Agencja reklamowa DDB stanęła na wysokości zadania w tym trudnym dla wszystkich biznesów czasie i postanowiła podzielić się strategią komunikacji dla marek na czasy kryzysu wywołanego pandemią.
W intro opracowania „Reklama w czasach zarazy” czytamy: […] postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie, jak marka powinna zachować się w obliczu epidemii. Oparliśmy je (od red. opracowanie) w dużej mierze na raportach z Azji, która zdaje się powoli pokonywać koronawirusa. W obliczu nieznanego, ich doświadczenia mogą okazać się bezcenną lekcją.” Zespół DDB skupił się w opracowaniu na następujących kwestiach: co nas czeka w najbliższym czasie? perspektywa społeczna w czasach pandemii, predykcje dla biznesu i gospodarki, jak marki mogą odnaleźć się w nowej sytuacji i cztery etapy: pandemia, co teraz, odrodzenie, nowy świat. Jak czytamy w opracowaniu, w trakcie epidemii w Chinach nastąpił zdecydowany wzrost usług świadczonych zdalnie, zaspokajających nowe potrzeby konsumentów. Według Kantar China Insights aż 84% konsumentów objętych kwarantanną wypróbowało przynajmniej jedną nową usługę po raz pierwszy. Autorzy opracowania piszą, że badania przeprowadzone w Chinach pokazują silną potrzebę ludzi, aby po zakończeniu pandemii móc zacząć spędzać czas poza domem. Blisko 60% badanych Chińczyków planuje w pierwszej kolejności udać się do restauracji. Jako kolejne wymieniają chęć podróży i rozrywki poza domem (ok. 50%). Okazuje się, że po epidemii konsumenci w planach jest również trening w klubie fitness. Zresztą zachęcamy do lektury całego, bardzo cennego opracowania. Znajdziecie je TU Źródło: opracowano na podstawie dokumentu „Reklama w czasach zarazy” przygotowanego przez agencję DDB Fot. okładka opracowania