Jak poinformowała w komunikacie prasowym Grupa Kapitałowa Benefit Systems, dzięki intensywnym działaniom sprzedażowym oraz komunikacyjnym skierowanym do klientów i użytkowników, odbudowuje po okresie zamknięcia wywołanym COVID-19 bazę kart sportowych. Na koniec czerwca ich liczba wyniosła w Polsce i na rynkach zagranicznych 787,1 tys. sztuk, zaś po uwzględnieniu aktywacji na nowy okres rozliczeniowy, liczba kart wrosła 1 lipca łącznie do poziomu 1 002,2 tys. sztuk.
– Po ponownym otwarciu obiektów sportowo-rekreacyjnych podjęliśmy liczne działania celem zachęcenia klientów i użytkowników do szybkiego powrotu do programu, które przyniosły bardzo pozytywne efekty, gdyż niemal wszyscy klienci odmrozili swoje umowy. Wśród tych klientów znaczna część pracowników zdecydowała już o powrocie do programu. Słyszymy także o chętnych do tego kroku w następnych miesiącach – wyjaśnia Emilia Rogalewicz, członek Zarządu Benefit Systems, odpowiedzialna za relacje z klientami.
– Dostajemy liczne sygnały od klientów, że ich pracownicy chcą wznowić treningi w obiektach sportowych. My dodatkowo podejmujemy się działań zwiększających świadomość społeczną w zakresie bezpiecznych ćwiczeń. Zdajemy sobie jednak sprawę, że wiele zależy też od samych obiektów i ich zaangażowania w przekonanie ćwiczących, że mogą czuć się komfortowo i bezpiecznie w obiektach sportowych. Najbliższe miesiące to czas, w którym intensywne działanie całego rynku w tym zakresie może okazać się kluczowe dla powrotu ćwiczących do treningów – dodaje Rogalewicz.
Liczba aktywowanych ponownie kart sportowych w Grupie Kapitałowej Benefit Systems na 30 czerwca br. wyniosła 787,1 tys. sztuk, w tym 498,9 tys. szt. w Polsce oraz 288,2 tys. szt. na rynkach zagranicznych. Na 1 lipca 2020 r., uwzględniając okresy aktywacji kart wśród klientów w Polsce i zagranicą, liczba aktywnych kart sportowych wzrosła do poziomu 1 002,2 tys. sztuk (710,1 tys. sztuk w Polsce oraz 292,1 tys. sztuk na rynkach zagranicznych). Zarząd Spółki nie zdecydował się na publikację średniej ważonej liczby kart za czerwiec, ponieważ wskaźnik ten jest zaburzony przez fakt wystąpienia niepełnego okres rozliczeniowego w Polsce w czerwcu (związanego z otwarciem obiektów sportowych 6 czerwca 2020 r.).
Benefit Systems liczy, że z miesiąca na miesiąc liczba ćwiczących w ramach programu MultiSport będzie systematycznie wzrastać. Celem wsparcia powrotów do ćwiczeń od lipca Benefit Systems rozpoczyna wakacyjną grę dla posiadaczy kart – „W 60 dni dookoła lata” oraz zamierza rozpocząć ogólnopolską kampanię edukacyjną zachęcająca do treningów w klubach. W sezonie letnim, kiedy Polacy częściej wybierają aktywność na świeżym powietrzu, organizator programu MultiSport będzie również rozliczać zajęcia outdoorowe swoich partnerów sportowych, by zapewnić im dodatkowy przychód w niskim sezonie.
Również w okresie zamknięcia obiektów sportowych, mimo osiągania bardzo niskich przychodów w czasie lockdown’u i ponoszenia znaczących kosztów stałych, Benefit Systems wspierał współpracujące kluby. Spółka zwiesiła na ten czas spłaty wszystkich pożyczek udzielonych im na inwestycje w infrastrukturę sportową, rozliczała w ramach programu MultiSport zajęcia online prowadzone przez partnerów sportowych, zwiększyła częstotliwość wypłat z programu do dwóch razy w miesiącu celem poprawy płynności klubów. Wypłaci również współpracującym placówkom, które otworzyły się do połowy czerwca, ponad 4 mln zł na rzecz dostosowania się do nowych warunków sanitarnych.
– Kontynuujemy działania mające na celu zapewnienie długofalowych perspektyw rozwoju grupy, realizujemy projekty aktywizujące klientów i użytkowników, a także wdrażamy działania na rzecz branży i współpracujących klubów. Doskonale rozumiemy sytuację obiektów sportowych, bo sami zmagamy się z analogicznymi problemami w naszych sieciach. Wciąż niezwykle ważna jest dla nas kwestia negocjacji czynszów i dostosowanie ich do nowych warunków związanych z COVID-19 i zmianami, które wprowadzono w związku z pandemią – komentuje Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems SA odpowiedzialny za finanse w Grupie. – Patrzymy w przyszłość optymistycznie – pandemia pokazała, jak ważny jest ruch, również w zakresie budowania odporności organizmu i w wielu osobach obudziła potrzebę zwiększenia swojej aktywności. To generuje według nas długofalowo nowe szanse biznesowe dla całego rynku – dodaje Bartosz Józefiak.
Źródło: materiały prasowe
Fot. Sven Mieke/ Unsplash