Wspólny projekt marek MISSONI i adidas

adidas Running ogłosił wspólny projekt z kultową włoską marką modową Missoni. Kolekcja podkreśla precyzję wykonania i kunszt rzemieślniczy obu marek. Inspiracją do jej powstania był wizjonerski charakter założyciela adidas Adiego Dasslera oraz współtwórcy Missoni i biegacza olimpijskiego w jednej osobie, Ottavio Missoni. Kolaboracja jest wyrazem hołdu dla bogatej historii niemieckiej marki, jej skupieniu na funkcjonalnie zaprojektowanych produktach, a także wizji mody Ottavio.

Fuzja stylu i sportowego DNA

Włoski sportowiec założył Missoni w latach 50. wspólnie z żoną Rositą. Marka znana jest z wykorzystywania ferii barw, niekonwencjonalnych deseni oraz innowacyjnych technik barwienia tkanin. Kapsuła adidas x Missoni łączy estetykę marki z Varese z ergonomicznym podejściem projektowym brandu z trzema paskami. W efekcie linia stanowi fuzję stylu i sportowego DNA.

W kolekcji obecne są trzy wersje kolorystyczne modelu Ultraboost, wykorzystujące wspomnianą już technikę barwienia tkanej cholewki. Rezultatem jest pattern „flame”, z którego słynie Missoni. W podeszwie butów zastosowano kluczową technologię adidas, czyli responsywną piankę BOOST, zapewniającą biegaczom maksymalny zwrot energii przy każdym kroku.

 

W serii znajduje się również pełen zestaw odzieży, obejmujący kurtkę PHX, t-shirt Primeknit
CRU oraz szorty Marathon 10, wszystkie wykonane w technologii adidas Primeknit.
Rozwiązanie to zapewnia wentylację oraz stuprocentowy komfort noszenia. Każdy z produktów dostępny jest w opcji unisex, w dwóch wersjach kolorystycznych – multikolor oraz
czarno/białej.

– Współpraca z Missoni jest bardzo bliska naszym sercom. Założyciele obu marek zbudowali je na tych samych wartościach – innowacyjności, kreatywności i wysokiej jakości rzemiośle. Połączenie ich inspirujących historii we wspólnej kolekcji kapsułowej było dla nas świetnym doświadczeniem. Praca zespołów obu marek idealnie się zazębiała, przenosząc nasze atuty na kompletnie inny poziom

– mówi Craig Vanderoef, Senior Director, Product w adidas Running.

– Pomysł na wspólny projekt narodził się z faktu, iż obaj założyciele naszych brandów byli niezwykłymi rzemieślnikami, którzy nieustannie przekraczali granice i wyznaczali standardy w swoich branżach. Mamy nadzieję, że biegacze na całym świecie będą czerpali radość z całej linii

– dodaje Angela Missoni, Creative Director Missoni.

Zaangażowanie Missoni w projekt wyrastający z biegania wynika ze sportowych korzeni tej
marki. Ottavio Missoni rozpoczął swoją karierę zawodową jako biegacz w wieku 16 lat,
a w konsekwencji reprezentował Włochy w finale biegu na 400 m podczas Igrzysk Olimpijskich
w Londynie, w 1948 r. Obecnie córka Ottavia, Angela Missoni, nadaje marce nowej energii,
kreując nowe idee oraz trendy. Kolekcja adidas x Missoni dostępna jest online od 24 kwietnia na stronie Missoni oraz na adidas.com od 25 kwietnia.

Źródło: materiały prasowe adidas

 

- REKLAMA -