Karta sportowa jako benefit

0
236 wyświetleń

Jak wynika z badań Hays Poland, znaczny odsetek firm doświadcza niedoboru odpowiednich kandydatów i mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu pracowników. Firmy coraz silniej rywalizują o pracowników, co oznacza konieczność proponowania nie tylko atrakcyjnego wynagrodzenia, ale również pakietu odpowiednich świadczeń pozapłacowych.

– Trendem, który znajduje obecnie odzwierciedlenie w ofercie świadczeń pozapłacowych, jest koncentracja firm na zdrowiu i dobrym samopoczuciu pracowników – mówi fitnessbiznes.pl Karolina Lis, ekspert Hays Poland. – Wspieranie dobrych nawyków leży w interesie pracodawców, ponieważ przekłada się na lepsze samopoczucie i stan zdrowia oraz zmniejszenie absencji chorobowych. Troska o samopoczucie pracowników może również pomóc w kreowaniu ważnych dla firmy wartości. Jeśli organizacji bliskie są takie aspekty jak zdrowy styl życia oraz aktywność fizyczna, to karta sportowa świetnie wpisuje się w ten kontekst. Jednocześnie dzięki takiemu benefitowi pracodawcy mogą zachęcić pracowników do aktywności po kilku godzinach spędzonych przy biurku. Poprzez aktywność fizyczną pracownicy mogą odpocząć psychicznie i odstresować się – tłumaczy Karolina Lis.


Na zdjęciu: Karolina Lis, ekspert Hays Poland

Jak wynika z badań Hays Poland, znaczny odsetek firm doświadcza niedoboru odpowiednich kandydatów i mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu pracowników. Firmy coraz silniej rywalizują o pracowników, co oznacza konieczność proponowania nie tylko atrakcyjnego wynagrodzenia, ale również pakietu odpowiednich świadczeń pozapłacowych.

– Obecnie pracodawcy są zmuszeni do zapewnienia atrakcyjnych benefitów, ponieważ – zaraz po wynagrodzeniu – są one nie tylko czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy, ale też istotnym narzędziem w procesie budowania lojalności wobec firmy i zmniejszaniu rotacji pracowników. Zdecydowana większość firm oferuje pracownikom podstawowy pakiet opieki medycznej oraz kartę sportową. Ponad połowa pracodawców zawiera w swojej ofercie również imprezy i wyjazdy integracyjne oraz narzędzia pracy, z których pracownicy mogą korzystać również w czasie prywatnym – mówi Karolina Lis.

Źródło: Raport płacowy Hays Poland 2018

Część z benefitów to odpowiedź na oczekiwania zatrudnionych, co sprawia, że często są one traktowane jak naturalna część wynagrodzenia. Benefit w postaci karty sportowej jest obecnie zarówno jednym z najpopularniejszych świadczeń dodatkowych dla pracowników, jak również jednym z najczęściej oferowanym przez firmy – zwłaszcza duże korporacje. Osoby rozważające zmianę pracy  wychodzą coraz częściej z założenia, iż benefit w formie karty sportowej jest oferowany przez każdego pracodawcę.

- REKLAMA -