OLYMP: 2022 rok z zyskiem i wzrostem przychodów

Notowany od niedawna na NewConnect dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness OLYMP w 2022 roku wypracował 2,5 mln zł przychodów. To o 23 proc. więcej niż w 2021 roku. W minionym roku spółka osiągnęła zysk na poziomie 124 tys. zł względem straty 595 tys. zł rok wcześniej.

W 2022 roku spółka koncentrowała się na zawarciu nowych partnerstw. Ich celem jest długoterminowa współpraca i regularna sprzedaż m.in. do sieci klubów fitness. OLYMP dalej dywersyfikuje też sprzedaż poza branżę fitness. Dostarcza sprzęt do m.in. administracji publicznej, szkół oraz ośrodków sportu i rekreacji. W IV kwartale firma zrealizowała dostawę sprzętu na potrzeby Armii Amerykańskiej stacjonującej w Polsce.

Korzystny wpływ na wyniki OLYMP miała nie tylko rosnąca o 23 proc. sprzedaż, ale i optymalizacja kosztów. Były one niższe o 4 proc. r/r. W 2022 r. wyniosły 2,4 mln zł względem 2,5 mln zł rok wcześniej.

– 2022 rok był dla nas przełomowy, ze względu na partnerstwa strategiczne, które zawarliśmy w czerwcu. Istotnym wydarzeniem IV kwartału była realizacja zamówienia na potrzeby Armii Amerykańskiej stacjonującej przy wschodniej granicy Polski o wartości 120 tys. zł. Wiemy też, że w 2023 roku planowane jest powstanie kilku kolejnych wojskowych jednostek przy tej granicy z dużo większym potencjałem w zakresie zapotrzebowania na sprzęt fitness. Spodziewamy się więc kolejnych zamówień z tego tytułu

– komentuje Sylwia Czepiżak, prezes zarządu OLYMP.

Współpraca z Armią Amerykańską wpisuje się w model biznesowy firmy. Choć kluczowym klientem spółki są operatorzy klubów fitness, duży potencjał upatruje również we współpracy z organami administracji państwowej – w tym z wojskiem i policją. Oprócz tego, potencjalnymi klientami dla OLYMP są m.in. ośrodki rehabilitacyjne czy spa.
Marka OLYMP jest obecna na rynku od 50 lat. Spółka koncentruje się na produkcji oraz dystrybucji sprzętu fitness. Olymp kładzie duży nacisk na tworzenie produktów odpowiadających precyzyjnie określonym grupom klientów. W ofercie posiada dwie linie produktów własnych: OLYMP Classic i OLYMP New Generation, oraz dystrybuowany sprzęt treningowy od najlepszych światowych marek.

Według raportu przygotowanego przez Aliied Market Research z 2019 r., wartość rynku fitness w 2027 r. wyniesie 15,2 mld USD, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy wartość ta wyniosła 11,9 mld USD.

Źródło: oprac. na podstawie materiałów prasowych

 

- REKLAMA -