Redefinicja, strategia, koordynacja

Redefinicja, strategia, koordynacja – tyle słów z dzisiejszej konferencji Premiera i Ministra Zdrowia. Statystyki nie wywołują euforii. Zwłaszcza, że tak naprawdę bardzo mało wiemy o “obcym”, z którym przyszło nam żyć od kilku miesięcy.

Polityka informacyjna także nie pomaga. Niestety. Ostatnie badania CBOS dotyczące nastrojów Polaków pokazują, że blisko 60 % naszego społeczeństwa boi się koronawirusa. Z wielu rozmów, które odbyłam z właścicielami klubów i studiów treningowych wynika, że ok. 40 % klientów wróciło do regularnej aktywności fizycznej w ich obiektach.

Bądźmy realistami. Nawet jeśli nie będzie kolejnego lockdownu, po dzisiejszych informacjach o wzrostach, szturmu Polaków na obiekty sportowe raczej spodziewać się nie należy. Możemy oczywiście jako branża czekać aż wszystko wróci do normy. Tej, którą znamy sprzed 13 marca. Ale czy czekanie to faktycznie sposób na przeżycie i rozwój? Czy naprawdę możliwy jest powrót do tej normalności, którą znamy? A może właśnie te słowa – redefinicja, strategia, koordynacja – brzmiące dość groteskowo z mównicy, są słowami-kluczami dla naszej branży?

Może pora na redefinicję oferty, której nie mamy szansy sprzedać w nienormalnych czasach? Może najwyższy czas na strategię, w której założymy, że sytuacja kryzysowa może potrwać nie tylko miesiąc lub dwa? Koordynacja – trzeba jak najszybciej wprowadzić zmiany w życie korzystając z dostępnych narzędzi oraz mając na uwadze potrzeby, zachowania i nastroje naszych potencjalnych klientów. Wypieranie rzeczywistości, nawet jeśli uważamy ją za abstrakcję, nie ma sensu.

Aktywność fizyczna to zdrowie psychiczne i fizyczne, to budowanie odporności, która teraz zdaje egzamin. Coraz częściej słyszę od znajomych, że na trening trzeba mieć czas, że zazdroszczą mi motywacji, że poćwiczyliby, ale… Pora zawalczyć o ten „rząd dusz” produkujących wymówki Polaków i Polek. I to wasze, nasze zadanie. Bardzo trudne, ale warte wysiłku. Nie czekajmy na Godota…

Pozdrawiam słonecznie mimo zachmurzonego nieba nie tylko nad naszą branżą

Dorota Warowna
Redaktor naczelna

- REKLAMA -