Benefit Systems po pierwszym kwartale

Benefit Systems podsumował I kwartał 2022.  Jak wynika z raportu, znacząco zwiększył bazę kart sportowych w Polsce i za granicą oraz rozpoczął sprzedaż kart MultiSport w Turcji.

Spółka kontynuowała rozwój oferty produktowej w Polsce, poszerzając portfolio o spółkę Lunching, działającą w rosnącym segmencie świadczeń pozapłacowych z obszaru diety i odżywiania pracowników, a także wprowadzając do oferty kafeterii moduł grywalizacyjny MyBenefit Active. Benefit Systems pozyskał ponad dwieście milionów złotych z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Santander Bank Polska m.in. na dalszy rozwój organiczny i akwizycje.

– Mieliśmy bardzo dobry początek roku i dynamika sprzedaży nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Widzimy, że rynek świadczeń pozapłacowych powraca do stanu sprzed pandemii, a zainteresowanie benefitami, jak i poziom ich finansowania są znacząco wyższe niż rok czy dwa lata temu. W kwietniu i maju baza kart sportowych zwiększyła się o 55 tys. sztuk, co pozwala nam oczekiwać ok. 1,1 mln kart w Polsce na koniec bieżącego roku. Osiągnięcie tego celu uzależniamy przede wszystkim od sezonu letniego, dlatego standardowo planujemy szereg działań lojalizacyjnych, w tym Letnią Grę MultiSport z elementami grywalizacji oraz nagrodami za treningi w okresie wakacji

– wyjaśnia Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems.

– W tym roku zwiększamy nasze zaangażowanie, również dzięki finansowaniu z EBOR i Santander Bank Polska, w rozwój nowych produktów oraz akwizycje. Kontynuujemy prace nad programem MultiLife oraz platformą kafeteryjną, do której dodaliśmy moduł grywalizacyjny. Wzmocniliśmy także naszą ofertę w rosnącym segmencie rynku świadczeń pozapłacowych, czyli dofinansowaniu posiłków oraz wspieraniu zdrowego odżywiania pracowników – dodaje Bartosz Józefiak.

W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży Benefit Systems wyniosły 401,8 mln zł i były aż o 308 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie w 2021 r. Grupa odnotowała 19,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 8,1 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 48,9 mln zł straty netto rok wcześniej). Jednocześnie, od momentu odmrożenia branży sportowo-rekreacyjnej, Spółka odnotowuje wyższą aktywność użytkowników kart MultiSport, co świadczy o chęci zadbania o zdrowie i kondycję po pandemii – trend ten widoczny jest na rynkach, na których dostęp do infrastruktury był ograniczony z powodu Covid-19.

Segment Polska

Systems, mającym na celu m.in. zwiększenie potencjału sprzedażowego zespołów handlowych, od początku 2022 roku wyniki segmentu Kafeterie są prezentowane w segmencie Polska.

Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w pierwszym kwartale 291,6 mln zł, co oznacza wzrost o 242 proc. rok do roku. Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 940,5 tys. sztuk (wzrost o 115 proc. r/r). Na koniec marca br. Spółka miała 169 działających klubów własnych, w tym pięć nowo otwartych (trzy w Warszawie, po jednym w Piasecznie i w Łodzi).

Spółka realizuje działania zwiększające konkurencyjność platformy kafeteryjnej, zarówno w zakresie rozwiązań IT, jak i oferty produktowej. Od marca w ofercie dostępny jest nowoczesny moduł grywalizacyjny MyBenefit Active, zwiększający zaangażowanie oraz motywację pracowników. W pierwszym kwartale z programu MyBenefit korzystało 500,1 tys. użytkowników, obroty wzrosły o 38 proc. do poziomu 105,5 mln zł, a przychody wyniosły 10,2 mln zł.

Segment zagranica

Segment Zagranica: na koniec marca aktywnych było łącznie 316,3 tys. kart (wzrost o 29 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r.). Przychody Segmentu Zagranica wyniosły w pierwszym kwartale br. 110,2 mln zł, a zysk operacyjny 1,1 mln zł. Grupa zakończyła pierwszą fazę budowy produktu na rynku tureckim i rozpoczęła etap testowania oraz sprzedaży kart MultiSport.

– Zgodnie z przyjętym harmonogramem w kwietniu rozpoczęliśmy wydawanie kart testowych pracodawcom działającym w Stambule, a w maju podpisaliśmy pierwsze umowy. Kontynuujemy także rozbudowę naszej sieci partnerskiej, w której jest obecnie ponad sto obiektów – wyjaśnia Bartosz Józefiak. – Turcja to bardzo perspektywiczny rynek, tylko w trzech największy miastach mieszka ponad 23 mln ludzi, a rynek pracy charakteryzuje się bardzo korzystnym profilem demograficznym. Wysoka inflacja, która może być postrzegana jako wyzwanie, stanowi już od wielu lat stały element życia gospodarczego, który da się odpowiednio zaadresować, m.in. poprzez częstszą indeksację cen. Jeśli sytuacja na rynku tureckim nie ulegnie znaczącej zmianie, planujemy sprzedaż kilku tysięcy kart MultiSport do końca roku – wyjaśnia Bartosz Józefiak.

Źródło: materiały prasowe

 

- REKLAMA -