układać swoje własne menu, wybierając spośród nawet 25 dań, i, co istotne, innych każdego dnia), aż po w pełni spersonalizowane diety, uwzględniające indywidualne zdrowotne uwarunkowania, nietolerancje pokarmowe czy gusta smakowe. Możliwość personalizacji zamówień stanowi dziś bardzo ważny czynnik dla klienta. W CityDiet personalizację zapewniamy już na każdym poziomie diety.

Do tego elastyczność i możliwość samodzielnej modyfikacji dni czy adresów dostaw,
a nawet modyfikacje diet w okresie zamówienia. Każdy nasz klient może skorzystać
z konsultacji z dietetykiem i taka konsultacja jest bezpłatna.

Z tego, co wiem, jesteście w permanentnym dialogu ze swoimi klientami. Nagradzacie ich za wyrażanie opinii o ofercie. Macie też ciekawy program lojalnościowy.

E.K.: ‒ Staramy się na każdym kroku szukać rozwiązań i jeszcze bardziej doceniać tych, którzy są z nami i wspierają rozwój naszej działalności. Dlatego kolejnym gestem
w stronę klienta jest program lojalnościowy. Program, który nieustannie rozwijamy.
Złotówki wydawane na nasze zamówienia zamieniamy na punkty w skarbonkach klientów, aby te dalej klienci mogli wymieniać na kolejne darmowe zamówienia.

Liczymy się z głosami naszych klientów i z chęcią ich wysłuchujemy, dlatego dodatkowe punkty można zbierać także za oceny poszczególnych dań czy całych zamówień. Jak jeszcze można zyskiwać punkty do swojej skarbonki? Choćby poprzez polecanie zamówień
innym poszukującym cateringu dietetycznego. I tutaj zwycięzców zawsze mamy dwóch
‒ zapraszającego z dodatkowymi punktami w skarbonce, jak i zapraszanego ze smacznym rabatem na swoje zamówienie. Do tego dodatkowe okazjonalne akcje i stali klienci mogą się delektować dodatkowymi darmowymi dniami swojej diety.

Kluby fitness wróciły do pracy po trudnym czasie pandemii i lockdownów. Czy kluby lub studia treningu, baseny, OSiR-y to dla was też ciekawe miejsca prezentacji oferty? Co możecie zaproponować obiektom sportowym?

E.K.: ‒ W CityDiet staramy się nie patrzeć przez pryzmat samej sprzedaży. Hasło, które przyświeca naszej marce, to: Pysznie i zdrowo dla zabieganych! Każdy z nas jest
zabiegany na swój własny sposób: zawodowo, sportowo, rekreacyjnie, rodzinnie itp.
Wszyscy jesteśmy w nieustannym biegu. Miejsca związane z wszelką aktywnością
fizyczną niewątpliwie stanowią miejsca tworzące istny hub jednoczący przedstawicie-
li najróżniejszy grup, których łączy troska o własne zdrowie.

A jedność smaku i zdrowia jest tym, co każdego dnia wysyłamy do naszych zabieganych klientów. Bardzo chętnie współpracujemy z obiektami i miejscami odzwierciedlającymi nasze wartości. Nasze rozwiązania to zdrowe i smaczne uzupełnienie także dnia treningowego. Do formy nie dochodzimy pojedynczym treningiem. Jest to pewien proces, tak samo wygląda kwestia odpowiedniego odżywiania się. Aby móc osiągnąć pełnię zdrowia, organizm potrzebuje synergii aktywności z właściwym odżywianiem. Wszystkie osoby i miejsca związane z szeroko rozumianym sportem serdecznie zapraszamy do kontaktu. Słuchamy potrzeb każdej strony i tworzymy najlepsze rozwiązania – w kwestii diety, jak i współpracy.

Dokąd zmierza CityDiet?

E.K.: ‒ Mamy sporo pomysłów i planów związanych z rozwojem CityDiet. Nieustannie pracujemy nad poszerzaniem i modyfikowaniem naszej oferty, tak by dawała naszym klientom możliwość jeszcze większej personalizacji swoich zamówień i stanowiła odpowiedź na ich nieustannie zmieniające się oczekiwania. Przed nami partnerskie uczestnictwo w licznych wydarzeniach, na których propagowane są idee szczególnie dla nas istotne – zdrowie, aktywność fizyczna, dbałość o siebie i otoczenie naturalne. Dzieje się wiele, dlatego śledźcie nas na bieżąco i bądźcie blisko tego, co dobre. Blisko CityDiet!

Dziękuję za rozmowę.

- REKLAMA -