Butikowe menu à la carte

Pandemia pokazała, że piętą achillesową współczesnego człowieka jest brak naturalnej odporności, nadwaga, bezruch i całe mnóstwo chorób przewlekłych, które są efektem m.in. niezdrowego i mało aktywnego stylu życia. Czy kluby butikowe, podobnie jak holistyczne poradnie medyczne, są przyszłością branży fitness? O rozwiązaniach, które wyprzedzają istniejące i zadomowione na rynku koncepcje obiektów oferujących aktywność fizyczną, opowiada Michał Ryters, Sales Team Manager w ITP S.A., Technogym Polska.

Butikowe menu a la carte

Należę do osób, które czują ogromną branżową odpowiedzialność za ludzi, którzy są jej klientami. Na ich kondycję i samopoczucie składa się wiele czynników. A my, jako usługodawca z pogranicza usług medycznych, możemy pomóc lub zaszkodzić. Czy teraz, po tych wielu miesiącach doświadczeń z pandemią, mówieniu o budowaniu odporności, potrzebie bycia aktywnym, nie uważasz, że branża dostała jedyną w swoim rodzaju
szansę na pokazanie się od tej najlepszej, eksperckiej strony i skupienia się na faktycznych potrzebach klientów, a nie tylko udostępnianiu im przestrzeni do ćwiczeń? Czy to nie czas na zmianę podejścia, a nawet strategii? Na bardziej holistyczne traktowanie klubowiczów?

‒ Mam wrażenie, że czas pandemii spowodował konieczność wprowadzenia zmian
w strategii klubów, jednak tylko nieliczne kluby chcą podążać w tym kierunku. Często
zmiana strategii i kierunku wiąże się z inwestycją, a to słowo jest niechętnie wypowiadane. Łatwiej wygospodarować pomieszczenia na zabiegi fizjoterapii czy masażu, ale to nie jest zmiana strategii, tylko coś, co już było dostępne na rynku nieprzerwanie od
lat. Oczywiście, w ostatnim czasie wyposażyliśmy kilka klubów, które wpasowują się
w pojęcie holistycznego podejścia. Były to jednak inwestycje nowe, które od podstaw
planowały swój budżet i sprzęt oraz technologię, z której chcą skorzystać. Stworzenie
klubu, w którym możemy poprowadzić klubowicza od początku do końca, wcale nie
wymaga większego nakładu finansowego.

Należy jednak zmienić myślenie i wyjść poza utartą od lat strefę komfortu, czyli tradycyjnego klubu fitness składającego się z czterech podstawowych stref treningowych. Badania przeprowadzone w latach 2012–2015 przez IHRSA pokazały, że liczba członkostw w tradycyjnych klubach fitness wzrosła o około 5%, przy wzroście członkostw w klubach
butikowych o około 74%. Opublikowany natomiast w roku 2018 „IHRSA Health Club
Consumer Report” pokazał, że w latach 2013–2017 liczba członkostw w studiach
butikowych wzrosła już do 121%.

W tę holistyczną opiekę nad klientem wpisują się doskonale studia treningowe i butikowe kluby. Oba formaty są w stanie zindywidualizować swoją ofertę. Klient nie jest tylko kluczykiem, kartą członkowską, numerem. Na świecie, zwłaszcza w UK i w USA, oferta butikowa jest coraz bogatsza. W Polsce mówiliśmy o butikach już przed pandemią, ale chyba dopiero teraz można liczyć na dobry grunt do takich inwestycji. Jakie propozycje ma marka Technogym w tym segmencie?

‒ Zgadza się. Kluby butikowe ze względu na znacznie mniejsze rozmiary i mniejszą liczbę
klubowiczów są koncepcją, w której łatwiej jest wdrożyć holistyczne podejście i tak zwaną ścieżkę klubowicza. W Polsce z końcem 2019 roku trend ten zaczął być mocniej zauważalny. My, jako Technogym, propagowaliśmy te zmiany znacznie wcześniej. Obecnie
pandemia spowodowała zmiany w zachowaniu ludzi i ich podejściu do aktywności fizycznej.

Kult ciała nie jest tak popularny jak przed pandemią, ludzie przewartościowali swoje
życie i aktywność fizyczną traktują bardziej jako lekarstwo na zły stan zdrowia i stres
oraz jako środek prewencyjny przed pogorszeniem tego stanu w przyszłości. Między
innymi do tych osób kierowane są koncepcje butikowe. Technogym posiada bardzo wiele
rozwiązań dla takich lokalizacji. Do najbardziej znanych w ostatnim czasie w Polsce
należą: inteligentny trening obwodowy BioCircuit, koncepcja treningowa HIIT w modelu
SkillX, zajęcia na wioślarzach SkillRow czy rowerach Group Cycle.

Jeśli chcesz przeczytać całą rozmowę, zapraszamy do czytelni online – LINK
Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK

 

- REKLAMA -