Wszystkie znaki na niebie i ziemi, a także różne badania potwierdzają, że cardio nadal przewodzi segmentowi wyposażenia w klubach fitness. Raport The Next Fitness Consumer z 2021 roku przygotowany przez ClubIntel wykazał, że trening na urządzeniach cardio pozostaje najważniejszym rodzajem treningu dla aktywnych klientów. A co poza cardio króluje w klubach fitness? O czym warto pamiętać prowadząc lub otwierając klub?
Z kolejnych stron dowiesz się m.in.:
- Jak wygląda zainteresowanie treningiem siłowym w klubach;
- Dlaczego nie możesz słów wearables, aplikacje, urządzenia smart usunąć ze swojego biznesowego słownika;
- Dlaczego zajęcia grupowe będą ważniejsze niż do tej pory;
- Co możesz zaproponować swoim klientom poszukującym usług wellness?
Hity roku 2022 w strefie cardio
Strefa cardio zazwyczaj widoczna jest jako pierwsza po wejściu do klubu. I pomimo rosnącej popularności treningu grupowego, HIIT, treningu funkcjonalnego i innych programów, maszyny cardio nadal mają największe obłożenie w klubie.
Z całą pewnością dostępność i łatwość rozpoczęcia treningu to jeden z powodów tego stanu rzeczy. Ale nie dlatego ćwiczący wracają do klubu. Otóż dzisiejsze maszyny cardio to tak
naprawdę dopracowane do perfekcji zaawansowane technologiczne majsterszyki, które
zapewniają personalizację treningu, łączność cyfrową i rozrywkę.
Niespodzianek nie ma ‒ bieżnie niepodzielnie królują. Według raportu IHRSA Health Club Consumer Report z 2020 roku „więcej niż dwóch na pięciu członków klubów fitness korzystało z bieżni w 2019 roku. To zapewniło im miano najpopularniejszego urządzenia cardio”.
Są to dane sprzed covidovej rzeczywistości, ale nie ma powodu, aby sądzić, żeby
ten i inne trendy nie utrzymały się w 2022 roku.
Oto kilka dodatkowych faktów na temat urządzeń cardio, wynikających z raportu IHRSA:
- Od 2018 do 2019 roku największy wzrost popularności wśród sprzętu cardio odnotowały odpowiednio: bieżnie [+7 proc.], rowery do zajęć grupowych [+6,9 proc.] i ergometry wioślarskie [+5,5 proc.];
- Wioślarze i rowery do indoor cyclingu były do dyspozycji ćwiczących nierzadko również w obiektach niszowych. Mowa o studiach butikowych lub wydzielonych specjalnych strefach w standardowych klubach;
- Ergometry wioślarskie odnotowały trzeci co do wielkości wzrost rok do roku, ponieważ
ponad 5 proc. członków trenowało na nich w 2019 roku w porównaniu do 2018 roku; - Rowery stacjonarne i maszyny eliptyczne zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce
pod względem popularności. Na każdej z tych maszyn trenowało około 25 proc.
wszystkich klientów, co stanowiło około 16 milionów użytkowników. Natomiast rowery do zajęć indoor cyclingu z wynikiem na poziomie 6,9 proc. od 2018 do 2019 roku odnotowały drugi po bieżniach najszybszy wzrost popularności.Jeśli chcesz przeczytać Klubowe trendy 2022 w całości, zapraszamy do naszej czytelni online – LINKMożesz też otrzymać wersję papierową magazynu. Wystarczy, że wypełnisz formularz bezpłatnej prenumeraty – LINK
Fot. Samuel Girven/ Unsplash