Fun i inspiracje, czyli GO ACTIVE Show 2019

Przedsiębiorcy branży mają przyjechać nie tylko po wiedzę i nowe produkty czy technologie, ale też inspiracje i zwyczajny „fun”. Chcemy ich angażować, wciągnąć w zabawę, pokazać, czym interesuje się klient detaliczny – mówi w rozmowie z Fitness Biznes Maria Ptak, członek zarządu Ptak Warsaw Expo.

Rozmawiała Dorota Warowna

Nie jest tajemnicą, że wspieramy jako czasopismo i portal branżowy GO ACTIVE SHOW. Jesteśmy zdania, że to jedno z wydarzeń, które ma wielki potencjał, bo zwraca uwagę odwiedzających, zarówno branżowych, jak i fanów sportu, na różne formy aktywności fizycznej. Jak wiemy, fitness to tylko mały fragment tego, co rynek ma do zaproponowania ludziom, którzy chcą ruszyć się z kanapy. A my i GAS chcemy ruszyć Polaków z kanap! Mnie osobiście podoba się w GAS to, że dzięki takiej a nie innej formule imprezy chcecie edukować społeczeństwo, które niestety nie należy do czołówki aktywnych na świecie. Jak pokazują badania sieci klubów Zdrofit, wiele osób omija kluby fitness, bo nie chcą być oceniani, bo niedobrze się w nich czują. Wiele osób nadal też nie wie, jak ważne jest chociażby 30 minut spaceru dziennie. Jak oceniasz efekty tego niesienia kaganka sportowej oświaty podczas ostatniej edycji? Jak odwiedzający targi przyjęli prezentacje, których było mnóstwo podczas trzech dni imprezy? Czy ten kierunek rozwoju GAS uważasz nadal za słuszny?
– W tym roku na targi przyszło bardzo dużo osób, które nie zabrały stroju sportowego. Nie spodziewali się takiej formy targów, które nie są tylko wystawą, ale wielkim eventem sportowym. Nie do końca zrozumieli, że te wszystkie atrakcje towarzyszące GAS czekają właśnie na nich. Goście stali, oglądali i widać było w nich chęć uczestnictwa. Liczę na to, że na kolejną edycję wszyscy zabiorą buty sportowe i kilku znajomych, którym też przyda się odrobina motywacji i sportowej inspiracji.

W 2018 r. odważnie postawiłaś na prezentację aqua fitnessu. Jeszcze żadna impreza targowa w Polsce nie pokusiła się o zbudowanie basenów w halach. Zupełne szaleństwo organizacyjne. Napełnienie basenów odpowiednią ilością wody i podgrzanie do temperatury, która pozwoli ćwiczyć, to nie lada wyzwanie. To basenowe wariactwo, które obserwowały tłumy ludzi i w którym brało udział wielu instruktorów z całej Polski, było możliwe dzięki współpracy z dynamicznie rozwijającym się nie tylko w kraju partnerem – SAF Aqua. Z informacji na stronie internetowej GAS wynika, że podczas edycji 2019 czeka nas ciąg dalszy tego szaleństwa i nowy punkt programu – konferencja dla osób zarządzających basenami. Co czeka fanów aqua w maju?
– Wraz z SAF Aqua i PRB Consulting szykujemy wodne szaleństwo dla trenerów aqua fitnessu, miłośników tej formy ruchu, ale także dla inwestorów i zarządców ośrodków sportowych i SPA, w których „jest woda”. Podczas targów odbędą się: Międzynarodowa Konwencja Aqua Fitness, Ogólnopolskie Forum Aqua Fitness oraz 21. Konferencja Baseny Polskie. Mnóstwo wiedzy, inspiracji, emocji, energetycznych treningów z prezenterami z Polski i zagranicy. Już teraz zapraszamy do rejestracji na te wydarzenia, ponieważ liczba miejsc jest bardzo ograniczona. Wystawców z tego segmentu rynku zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem.

Obie wiemy, że branża fitness do łatwych nie należy. Trudno przekonać nie tylko wystawców, ale i pozostałą grupę profesjonalistów do udziału w organizowanych z myślą także o nich wydarzeniach. Zapowiadasz konferencje i warsztaty B2B. Czy uważasz, że to skuteczny magnes dla tego targetu? Czym planujecie zaskoczyć branżę?
– Myślę, że przede wszystkim musimy przekonać branżę do naszego konceptu. GO ACTIVE SHOW to nie tylko targi, którym zwykle towarzyszy część edukacyjna. GAS to święto branży. Wielka fiesta, happenning, show sportowy, okazja do spotkań, do skorzystania z szerokiego wachlarza wydarzeń. Zapraszamy profesjonalistów do skorzystania z innego niż do tej pory oferowany na rynku modelu targów –eventu. Przedsiębiorcy mają przyjechać nie tylko po wiedzę i nowe produkty/technologie, ale też inspiracje i zwyczajny „fun”. Chcemy ich zaangażować, wciągnąć w zabawę. Chcemy pokazać im też, czym interesuje się ich klient detaliczny.

Jakie inne wydarzenia będą towarzyszyły wystawie sprzętu i prezentacjom?
– Będzie tzw. strefa hosted buyers, gdzie wystawcy będą spotykać się z potencjalnymi kupcami z zagranicy, których my, jako organizatorzy, zapraszamy na targi. Będą cztery konferencje branżowe, mnóstwo warsztatów, bedzie strefa fizjo i rehab, festiwal body & mind, cross fit, street workout, spinning, aqua fitness, cała wielka strefa dance fitness, będą mistrzostwa świata w kulturystyce, mistrzostwa w grupowych zajęciach fitness – Fitness Extravaganza, treningi z gwiazdami, jedyne w swoim rodzaju zawody Ewy Chodakowskiej – Choda Games i wiele, wiele innych.

Fanów sportu przyciągają na targi również gwiazdy. Kogo możemy spodziewać się w maju 2019 r.?
– Jak zawsze naszą ambasadorką jest Ewa Chodakowska. Będą też: Qczaj, Joasia Jędrzejczyk, Skoczkowie Olimpijscy. Szykujemy też wiele innych niespodzianek, o których będziemy informować od stycznia. To nie wszystko. W tym roku stawiamy też na guru poszczególnych form treningowych. I tak warsztay poprowadzą Robert Steinbacher i Alexa Lee – body art, Steve Boedt – zumba, Alejandro Angulo – salsation i inni, których nazwiska będziemy ujawniać w najbliższych tygodniach.

Targi GO ACTIVE SHOW znalazły się w prestiżowym gronie. UFI, czyli Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego z siedzibą w Paryżu, potwierdziło swoim certyfikatem najwyższą jakość wydarzenia organizowanego przez Warsaw Ptak Expo. Czym jest ów certyfikat? Co daje?
– Certyfikat, który otrzymaliśmy od Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego, poświadcza, że GO ACTIVE SHOW to targi spełniające najwyższe światowe standardy zarówno pod względem organizacyjnym, jak i merytorycznym. Jest to niezwykle ważne dla zagranicznych wystawców, partnerów czy odwiedzających nas profesjonalistów. Taki certyfikat mają tylko najlepsze i najbardziej wartościowe imprezy targowe. Liczymy, że z czasem takie wyróżnienie pomoże nam w pozycjonowaniu się jako najważniejsza impreza branżowe w Europie Wschodniej.

I pytanie, którego chyba nie mogę pominąć. W Polsce odbywają się obecnie trzy większe, można by rzec branżowe, imprezy targowe. W przyszłym roku termin dwóch z nich, w tym GAS, pokrywa się z terminem innych targów. Czy nie uważasz, że ten zbieg okoliczności może zaszkodzić obu imprezom? Target jest podobny, wystawcy również.
– Nie jest to dobra sytuacja dla branży, która i tak jest bardzo podzielona i chyba w 100 proc. nie utożsamia się z żadną ze wspomnianych przez ciebie imprez targowych. Myślę jednak, że ten rok będzie decydujący i pokaże kierunek, w którym branża chce iść. Mamy nadzieję, że zespół GAS nie zawiedzie partnerów i wystawców, którzy nam zaufali, a tych nieprzekonanych zachęci do współpracy i wspólnego budowania silnych, międzynarodowych tagów i sportowego show.

Dziękuję za rozmowę.

Fot. archiwum Ptak Warsaw Expo

- REKLAMA -