Olymp, czyli dostawca rozwiązań dla branży fitness, zamierza znacząco zwiększyć moce produkcyjne. Spółka ma zawarte umowy współpracy z kilkoma sieciami fitness.
Realizacja planów rozwoju oraz obsługa systematycznie rosnącego portfela zamówień będzie możliwa dzięki finansowaniu pozyskanemu z trwającej emisji akcji serii F.
Olymp koncentruje się na produkcji oraz dystrybucji sprzętu. Współpracuje z klubami, sieciami oraz z ośrodkami sportu i rekreacji. Wśród jej kluczowych partnerów są m.in. Benefit Systems, Best GYM, UP oraz Xtreme Fitness.
Kontrakty Olymp
Z tą ostatnią, w lipcu 2023, firma podpisała trzyletnią umowę na wyposażenie od trzech do siedmiu klubów rocznie. Wartość jednej realizacji to od 500 tys. do 1 mln zł, w zależności od wielkości klubu i dostarczanego sprzętu siłowego, cardio oraz akcesoriów
– Wyposażanie nowych klubów fitness to główny motor napędowy naszego rozwoju. Dodatkowym źródłem przychodów są dla nas usługi serwisowe oraz rewitalizacja sprzętu. Dzięki własnemu zakładowi produkcyjnemu jesteśmy bardzo elastyczni i możemy dopasować się do indywidualnych potrzeb klientów – komentuje Sylwia Czepiżak, prezes Olymp SA.
Od 2020 r. Olymp współpracuje z siecią klubów UP. W lutym tego roku firmy podpisały trzyletni kontrakt, którego kwota opiewa na 6,3 mln zł. Współpraca z siecią Benefit Systems trwa od czerwca 2022 r. Do tej pory dostarczyła wyposażenie trzech lokalizacji. Na ukończeniu jest czwarta, w Krakowie. W planach są kolejne. Na początku lutego br. Olymp podpisał kontrakt z Best GYM – siecią klubów, która koncentruje się na otwieraniu siłowni w mniejszych miastach. Szacowana wartość umowy to 3 mln zł.
Olymp zwiększa produkcję i kapitał
– Rozwijamy się dynamicznie, ale by w pełni wykorzystać potencjał rozwoju rynku potrzebujemy więcej kapitału pracującego w firmie. Dzięki trwającej emisji akcji zwiększymy skalę działalności. Najwięksi akcjonariusze spółki zapowiadali wzięcie udziału w ofercie, jednak naszym celem jest maksymalizacja jej wysokości, dlatego jesteśmy otwarci na dołączenie do grona akcjonariuszy spółki również nowych inwestorów – tłumaczy prezes Olymp.
Rosnący portfel zamówień oraz chęć dalszego skalowania biznesu wymagał pozyskania kapitału w wartości do blisko 11 mln zł. Olymp zdecydował więc o emisji akcji do 19,98 mln.
– Branże fitness cechuje sezonowość sprzedaży co również odzwierciedlone jest w naszych wynikach. Czwarty kwartał to czas największej sprzedaży, a tym samym najwyższych przychodów. Zakładamy, że w tym roku będzie podobnie. W czwartym kwartale potwierdzonych mamy pięć realizacji, ale toczą się jeszcze rozmowy o kolejnych. Niewykluczone, że zostaną one zrealizowane jeszcze przed końcem roku – stwierdza prezes Olymp.
Źródło: Stockwatch