Kluby fitness są wśród podmiotów, które wygenerowały największy obrót najemców centrów handlowych – poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych. W czerwcu suma obrotów centrów wzrosłą o 7,7 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
W czerwcu 2023 r. najemcy centrów handlowych odnotowali obroty wyższe o 7,7 proc. niż przed rokiem. Kluby fitness w centrach handlowych odpowiadają za sporą część tego wzrostu.
Z danych podawanych przez Polską Radę Centrów Handlowych, zrzeszająca ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług, wynika, że obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych.
Czerwiec był też miesiącem, w którym klienci najchętniej od początku 2023 r. odwiedzali centra handlowe, dlatego w stosunku do czerwca 2022 r. nastąpił tu wzrost o 5,8 proc
W galeriach liczących powyżej 60 tys. m kw. obroty wzrosły o 8,4 proc. Duże obiekty (40–60 tys. m kw. odnotowały wzrost o 7,2 proc., a średnie (20–40 tys. m kw.) o 4,2 proc. Najmniejsze obiekty (5–20 tys. m kw.), odnotowały wzrost obrotów najemców aż o 14,5 proc.
Najlepsze wyniki wzrost o 24 proc. odnotowała rozrywka. Jak mają się tu kluby fitness w centrach handlowych? W tej kategorii mieszczą się m.in. kina, sale zabaw dla dzieci, kręgielnie, ale także kluby fitness. Wzrost o 17 proc. zaliczyła gastronomia, a 7,6 proc. – moda.
Średnie wydatki klienta w odniesieniu na pojedynczą wizytę w galerii wzrosły o 2 proc. w stosunku do wydatków z czerwca 2022 r.