Anglia: Kluby fitness miesiąc po ponownym otwarciu

W klubach fitness i innych obiektach rekreacyjnych w Anglii w ciągu pierwszych trzech tygodni od ponownego otwarcia odnotowano ponad osiem milionów odwiedzin. Wg najnowszych danych, które zaprezentowało dziś ukactive, zgłoszono 17 zachorowań na COVID-19.

Sytuacja epidemiologiczna

Dzięki współpracy z największymi operatorami w kraju, ukactive zebrała dane z ponad 1300 obiektów należących do jej członków. Posłużyły one do analizy sytuacji epidemiologicznej w branży w dniach od 25 lipca do 16 sierpnia.
Statystyki pokazują, że od czasu ponownego otwarcia sektora odnotowano ponad osiem milionów wizyt klientów. W tym czasie tylko 17 osób zgłosiło pozytywny wynik testów na COVID-19 w okresie, w którym korzystali oni z obiektu. Odpowiada to ok. 0,020 przypadków na każde 10 000 wizyt w klubach. Ponadto wśród pracowników odnotowano dziewięć przypadków zachorowań.

Szybkie reagowanie

Operatorzy klubów i ośrodków rekreacyjnych w całej Anglii są dobrze przygotowani do pozyskiwania na bieżąco danych o sytuacji w branży. Są oni w stanie dokładnie rejestrować zgłoszone przypadki w oparciu o dane dotyczące członkostwa, które znajdują się w ich bazach danych. Pozwala to m.in. na śledzenie kontaktów osób zarażonych i pomaga w szybkim informowaniu władz i innych odwiedzających.
Ustalenia ukactive potwierdzają to, o czym informują organizacje fitness z całego świata. COVID-19 bardzo rzadko występuje w środowisku treningowym w klubach.

Wytyczne dla obiektów sportowych

Kluby fitness i obiekty rekreacyjne w Anglii muszą przestrzegać ścisłych wytycznych sanitarnych, aby pozostać otwarte. Muszą zapewnić odpowiedni dystans pomiędzy pracownikami i klientami, właściwą wentylację oraz zadbać o kompleksowe protokoły czystości. Branża fitness ściśle współpracowała z organami państwowymi przy opracowaniu wytycznych dotyczących bezpiecznego ponownego otwarcia.

Wysiłki przynoszą korzyści

-Jesteśmy podbudowani milionami wizyt w obiektach naszych członków od czasu ponownego otwarcia. Cieszy nas ich odpowiedzialne podejście do proaktywnego monitorowania sytuacji i reagowania na każdy zgłoszony przypadek zakażenia COVID-19 przez osoby, które odwiedziły ich kluby – mówi Huw Edwards, CEO ukactive. – Nasz sektor niestrudzenie pracował nad tym, aby pokazać społeczeństwu bezpieczeństwo obiektów, w których mogą trenować. Te wysiłki przynoszą korzyści, pozwalając nam wrócić do pracy na rzecz utrzymania społeczeństwa w zdrowiu i szczęściu.

Źródło: opracowano na podstawie materiałów ukactive
Fot. Meghan Holmes/ Unsplash

- REKLAMA -