Startujemy z nowym cyklem – POD LUPĄ MARCINA J., czyli branża fitness w czasie pandemii. Jego autorem będzie Marcin Jędrzejczyk, baczny obserwator i komentator rynku fitness, pasjonat marketingu i internetu. W pierwszym odcinku o tym, jak branża fitness przeniosła się do wirtualnego świata.
Kluby zostały zamknięte z dnia na dzień i swoją działalność przeniosły do świata wirtualnego, ze skutkiem lepszym lub gorszym, ale każdy działa teraz online. Poniżej zestawienie liczbowe z kilku wybranych sieci klubów fitness funkcjonujących w Polsce. Prawie wszystkie kluby publikują filmy z treningami na Facebook’u, kilka z sieci dodatkowo publikuje filmy na YouTube, a jeszcze inni w tym czasie pracowali nad własną platformą treningową. Oto efekty pierwszych obserwacji.
- Zdrofit
(oraz wszystkie sieci , których operatorem jest Benefit Systems, ponieważ filmy są powielane):
– 36 filmów (Facebook) - Calypso Fitness
– 45 filmów (Facebook),
– 41 filmów treningowych (YouTube) - Total Fitness
– 35 filmów (Facebook) - Platinium Fitness Club
– 24 filmów (Facebook),
– 25 filmów (YouTube),
– dostęp do płatnej platformy treningowej, - Fitness World Polska
– 30 filmów (Facebook) - Xtreme Fitness Gyms
– własna platforma VOD z treningami online XtremeGo.pl, - McFIT
– brak publikacji filmów na Facebook’u,
– zaproszenie do bezpłatnego korzystania z platformy treningowej na stronie cyberobics.com, - CityFit
– 18 filmów (Facebook),
– 25 filmów (Youtube).
Dane z dnia 01.04.2020 roku. Analizowany okres marzec 2020 r.
W najbliższych dniach czeka nas pewnie jeszcze wiele zmian i nowości, będę na bieżąco zbierał wszystkie informacje. Jeśli chcesz przesłać informacje o podejmowanych działaniach, to zapraszam do kontaktu mailowego marcinje@op.pl
Marcin Jędrzejczyk
Fot. Unplash.com