Skuteczny marketing cz. 1: Jak pracować ze zmniejszonym budżetem?

Oto pierwsza odsłona nowego cyklu – Skuteczny marketing. W pierwszej części Agata Chmielewska podpowiada, jak pracować ze zmniejszonym budżetem.

Kiedy twój budżet marketingowy został zmniejszony, a obecne działania ograniczają się do puszczania reklam w gazecie lub druku ulotek w tysiącach egzemplarzy, czas wdrożyć inne działania. Ograniczony budżet to nie powód, aby całkowicie przestać mówić o swojej ofercie czy też nie wprowadzać nowych produktów.

Czas ograniczeń to również czas szukania nowych i innych rozwiązań, skoro obecne się nie sprawdziły lub wymagają od nas zbyt dużych nakładów finansowych.

Jakie działania są najważniejsze?

Jest kilka działań, które możesz przeprowadzić zanim zaczniesz płacić za inne
narzędzia marketingowe. Jednym z nich są opinie od naszych klientów ‒ zbieranie opinii np. na profilu na Facebooku lub na profilu firmy w Google Moja Firma.
Jeśli mamy stronę internetową lub landing page (jednostronicowa strona internetowa bez zakładek), możemy umieścić sekcję z opiniami klientów.

Warto prosić klientów o dobre opinie, ponieważ znana zasada marketingowa
mówi, że jeśli produkt podobał się klientowi, to powie o tym sam z siebie tylko
czterem osobom, jeśli jednak jest niezadowolony, dowie się o tym 16 osób.
Aby zapobiec samym złym opiniom, które na pewno się zdarzą, dobrze jest
prosić swoich klientów o zostawienie o nas dobrej opinii. Możesz wysyłać link
w wiadomościach prywatnych przez Instagram lub Facebook, możesz zrobić
mailing do swoich klientów z posiadanej bazy użytkowników. Możliwe jest też
stworzenie posta ze wskazanym linkiem i z prośbą o informację zwrotną.

Dobrym rozwiązaniem jest również zorganizowanie dla swoich klientów ankiety i np. drobnych upominków z podziękowaniem za wypełnienie opinii o naszej
firmie.

W wielu firmach doskonale sprawdza się również program poleceń. Każdy zadowolony klient opowiadający o naszej firmie ma możliwość nakłonić swoich znajomych do skorzystania z naszej oferty. Nie ma niczego lepszego niż usłyszenie z ust znajomej czy kogoś z rodziny pozytywnej informacji o skutecznym treningu personalnym i realnych efektach pracy z trenerem, czy też opinii o fantastycznej atmosferze w klubie fitness i zaopiekowaniu się klientem.

Program poleceń może polegać np. na obniżce ceny karnetu dla osoby, która przyprowadziła kolejnego klienta, lub dodatkowej usłudze – np. dla naszej stałej klientki przychodzącej ze swoją przyjaciółką mamy dodatkowe wejście w miesiącu do klubu lub np. jeden trening personalny jako dodatek do standardowych wejść. Możemy jednocześnie upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Zaufany nowy klient i stała klientka, która może chcieć wykupić więcej treningów personalnych razem z przyjaciółką.

Jeśli chcesz przeczytać cały artykuł, zapraszamy do czytelni online – LINK

Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK

- REKLAMA -